מתחתנים? קבלו במתנה כ-40 אלף שקל; אבל יש מלכוד

עומדים להתחתן? האייטם הזה הוא בשבילכם: סטארט-אפ חדש יתן לכם במתנה כ-40 אלף שקל אם תתחתנו, אבל לא תאמינו מה יקרה אם תתגרשו ■ צפו בסיפור שמעורר בימים אלה הד תקשורתי

נישואים, חתן וכלה, כסף / צילום : שאטרסטוק
נישואים, חתן וכלה, כסף / צילום : שאטרסטוק

סטארט-אפ אמריקאי חדש בשם Swanluv.com מעריך שיש לו את המפתח לשמירה על חיי נישואים תקינים.  החברה מבטיחה לכל זוג שיתחתן שלו דרכם 10,000 דולר עבור הפקת חתונת החלומות שלהם מבלי צורך להחזיר את הכסף לעולם, אבל אליה וקוץ בה. בהנחה והזוג לא יצליח ויתגרש במשך 25 השנים הקרובות הוא ייאלץ להחזיר את ההלוואה בתוספת ריבית. 

השיטה של Swanluv עובדת כך: לאחר שתחתמו עם החברה על ההסכם תענו על שאלון מטעם החברה שיבדוק את מידת ההתאמה שלכם, וכמה הקשר שלכם חזק. על פי תוצאות השאלון מערכת אלגוריתמים של החברה תקבע את גובה הריבית שתדרשו לשלם.. ככל שהשנים יחלפו תשלמו ריבית גבוהה יותר אם תחליטו להיפרד. ע"פ תקנון החברה יהיו סעיפים שיתאימו לנסיבות מסוימות. לדוגמא במידה והנישואים עלו על שרטון בשל התעללות של אחד הצדדים , המתעלל המורשע יהיה זה שאחראי על החזרת ההלוואה. 

ע"פ דבריו של מנכ"ל החברה המטרה היא לאפשר לזוגות לבחון לעומק את מערכת היחסים שלהם לפני שיעשו את הצעד הגדול של חייהם. כמו כן החברה מציעה שירותי יעוץ לזוגיות בחינם על מנת שאכן יוכלו לעמוד בהסכם.

ולגבי הסיכון העסקי אותו לוקחת החברה אז רק נסבר את אוזניכם שעל פי האגודה האמריקנית לפסיכולוגיה 40 עד 50 אחוזים ממערכות הנישואים מסתיימות בגירושים בארצות הברית כך שהרווח של חברת סוואן-לאב, אהבת ברבורים בעברית די מובטח. החברה תשיק את הפרוייקט בפברואר 2016 עם צאת עונת החתונות לדרכה.