צפו: ההיברידיות החדשות שיכבשו את שוק הרכב הישראלי

שנת 2016 עשויה להיות גם "שנת ההיברידיות", עם מגוון דגמים חדשים שינחתו בקרוב בארץ, ייהנו מהטבת מס משמעותית ויציגו נתוני צריכת דלק דמיוניים כמעט ■ קבלו הצצה לכל הדגמים החדשים

פלח המכוניות ההיברידיות הוא אחד הבודדים שעדיין זוכים להטבת מס נדיבה בישראל. אולם עד כה הוא כמעט לא נוצל, בשל היעדר היצע מתאים ומחירים גבוהים יחסית. זאת, להבדיל מארה"ב, שבה הפלח הזה מוכר מאות אלפי מכוניות בשנה.

אולם, שנת 2016 עשויה לסמל תפנית. בעקבות ההצלחה המסחרית של הסונטה הייבריד, שמכרה מאות יחידות עם הגעתה לארץ, תגיע אלינו בעוד מספר חודשים גם אחותה הכמעט תאומה קייה אופטימה הייבריד. מערכת ההנעה היא אותה מערכת מתוחכמת, עם סוללת ליתיום ומנוע חשמלי חזק, אולם המכונית עצמה תהיה מהדור החדש והמשודרג של האופטימה, שיעבור שינויי עיצוב ושינויים מבניים.

קיה מתכוונת לשלוף כהפתעה גם מכונית היברידית קומפקטית ראשונה בשם "נירו", שיש פוטנציאל להיות שוברת סגמנטים אם החברה תנצל חלק נכבד מהטבת המס לטובת הנחות ללקוחות. עיצובה הסופי של המכונית לא נחשף אולם היא אמורה להיות במתכונת של רכב פנאי עם מרווח פנים שאינו נופל מזה של הפריוס וצריכת דלק באזור ה-30 ק"מ לליטר. יונדאי מתכוונת להציג רכב קומפקטי על אותה פלטפורמה אך עם עיצוב שונה משמעותית.

בפורד עדיין מתכוננים להגעתה של המונדיאו ההיברידית החדשה לקראת סוף 2016 ואילו טויוטה לא מתכוונת לוותר על ההובלה והיא תשיק בעוד מספר חודשים את הדור החדש של הפריוס. מדובר ברכב גדול ומרווח יותר משמעותית, עם טכנולוגיה הנעה מדור חדש, עיצוב של שלוש וחצי קופסאות וצריכת דלק שמגיעה, בדגם ה"אקו", לכמעט 35 ק"מ לליטר - יותר מכל מכונית סדרתית לא נטענת, שנמצאת בשוק.