בג"ץ דחה את הבקשה לצו ביניים להקפאת מתווה הגז

את העתירה הגישה בשבוע שעבר יו"ר מרצ זהבה גלאון, בבקשה להורות על ביטול החלטת רה"מ להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ולקבוע כי הליך קבלת ההחלטות להפעלת הסעיף היה פגום

מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס
מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס

בג"ץ דחה את הבקשה לצו ביניים להקפאת מתווה הגז. את העתירה הגישה בשבוע שעבר יו"רמרצ, ח"כ זהבה גלאון, בבקשה להורות על ביטול החלטת ראש הממשלה להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ולקבוע כי הליך קבלת ההחלטות להפעלת הסעיף היה פגום.

המדינה בתגובה טענה כי העתירה לא מצביעה על נזק ממשי ובלתי הפיך שייגרם למשק הישראלי כתוצאה ממתווה הגז. "המתווה מקפל בתוכו שורה ארוכה של יתרונות ותועלות", כתבה המדינה.

השופט עוזי פוגלמן טען בהחלטתו כי "כלל הצדדים הנוגעים ליישום מתווה משק הגז הטבעי מודעים לקיום העתירה. לפיכך, פעולה בהתאם למתווה משק הגז בטרם ניתן פסק הדין מביאה בחשבון את האפשרות כי בית המשפט ייעתר לעתירה או לחלקה".

עוד הוסיף השופט כי בנסיבות הקיימות הוא שוכנע כי גם בלא שיינתן צו ביניים, "לא תהא מניעה ליתן סעד אפקטיבי בהליך העיקרי, ככל שתהיה עילה לכך"; וכי לנוכח זאת הוא לא מצא כי "מאזן הנוחות מצדיק מתן צו ביניים גורף במתכונת המבוקשת עוד בטרם נפלה הכרעה לגופה של עתירה".