צפו: מה גרם לזינוק חד במכירות הרכב הדו-גלגלי בישראל?

מה גרם לזינוק של יותר מ-10% במכירות האופנועים והקטנועים בישראל, איזה מותג הכפיל את המכירות שלו בשנת 2015 והאם נראה בקרוב מכוניות עירוניות של ימאהה נוסעות בכבישי ישראל?

חברת מטרו, יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל המייבאת בין השאר את קוואסקי וימאהה, קיימה מסיבת עיתונאים בה הציגה את המספרים מאחורי השנה החולפת בשוק הדו-גלגלי בישראל.

בשנת 2015 ימסרו בישראל מעל ל-15,400 כלים דו-גלגליים הרבה מכך הודות לתחילת בניית הרכב הקלה והרפורמה החדשה שהוזילה את מחירי האופנועים בעלי הנפחים הקטנים ובכך יצרה תמהיל מאוזן יותר בין מכירת קטנועים לאופנועים.

המותג הבולט בפרוטפוליו של מטרו הוא ימאהה שמכר כ-3,000 יחידות, מספר המשקף זינוק של 80% מהשנה שעברה, כשבאופנועים סדרת MT ובקטנועי סדרת המקס היוו את מנוף הצמיחה העיקרי של המותג בישראל.

אך למרות הצמיחה הנאה במספר המסירות עוד מוקדם לפתוח את בקבוקי השמפניה; כשמביטים בעליה המטאורית של מסירות הרכב בישראל בעשור האחרון העלייה המרשימה במסירות הדו-גלגלי היא צנועה למדי. הסיבה העיקרית כנראה טמונה במחירי ביטוחי החובה הלא הגיוניים אותם צריכים לשלם הנוסעים על שניים.

ריבוי הדגמים שבדרך, הריבית הנמוכה והמשך בעיית הגודש בגוש דן רבתי כל אלו צפויים אם לא יקרה משהו דרמטי להשפיע לחיוב על המשך המגמה.