בבדיקה: מה קורה ביחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות?

עובדים: המנהל נפתלי דדון מנצל יחסי מרות והציב מעקב בלתי חוקי אחרי עובדים ביחידה 

נפתלי דדון / צילום: תמונה פרטית
נפתלי דדון / צילום: תמונה פרטית

נציבות שירות המדינה חוקרת חשדות להתנהגות חריגה של נפתלי דדון, מנהל יחידת הפיצו"ח (פיקוח על חי וצומח) של משרד החקלאות באזור הדרום. בשבוע האחרון נמסרו עדויות של כמה עובדים ביחידה, אולם בינתיים אין החלטה אם להגיש נגדו תובענה משמעתית.

במקביל, לפני שבוע פשטה המשטרה על משרדי היחידה במושב גילת, לאור תלונה של עובדים על כך שדדון הפעיל מעקב בלתי חוקי אחרי עובדים ביחידה.

עובדים ביחידה הכפופה לדדון טוענים כי הוא מנצל את מעמדו להשלטת אווירה של תגמול ועונש כלפי עובדים ועובדות ביחידה, תוך ניצול יחסי מרות, וזאת על-פי מידת הנאמנות האישית של העובדים והעובדות כלפיו.

לטענתם, ההתנכלויות גברו כלפי חלק מהעובדים, ה"חשודים" בהגשת תלונות נגדו לנציבות שירות המדינה. חלק מהעובדים טענו לפגיעה בשכר ובתנאי עבודה, כולל טענות על כך שעובדים דתיים אולצו להישאר במשרד בימי שישי עד שעה מאוחרת ללא סיבה, עד כדי חשש לחילול שבת.

לפני כמה חודשים הציב דדון אמצעי מעקב, צילום וקול, בחדר המשמש את עובדי יחידת הפיצו"ח, וזאת ללא ידיעתם. הבקרה על אמצעי המעקב נמצאת בחדרו של דדון. אמצעי ההקלטה נלקחו מחדר הנשק של היחידה, שם יש חובת הפעלת אמצעי מעקב. העובדים, שהרגישו במעקב וגילו לאחרונה את הצבת המתקנים, התלוננו במשטרה על פגיעה בפרטיות.

בפשיטה של היחידה המרכזית מחוז דרום של המשטרה לפני כשבועיים נמצאו אמצעי מעקב סמויים על עובדי היחידה, מצלמה והקלטה קולית, בחדר ציבורי של אנשי היחידה, במשרדים שבמושב גילת.

ממשרד החקלאות מסר: "מצלמה שהותקנה בעבר נותקה משכבר ואינה פעילה כיום. אמצעי ציטוט והאזנה מעולם לא הותקנו. לעניין החקירה, נא פנה לנציבות שירות המדינה".

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "התיק בעניינו של נפתלי דדון נבחן כעת באגף המשמעת".

דדון עצמו סירב להגיב.