ג'ודי שלום-ניר-מוזס: "קשה משאול שתיקתי"

לאחר שהסתבכה בהשמעת איומים מרומזים כלפי המתלוננות נגד בעלה סילבן שלום, רעייתו של שר הפנים המתפטר צייצה בטוויטר כי הימים שעוברים עליה ועל משפחתה "קשים, מדכאים ומתסכלים"

ג'ודי ניר מוזס / צילום: תמר מצפי
ג'ודי ניר מוזס / צילום: תמר מצפי

ימים לא פשוטים עוברים על משפחתו של השר סילבן שלום, שהודיע שלשום (א') כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים בעקבות הטענות שהעלו מספר נשים נגדו בנוגע להטרדות מיניות לכאורה.

רעייתו של השר, ג'ודי שלום-ניר-מוזס, כבר התבטאה בפרשה, ודבריה אף התפרשו כאיום על המתלוננות. הבוקר (ג') היא הגיבה שוב ושיתפה את עוקביה בטוויטר במחשבותיה.

"לפחות באר-שבע ניצחה את מכבי אתמול - קרן אור דקיקה", כתבה רעיית השר - שגם היא, כמו בעלה, תומכת בהפועל באר-שבע, שגברה אמש על אלופת המדינה מכבי תל-אביב בתוצאה 1-2 במשחק העונה. שלום הוסיפה כי מדובר ב"ימים כל-כך קשים, מדכאים ומתסכלים. קשה משאול שתיקתי".

שלשום, שעות ספורות לאחר הודעת הפרישה של בעלה, כתבה שלום-ניר-מוזס בעמוד הטוויטר שלה: "עצוב, אבל הילדים שלי מעל לכל".

פרישתו של שלום כמובן לא מהווה את סוף הפרשה: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה על בדיקה משטרתית של הטענות כלפי השר, ותנועת אומ"ץ קראה לחקור את ג'ודי עצמה בעקבות המסרים שכתבה נגד המתלוננות.

בשבוע שעבר צייצה רעיית השר מסרים נגד המתלוננות - ומיהרה למחוק אותם: "אני כמובן לא מתכוננת לשתוק", כתבה. "החוויה שילדיי נאלצים שוב לעבור. גם אם אכנס לכלא על שיימינג ולכלוך. אנחנו לא חיים בבית כנסת".

בציוץ אחר כתבה כי יש בידיה מידע על הנשים שהעלו טענות נגד שלום: "בסוף אני אדבר. לכל אחת יש עבר. הווה. העובדות עליהן זורמות אליי. אין הרי כרגע שום סיכוי לקבל אובייקטיביות, ואני גם לא במוד נכון להרגע להכפיש".

 

סילבן הטריד מינית חברת כנסת מכהנת?

איש צוות שעבד בלשכתו סיפר אתמול (ב') על הטרדות מיניות לכאורה מצדו של שר הפנים לשעבר כלפי חברת כנסת מכהנת. "כשהקשר בין סילבן לאותה חברת כנסת התפתח, היינו נוסעים אליה הביתה", סיפר ס', עובד בצוותו של שלום. "אחרי שהוא ירד מהרכב, הוא היה מבקש מהנהג לחנות בהמשך הרחוב, כדי שלא נעורר חשד, שלא יבחינו. באחת הנסיעות איתה ראיתי שהוא מנסה לשלוח אליה ידיים, אבל היא התנגדה לו".

בהמשך סיפר ס': "במקרה אחר, תוך כדי נסיעה, ראיתי שסילבן שלח ידיים ליועצת שלו ונגע בה. שמעתי גם את השיחה שלהם, היא ביקשה ממנו להפסיק. כשהורדנו אותה, היא פרצה בבכי וברחה מהרכב".

על-פי העדות, התנהלותו המינית של השר שלום לא נפסקה ביציאה מלשכת השר. "המטפלת בבית של סילבן סיפרה לי שיום אחד, בזמן שהתקלחה ביחידה שלה, הוא דפק על הדלת וביקש להיכנס", שחזר. "היא נבהלה מאוד, ומאותו יום ביקשה ממני שלא אשאיר אותה לבד איתו כשג'ודי לא בבית. אז כשהיינו מסיעים את סילבן חזרה, הייתי נשאר בבית כדי שהיא לא תהיה לבד. בפעם אחרת, במהלך טיול משפחתי, היא סיפרה לי שסילבן ניסה לכפות עצמה עליה ואמר לה 'זה היום שלנו'".

אתמול נפתחה באופן רשמי הבדיקה המחודשת של הפרשה. החוקרים מנסים בשלב זה למפות את עיקר הטענות שהועלו מצד נשים שונות נגד שלום ונגד השר שלום צפויות להעיד אשת שר בכיר שעבדה עמו, חברת כנסת מכהנת וכן בכירה במשרד הפנים שמלווה אותו במשך שנים רבות. כמו כן, החוקרים פנו גם לעיתונאים שיסייעו במיפוי הפרשה.