מחקר: 70%-90% ממקרי הסרטן - עקב אורח חיים לקוי

המחקר, שפורסם במגזין "נייצ'ר", מצביע על כך שהרוב הגדול של מקרי הסרטן נגרמים עקב גורמים התלויים בנו ועל רקע אורח חיים קלוקל, ביניהם עישון, חשיפה לרעלים, שתייה מופרזת, אכילה לא נכונה וחשיפה לשמש - ולא עקב גורמים פנימיים כמו מוטציות של תאים בגוף

ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

האם מרבית מקרי הסרטן נגרמים פשוט בגלל חוסר מזל? או האם אפשר למנוע חלק גדול ממקרי הסרטן? מחקר חדש מצביע על כך שייתכן שהאפשרות השנייה היא הנכונה. 

המחקר, שפורסם במגזין "נייצ'ר", מצביע על כך שהרוב הגדול של מקרי הסרטן נגרמים עקב גורמים התלויים בנו ועל רקע אורח חיים קלוקל, ביניהם עישון, חשיפה לרעלים, שתייה מופרזת, אכילה לא נכונה וחשיפה לשמש - ולא עקב גורמים פנימיים כמו מוטציות של תאים בגוף. 

לפי המחקר, שבוצע על-ידי חוקרים באוניברסיטת Stony Brook בניו-יורק, גורמים פנימיים אחראיים ל-10% עד 30% ממקרי הסרטן ואילו 70% עד 90% ממקרי הסרטן השכיחים נגרמים מגורמים חיצוניים. 

אלה למעשה חדשות טובות עבור מרבית האנשים, שכן הן מלמדות על זה שאפשר למנוע חלק גדול ממקרי הסרטן על-ידי שינויים באורח החיים. 

המחקר סותר ממצאים של מחקרים אחרים. מחקר שפורסם בתחילת השנה ב-journal Science הצביע על כך שכשני שליש מחולי הסרטן מושפעים בעיקר מגורמים פנימיים ולא חיצוניים.