הרשת החברתית: מי הגיע להשקת בירת ה"מזלפרוסט"?

וגם: מי השתתף בטקס פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך לציון 35 שנות מסחר למניית שופרסל?

שגריר גרמניה אנדריאס מיכאליס ומודי כידון/צילום: לנס הפקות
שגריר גרמניה אנדריאס מיכאליס ומודי כידון/צילום: לנס הפקות

לחיי הידידות

במסגרת פסטיבל סרטים ישראלים וגרמנים של מכון גתה המתקיים בסינמטק, הושקה אתמול (ב') בירת ה"מזלפרוסט" (צירוף של המילים מזל ולחיים), העשויה מחומוס, שכל-כולה מחווה המחברת בין שני סמלים של ישראל וגרמניה, שציינו השנה 50 שנות יחסים - הבירה הגרמנית והחומוס הישראלי.

הבירה יוצרה במהדורה מוגבלת על טהרת החומוס (במקום לתת) במבשלה בברלין, והיא הושקה באירוע שהתקיים לפני שבוע בברלין ובאירוע אמש בתל-אביב. הרעיון והביצוע נעשה על-ידי השלוחות הגרמנית והישראלית של משרד הפרסום BBDO העולמי.

לקראת סוף החודש יוצבו מסכים בבארים ובמשרדים בברלין ובתל-אביב, אליהם יוכלו להיכנס עובדים משתי המדינות.

השיקו כוס לחיים: שגריר גרמניה בישראל, אנדריאס מיכאליס; ומודי כידון, מבעלי גיתם.

שגריר גרמניה אנדריאס מיכאליס ומודי כידון/ צילום: לנס הפקות
 שגריר גרמניה אנדריאס מיכאליס ומודי כידון/ צילום: לנס הפקות

חלום של גן

חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד), יו"רית הוועדה לביקורת המדינה, הגיעה להתרשם מהמרכז החינוכי "גן החלומות" של עמותת "גדולים מהחיים", המסייעת לילדים חולי סרטן.

עוד נכחו בביקור: ישראל זינגר, ראש עיריית רמת-גן; דליה לין, מנהלת אגף החינוך של העירייה; ליאור שמואלי, מנכ"ל עמותת "גדולים מהחיים"; אלינוער לויטן, סמנכ"לית העמותה; וחסידה דנאי, יו"רית "גן החלומות".

"גן החלומות" בכפר אז"ר נותן מענה לילדים עד גיל 6. ייחודיות הגן היא ברמת סטריליות גבוהה, הודות למערכות מיזוג-אוויר קירות וזכוכיות המאפשרים לילדים בעלי מערכת חיסונית חלשה לחוות גן ילדים נורמטיבי.

מנכ״ל גדולים מהחיים ליאור שמואלי, ח״כ קארין אלהרר, סמנכ״ל העמותה אלינוער לויטן/  צילום:יוסף אנך
 מנכ״ל גדולים מהחיים ליאור שמואלי, ח״כ קארין אלהרר, סמנכ״ל העמותה אלינוער לויטן/ צילום:יוסף אנך

הוקרה סביבתית

קרנית גולדווסר, יועצת סביבתית ומחזיקת התיק לאיכות הסביבה בעיריית תל-אביב, קיבלה בשם העירייה את אות החברה להגנת הטבע בקטגוריית רשויות מקומיות, כהוקרה על תמיכת העירייה ועידוד קהילות מקומיות לקחת אחריות על סביבתן.

האות הוענק בטקס שנערך בכפר המכביה, אותו הנחה גיא לרר, מגיש התוכנית "הצינור" בערוץ 10.

יו"ר החברה להגנת הטבע, חבר הכנסת לשעבר חיים אורון (ג'ומס), ומנכ"ל התנועה, משה פקמן, העניקו לגולדווסר את האות.

מתוכשטים

במסגרת פרויקט משותף של פדני תכשיטים והמחלקה לצורפות בבצלאל, הושקה אתמול תערוכת "תכשיטים לטקס נישואים", המציגה יצירות של סטודנטים מבצלאל אשר נעשו בשיתוף-פעולה ובהנחיית סיגל פלד, המעצבת של פדני.

