דיווח: פורד וגוגל במו"מ מתקדם לייצור מכוניות אוטונומיות

דובר גוגל: החברה לא נוהגת להגיב לספקולציות ■ בכירים בגוגל אישרו כי החברה מנהלת מגעים עם יצרניות כלי רכב לצורך תחילת ייצור של מכוניות אוטונומיות

מכונית של גוגל / צילום: רויטרס
מכונית של גוגל / צילום: רויטרס

גוגל מנהלת מגעים עם יצרנית כלי הרכב פורד על מנת שפורד תייצר מכוניות אוטונומיות (מכוניות שיכולות לנהוג בעצמן) עבור גוגל - כך מדווחת "רויטרס" על-פי מקור המקורב לנושא. 

האתר Automotive News מדווח כי אם יחתם הסכם סופי בין שתי החברות, הן צפויות להכריז על שיתוף הפעולה ביניהן במהלך תערוכת האלקטרוניקה השנתית (International Consumer Electronics) בשבוע הראשון של ינואר בלאס וגאס. 

דובר גוגל אמר ל-Automotive News שהחברה לא נוהגת להגיב לספקולציות אולם בכירים בגוגל אישרו כי החברה מנהלת מגעים עם יצרניות כלי רכב לצורך תחילת ייצור המוני של מכוניות אוטונומיות. 

 

בתחילת 2015 החלה גוגל לנהל מגעים עם יצרניות הרכב ועם ספקים שונים במטרה להאיץ את מיזם המכוניות האוטונומיות שלה, כדי לעמוד במטרה של שיווק המוני כבר ב-2020.

בחודש יוני החלה גוגל בפיילוט של בדיקת מכוניות אוטונומיות קטנות שלה בכבישים רגילים במאונטין וויו שבקליפורניה ובאוסטין בטקסס. 

כמעט כל יצרניות הרכב הגדולות מקדמות תוכניות כאלה ואחרות לפיתוח וייצור של מכוניות אוטונומיות ופורד נותרה מאחור בתחום הזה אולם האיצה את המאמצים שלה לשלב מערכות אוטונומיות בכלי הרכב מתוצרתה במהלך השנה.