ויקטורי ויוחננוף שילמו על סניפי מגה - ורמי לוי יקבל אותם

ויקטורי ויוחננוף חתמו על הסכמים לרכישת סניפים ממגה, אבל מאחורי הקלעים הגיעה רשת רמי לוי לסיכומים עם בעלי הנדל"ן - והסניפים בביג ב"ש, רעננה, אור-יהודה וסגולה יעברו אליה ■ התמורה למגה עשויה להתכווץ

סניף של You/ צילום : תמר מצפי
סניף של You/ צילום : תמר מצפי

שבועיים אחרי הדיווח של הרשתות ויקטורי ויוחננוף כי רכשו סניפים מרשת מגה, מתברר כי 4 סניפים לא יעברו אליהם בפועל. למרות ההסכם עם מגה, אותם סניפים יעברו לרשת רמי לוי שיווק השקמה - כך נודע ל"גלובס".

הסיבה היא שרשת רמי לוי שיווק השקמה הגיעה להסכם עם בעלי הנדל"ן באותם סניפים, ואלה הבטיחו לה כי היא הרשת שתיכנס במקומה של מגה, ולא אף רשת אחרת.

כך, רשת יוחננוף, שחתמה על הסכם לרכישת 9 סניפי מגה תמורת 60 מיליון שקל, צפויה לאבד שלושה מהם. מדובר בסניפי YOU באזור התעשייה רעננה, בצומת סגולה בפתח-תקווה ובאזור התעשייה אור-יהודה.

גם רשת ויקטורי, שחתמה על הסכם לרכישת 8 סניפים (7 סניפי YOU וסניף אחד של מגה בעיר), לא תקבל בפועל את סניף YOU במרכז ביג בבאר-שבע.

מגעים מוקדמים

ערב חתימת מגה על ההסכמים למכירת הסניפים לויקטורי ויוחננוף, היא ניהלה משא-ומתן למכירת כל 22 סניפי YOU לרשת רמי לוי שיווק השקמה, תמורת 79 מיליון שקל. בסביבת רשת מגה טוענים כי רמי לוי התמהמה מלחתום על ההסכם ומזכירים גם את העסקה הקודמת שבה סוכם על מכירת סניפים לרמי לוי, שהתפוצצה אחרי שבועות ארוכים שבהם לא נחתם הסכם.

התמורה הכוללת שמגה הייתה אמורה לקבל מהרשתות ויקטורי ויוחננוף הייתה אמורה לעמוד על 95 מיליון שקל - תמורה הגבוהה משמעותית מהתמורה שהציע רמי לוי. אלא שכעת, בעקבות הצפי שאותם סניפים יעברו לרמי לוי, התמורה עבורם לרשת מגה צפויה לקטון.

בתגובה לדברים אמר ל"גלובס" רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה: "עם האנשים האלה סיכמתי עוד הרבה לפני שיוחננוף נכנס לסיפור. היה לי הסכם שהייתי אמור לחתום באותו ערב עם מגה, ולפני כן ניהלתי משא-ומתן עם בעלי נכסים וסיכמתי אתם את הדברים האלה.

"איתן בר-זאב (מנכ"ל ביג מרכזי קניות - א"ח) דיבר עם אייל רביד (מנכ"ל ומבעלי השליטה בוויקטורי - א"ח) לפני שהוא חתם על העסקה עם מגה. רביד ניסה לבוא אליו ולומר לו שהוא ייקח את המקום, ובר-זאב אמר לו חד-משמעית שיש לו סיכום איתי על המקום. גם לגבי רעננה סיכמתי לפני, ויש לי את הדברים בכתב, וכך גם לגבי אור-יהודה וסגולה. על סגולה ניהלתי מגעים עוד במשא-ומתן הראשון שהיה לי עם מגה".

לוי גם לא חוסך ביקורת מויקטורי ויוחננוף. לדבריו, "אני הייתי צריך לחתום. זה שיא חוצפתם להתנהל בצורה הכי לא הוגנת, וזו זכותו של בעל הבית לתת לי את הסניפים. היה לי חוזה על 79 מיליון שקל שהייתי צריך לחתום עליו באותו ערב ועבדנו עליו 3 שבועות. באתי בשמונה בערב לחתום, והם בינתיים עשו יד אחת כדי לקחת את הסניפים. לא נוציא את מגה בנזק".

בר-זאב מאשר את הדברים. לדבריו, "הסניף הובטח לרמי לוי. כולם מבינים, וכולם פועלים על-מנת שההבטחה תקוים בלי שתיפול שערה משערות ראשיהם - לא של מגה ולא של ויקטורי".

- מי ישלם למגה?

"אנחנו עוד לא יודעים. יכול להיות שאנחנו נשלם, ורמי לוי יחזיר לנו; ויכול להיות שרמי לוי ישלם באופן ישיר".

איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף, אמר בתגובה: "הנחת העבודה שלנו ידועה, אנחנו מכירים את השוק. כל אחד יעשה מה שהוא מבין, ומי שזה צריך להיות שלו - זה שלו. שום דבר לא חדש, תמיד זה היה כך, וכל אחד רכש לשני. עולם העסקים בוחש וגועש כל הזמן".

רשת ויקטורי סירבה להגיב לדברים.