התערוכה, המציגה בסניף פדני בנמל תל-אביב, תהיה פתוחה לקהל הרחב עד 4.1 ומ-6.1 עד ל-24.1 ברחבת קניון רמת-אביב.

את פתיחת התערוכה חנכו בני פדני, יו"ר ומבעלי פדני תכשיטנים, ואשתו ענת פדני; תמרה יובל-ג'ונס, ראשת החוג לאופנה וצורפות בבצלאל; ושלומית מלכה, הפרזנטורית של פדני.

שלומית מלכה וענת פדני/ צילום: שוקה כהן
 שלומית מלכה וענת פדני/ צילום: שוקה כהן

בוקר טוב

סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבינלאומי, הזמינה אתמול את לקוחות בנקאות הפלטינום של הבנק לארוחת בוקר במוזיאון תל-אביב להרצאה של דרוד זק"ש, מנהל השיווק של חדר העסקאות של הבינלאומי והופעה של דני סנדרסון ומזי כהן. בין הנוכחים: יורם סירקיס, סמנכ"ל הבינלאומי וראש חטיבת נכסי לקוחות יורם סירקיס; סמנכ"לי הבנק יורם סירקיס ואלה גולן.

יורם סירקיס סמר ברבר- צדיק ודרוד זקש / צילום: תמר מצפי
 יורם סירקיס סמר ברבר- צדיק ודרוד זקש / צילום: תמר מצפי

מאזנים את הכפר

באירוע התרמה שנערך אמש ציינה עמותת כפר איזון 15 שנות פעילות של הכפר השיקומי-טיפולי, המעניק מסגרת לתרמילאים ולצעירים שנפגעו מסמים או ממשברים רוחניים בארץ ובחו"ל. האירוע התקיים במסעדת קלארו בתל-אביב.

יו"רית העמותה, ענת דוברת, הודתה לבאים ולתורמים. בפאנל שנערך באירוע דנו בחשיבות הטיפול בכפר ועל הקשר של הצבא למצב שאליו נקלעים צעירים רבים.

לקחו חלק: הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר קרן רש"י, גבי אשכנזי; מייסד ומנהל הכפר, עומרי פריש; וראש אגף בריאות הנפש רווחה ופסיכיאטריה, ד"ר גדי לובין.

את הערב הנחה השחקן והיוצר ליאור רז ("פאודה").

באו ונהנו מהופעה של עידן עמדי: איש העסקים שלמה דוברת; אודי אנג'ל, מייסד עמותת "אור ירוק"; אבי נאור, השרה לשעבר לימור לבנת; שרון ומוטי כידון; שר החינוך לשעבר שי פירון; השר לשעבר דן מרידור, עפרה שטראוס; יו"רית שטראוס גרופ; גבי ברבש, מנכ"ל קרן רש"י; פרופ' ח"כ אלי אלאלוף; מייסד עמותת החילוץ, חיליק מגנוס; ואחרים.

אודי אנג'ל, גבי אשכנזי/ צילום: עמית אופק
 אודי אנג'ל, גבי אשכנזי/ צילום: עמית אופק

יריית פתיחה

הבוקר (ג') התקיים טקס פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך לציון 35 שנות מסחר למניית שופרסל, שבו השתתפו מנהלי ועובדי שופרסל.

על לחצן פתיחת המסחר לחצו יו"ר שופרסל היוצא, רפי ביסקר; מנכ"ל החברה, איציק אברכהן; יו"ר הבורסה לניירות ערך, אמנון נויבך; מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט; וצוות חברי הנהלת שופרסל.

שופרסל מעסיקה 13,500 עובדים, כש-30% מהון המניות מוחזק על-ידי הציבור. מחזור המכירות של החברה בשנת 2014 עמד על 11.6 מיליארד שקל.

רפי ביסקר יור שופרסל היוצא אמנון נויבך יור הבורסה ואיציק אברכהן מנכל שופרסל/ צילום: סיוון  פרג
 רפי ביסקר יור שופרסל היוצא אמנון נויבך יור הבורסה ואיציק אברכהן מנכל שופרסל/ צילום: סיוון פרג