העצור בעבירות שחיתות ומין: ראש מועצת מטה יהודה

(עדכון) - הוארך ב-8 ימים מעצרו של משה דדון, ראש מועצת מטה יהודה, החשוד בשורת עבירות - בהן סחיטה באיומים, לקיחת שוחד, מירמה ובעילת אישה תוך ניצולה ■ המשטרה עצרה לחקירה 12 חשודים ועיכבה 8 נוספים

דדון משה ראש מועצה אזורית מטה יהודה / צילום: ששון טירם
דדון משה ראש מועצה אזורית מטה יהודה / צילום: ששון טירם

הותר לפרסום כי ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, הוא הבכיר שנעצר היום (ב') בחשד לשורה ארוכה של עבירות שחיתות ועבירות מין. הערב החליט בית המשפט להאריך את מעצרו של דדון ב-8 ימים.

רשימת החשדות המיוחסים לדדון ארוכה וכוללת בין היתר שיבוש מהלכי משפט, שימוש לרעה בכוח המשרה, מירמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, סחיטה באיומים, בעילת אישה תוך ניצולה וניסיון לבצע בעילה שלא בהסכמה.

מוקדם יותר היום פורסם כי המשטרה עצרה הבוקר לחקירה 12 חשודים ועיכבה 8 נוספים, בהם דדון ובכירים במועצת מטה יהודה, בגין חשד לביצוע עבירות שוחד, מירמה, עבירות מס ועבירות נוספות. לשניים מהחשודים, בהם דדון, מיוחס חשד לביצוע עבירות מין.

על-פי החשד, דדון ניהל בצוותא עם אחרים מערכת שוחדית, במסגרתה קידמו את ענייניהם של קבלנים ויזמים בתמורה לשוחד, תוך ביצוע עבירות מירמה, רישום כוזב, עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

כמו כן, נחקר חשד כי בעל החברה הקבלנית שנעצר הבוקר מעורב בפרשות נוספות שעניינן חשד לביצוע עבירות של מירמה ועבירות נוספות לחוק ההגבלים העסקיים.

בנוסף, כאמור, נחקר חשד לכך כי דדון ביצע שורת עבירות מין כלפי מספר נשים.

החקירה מנוהלת על-ידי המשטרה בשיתוף-פעולה עם רשות ההגבלים עסקיים ורשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטויות ירושלים (פלילי) ותל-אביב (מיסוי וכלכלה). בשל העובדה כי מדובר בין היתר בחברה קבלנית הנסחרת בבורסה, מבוצע תיאום מול רשות ניירות ערך.

הבוקר, בתום חקירה סמויה, ערכו שוטרים בשיתוף-פעולה עם חוקרי מס הכנסה מרכז ברשות המסים ורשות ההגבלים עסקיים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, לרבות במשרדי המועצה והחברה הקבלנית, ותפסו מסמכים ומחשבים וכן רכוש וחשבונות לצורך בקשת חילוט.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו מי מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם בהמשך.