היעד הכי פופולרי של תיירי הפרמיירליג: סטמפורד ברידג' של צ'לסי

לפי נתוני אתר המסחר בכרטיסים מיד שנייה Ticketbis - שיעור של 28% מרוכשי הכרטיסים מחו"ל בחרו בעונת 2014/15 להגיע למשחקיה של צ'לסי; ארסנל במקום השני עם 26.4% ■ רוב התיירים: מארה"ב

אוהדי צ'לסי באצטדיון סטמפורד ברידג' / צלם: רויטרס
אוהדי צ'לסי באצטדיון סטמפורד ברידג' / צלם: רויטרס

צ'לסי היא קבוצת הכדורגל שנהנית מכמות התיירים הגדולה ביותר מחו"ל שמגיעים למשחקיה הביתיים באנגליה, מבין 20 קבוצות הפרמיירליג. מהבדיקה שערך אתר המסחר בכרטיסים Ticketbis, עולה כי לא פחות מ-28.05% מכלל רוכשי הכרטיסים מחו"ל למשחקי הליגה האנגלית הגיעו לסטמפורד ברידג' על מנת לצפות במשחקי הקבוצה הלונדונית, שזכתה אשתקד באליפות.

כוחה של לונדון כיעד תיירותי מוכח גם באמצעות הקבוצה השנייה בדירוג - ארסנל, ש-26.46% מבין רוכשי הכרטיסים מחו"ל ב-Ticketbis בחרו במשחקיה באצטדיון ה"אמירייטס" כיעד המועדף עליהם. מנצ'סטר יונייטד במקום השלישי ברשימה (15.91%).

התיירות החזקה ביותר אל משחקי פרמיירליג היא מארה"ב: האמריקאים הם האומה היחידה שתושביה רכשו כרטיסים למשחקים של כל אחת ואחת מקבוצות הפרמיירליג בעונת 2014/15.

17.5% מרוכשי הכרטיסים מחו"ל למשחקי צ'לסי אשתקד היו אמריקאים, 8.6% מצרפת, ו-8.4% מדרום קוריאה. אצל ארסנל הנוכחות הבולטת ביותר היא של צרפתים (17.1%), אולי גם בגלל מאמן הקבוצה - ארסן ונגר. בדומה לצ'לסי - גם אצל מנצ'סטר יונייטד נרשמה נוכחות מוגברת של אמריקאים.

מחיר כרטיס ממוצע ב-Ticketbis למשחקי מנצ'סטר יונייטד בפרמיירליג נמכר עבור 171 ליש"ט, בעוד אצל צ'לסי וארסנל עמד על 164 ליש"ט. נציין, כאמור, כי לא מדובר על המחירים "הנקובים" על הכרטיסים - אלא על מחירי יד שנייה.