קורבנות אלגו-טריידינג: ייצוגית ב-70 מ' ש' נגד USG קפיטל

זאת בטענה לניהול תיקי השקעות ללא רישיון וגביית עמלות שלא כדין ■ את התביעה הגיש עו"ד דן צוק, שהגיש בעבר ייצוגית נגד חברת פורקס אחרת, יוטרייד ■ USG: "פועלים עפ"י היתר כדין"  

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

בתזמון לא מפתיע, ולאחר שבית המשפט החליט השבוע על הפסקת פעילותה של חברת יוטרייד פרימיום באופן זמני, אתמול (ג') הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת פורקס אחרת, USG קפיטל ישראל, בטענה לניהול תיקי השקעות ללא רישיון כדין, למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

התביעה, בהיקף 70 מיליון שקל, הוגשה כנגד החברה הישראלית USG וכן כנגד החברה הזרה USG CAPITAL LTD, חברת אטלנטיק ברוקר (בעלת חברת USG קפיטל ישראל) וכן נגד בעלי השליטה בכולן, תומר סיני. 

את התביעה הגיש עו"ד דן צוק, מי שהגיש לפני כשנה בדיוק את התביעה הייצוגית על סך 50 מיליון שקל נגד יוטרייד ונגד המנכ"ל אביב טלמור. בתביעה הייצוגית הקודמת, נגד יוטרייד, טען צוק לראשונה כי מדובר בחברה אשר מנהלת תיקים ללא רישיון ומציגה מצג-שווא ללקוחות.

בזמנו, נציגי החברה אמר כי עו"ד צוק "רודף" את יוטרייד ומנהל מסע רדיפות נגדה. ואולם, בימים האחרונים הטיעונים שעלו בתביעה הייצוגית שהגיש צוק, התבררו כנכונים. 

במסגרת התביעה הנוכחית שהגיש, בשמו של התובע הייצוגי לאון אפרימוב, נטען כי מעבר לניהול התיקים ללא רישיון, החברות גובות עמלות ודמי ניהול שלא כדין מלקוחות. אפרימוב מציין כי הנזק האישי שנגרם לו עומד על כ-50 אלף שקל, והעמיד את הסכום הנזק שנגרם לחברי הקבוצה על כ-70 מיליון שקל (50 מיליון שקל הפסדים ו-20 מיליון שקל עמלות). 

בתביעה צוין כי אמנם חברת USG קפיטל מאפשרת ללקוחות פעילות מסחר "עצמאית", ואולם חלק מהלקוחות שפונים אליה בסופו של דבר מאשרים לבצע את המסחר באמצעות אלגו-טריידינג (מסחר באמצעות פקודות מחשב), מה שמצריך רישיון לניהול תיקים. 

USG: "פועלים על-פי היתר כדין" 

מ-USG Capital נמסר בתגובה: "USG Capital אינה מנהלת תיקי השקעות. החברה הגישה בקשה לפיקוח מטעם הרשות לניירות ופועלת בהתאם להנחיותיה ובשקיפות מלאה, על-פי היתר שיש לה כרגע כדין. לחברה יש מוניטין יוקרתי ומצוין בשוק זירות המסחר, והיא פועלת בשקיפות, הוגנות ושירותיות כלפי כל לקוחותיה".

"ככל שאנחנו למדים מהכתבה, מדובר על בקשה לאישור תובענה ייצוגית, ולא מדובר בכתב תביעה. נדגיש כי עד לרגע כתיבת שורות אלה לא התקבלה במשרדי USG Capital הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

"USG Capital שומרת לעצמה את הזכות להגיב לאחר קבלת הבקשה או התביעה בפני הגורמים המתאימים. חבל מאוד שהלקוח לאון אפרימוב, שככל הנראה מאוכזב מכישלונו בפעולות המסחר שבחר, בוחר להתנהל דווקא מול אמצעי התקשורת ולא לדון עם החברה, טרם נקט בהליכים".

"על פניו, וממה שעולה מתוכן הכתבה שפורסמה, אין קשר בין ההליכים שננקטו על-ידי הרשות כנגד יוטרייד, ובוודאי אין כל טענת פונזי כלפי USG Capital".