המניה שקופצת בבורסה הודות להצלחה בניסוי רפואי

קמהדע דיווחה על הצלחה בניסוי ב-KamRAB המיועדת לטיפול בכלבת

חברת הביומד קמהדע , המפתחת תרופות להצלת חיים באמצעות טכנולוגיה לטיהור והפרדת חלבונים, מודיעה כי הניסוי הפיבוטלי שלב 2/3 בחיסון של החברה לכלבת (KamRABTM או KedRABTM), המשמש כטיפול מניעתי לכלבת במקרה של חשיפה לנגיף, השיג בהצלחה את יעד המחקר העיקרי. בעקבות כך מזנקת המניה בבורסה.

החברה תגיש את תיק הרישום לקבלת אישור שיווק לרשות התרופות האמריקאית (FDA) במחצית הראשונה של שנת 2016.

KamRAB הוא המותג של קמהדע לחיסון המכיל נוגדנים לכלבת המופקים מפלסמה, ושמשווק כיום ב-10 מדינות ברחבי העולם. לקמהדע הסכם אסטרטגי עם חברת Kedrion לפיתוח הקליני ולשיווק של המוצר בארה"ב, שימותג שם כ-KedRAB, בכפוף לקבלת אישור מה-FDA.

תמצית התוצאות הראתה כי היעד העיקרי, המראה שהטיפול לא פחות יעיל באופן מובהק סטטיסטית, הושג עם הבדל של (1.8%-) בין שני הטיפולים בשונות שבין (8.2%-) ו-3.1% (ברמת סמך של 90%). תוצאות מחקר הראו כי החיסון של קמהדע היה בטוח וסביל וללא תופעות לוואי חמורות (Serious Adverse Events).

"הטיפול החיסוני לאחר חשיפה אפשרית לנגיף הכלבת הוכח כקריטי ביותר במניעת מחלה קטלנית זו", מסר ד"ר ערן שנקר, סמנכ"ל ומנהל רפואי בקמהדע. "אנו שמחים לדווח על התוצאות החיוביות, אשר מצביעות שמוצר הנוגדנים לכלבת שלנו השיג את היעד העיקרי המראה שהטיפול לא פחות יעיל בניסוי פיבוטלי וחשוב זה, ושמוצר הנוגדנים לכלבת שלנו לא השפיע לרעה על התפתחות עצמית של נוגדנים בדם".