מניית היום: מזנקת כ-11% על רקע הבהלה משפעת החזירים

ביונדווקס מזנקת במחזור גבוה בבורסה על רקע הדיווחים היום על 5 נשים המאושפזות בבתי החולים סורוקה ושערי צדק לאחר שאובחנו כחולות בשפעת החזירים

ד"ר רון בבקוב ד"ר תמי בן ידידיה / צילום: איל יצהר
ד"ר רון בבקוב ד"ר תמי בן ידידיה / צילום: איל יצהר

מניית ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסלי לשפעת, מזנקת במחזור גבוה בבורסה על רקע הדיווחים היום על 5 נשים המאושפזות בבתי החולים סורוקה ושערי צדק לאחר שאובחנו כחולות בשפעת החזירים (שפעת מסוג H1N1), שלוש מהן במצב קשה.

אחת הנשים שמאושפזות בסורוקה, בת 25, הוכנסה אתמול (רביעי) לניתוח קיסרי בשל מצבה הקשה ותינוקה הועבר במצב יציב לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ פגים. היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי.

אישה נוספת בת 57, שאינה בהריון, אך סובלת מגורמי סיכון אחרים אובחנה גם היא בשפעת מסוג H1N1 והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי, מונשמת במצב קשה. מצבן של שתיים מהן השתפר והן מאושפזות בבידוד.

ביום שני הודיעה ביונדווקס כי קיבלה מרשות הפטנטים בישראל אישור לרישום פטנט במסגרת החיסון שהיא מפתחת. הפטנט שאושר בישראל מצטרף לפטנטים דומים שהחברה קיבלה בארה"ב, באירופה, ביפן, הונג-קונג, סין, רוסיה, מקסיקו ודרום קוריאה.

ד"ר רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס מסר "הפתרון שלנו מוגן על ידי פטנטים בהרבה מדינות ובכלל זה מדינות באירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק. אנו מאמינים כי החיסון שאנחנו מפתחים יוכל להרחיב את הגנת האוכלוסייה מפני שפעת".