הצעת חוק: SMS מהחברה יודיע לצרכן על חידוש השירות

ההצעה של ח"כ מירב בן-ארי וחברי כנסת נוספים אושרה היום לקריאה ראשונה 

לקוח סלולר לקוחות נייד / צלם: שאטרסטוק
לקוח סלולר לקוחות נייד / צלם: שאטרסטוק

הודעת SMS שתודיע על כוונה להאריך שירות אליו אנחנו מנויים עשויה להפוך לחובה על-פי חוק - כך על-פי הצעת חוק שאושרה היום (ב') לקריאה ראשונה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הוועדה, בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), דנה בהצעתה של ח"כ מירב בן-ארי (כולנו) וחברי כנסת נוספים לחייב בעלי עסקים לשלוח לצרכן מסרון 21 יום לפני סיום המועד של עסקה לתקופה קצובה.

"ההצעה נובעת מחוסר האונים של הצרכן שצריך להשיג את מוקדי השירות", אמר היו"ר כבל.

לפי החוק, כיום חייב עסק לעדכן את הצרכן על מועד סיום העסקה בהודעה בחשבונית או בהודעת התשלום הנשלחת אליו, החל מ-3 חודשים לפני מועד הסיום.

"שולחים לנו הודעות הקשורות למכירות כל הזמן", אמרה ח"כ בן-ארי, "אבל כשצריך להודיע על עליית מחירים או סיום עסקה, עושים את זה באותיות הקטנות שבעמוד השלישי בחשבונית".

היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה טירי, הזכירה כי בפועל צרכנים לא תמיד מסתכלים בחשבונית, ובעלי העסקים לא תמיד מודיעים על מועד הסיום במקום בולט.

מנהל מחלקת קשרי ממשל בסלקום, ניר יוגב, טען כי אנשים רואים במסרונים מטרד. עו"ד טירי אמרה בתגובה כי אי-אפשר לקרוא להודעה על סיום עסקה הטרדה: "אם אתם רוצים לא להטריד, תפסיקו לשלוח את כל שאר ההודעות שאתם שולחים", אמרה.

ביוזמת המועצה לצרכנות הוצע תיקון נוסף לחוק, לפיו ההודעה בחשבונית שהעוסקים מחויבים לשלוח כבר כיום תהייה בהבלטה מיוחדת ובאותיות ברורות וקריאות - לטובת מי שאינו מחזיק במכשיר נייד או אינו מקבל הודעות.

עוד אושר כי ההצעה תיכנס לתוקף 3 חודשים לאחר פרסום החוק ותחול גם על עסקאות קיימות.