בדיקת "גלובס": 3 השעונים החכמים החמים ביותר בישראל

בדיקת שלושת השעונים המובילים של וואווי, LG וסמסונג, מגלה מוצרים ידידותיים למשתמש המציעים שלל יכולות שימושיות, ולא פחות חשוב, גם נראים טוב על היד

לאחרונה השיקו וואווי וסמסונג את השעונים החכמים שלהן בארץ, לצד דגם Watch Urbane של LG המשווק בישראל כבר כמה חודשים. מכירות השעונים בארץ יחסית מוצלחות ונראה שהצרכנים חובבי החידושים מוכנים להתנסות בקטגוריה הזו. השעונים החכמים מאפשרים לקבל חיווי על התראות שיחה ומסרונים, להגיב לוואטס-אפ בהכתבה קולית או בהקלדה, להשתמש בשעון לשליטה בנגן המוזיקה ולאפליקציות ריצה (הסמארטפון צריך להיות בקרבת המשתמש) ובעיקר לראות מי מתקשר, מבלי להוציא את הטלפון מהכיס. בעתיד הקרוב רחוק, לפחות חלק מהדגמים יאפשרו לבצע תשלומים בקופות בבתי עסק, באמצעות נגיעה עם השעון בקופה ומבלי להוציא את הסמארטפון מהכיס.

מחירי השעונים נעים בין 1,500 שקל ל-1,800 שקל אצל היצרניות סמסונג, וואווי ו-LG. את השעון של אפל, אשר עדיין לא נמכר בישראל באופן רשמי, ניתן להשיג בכ-2,200 שקל ואף יותר (תלוי בדגם).

מנתונים שהגיעו לידינו, אורנג' מוכרת 2,500 שעונים בחודש: 40% של סמסונג, 40% של וואווי ו-20% של LG. בחברה מצפים למכירות של 30 אלף שעונים חכמים בשנת 2016. אורנג' היא חברת הסלולר היחידה היום בארץ המקדמת את תחום השעונים החכמים. החטיבה הקמעונאית, בניהולו של צביקה שיינפלד, החליטה לשים דגש על הקטגוריה ולקדם אותה, בעוד שהמתחרות מחכות לראות מה יהיו הביקושים של הלקוחות.

על-פי נתוני ארגון הטכנולוגיה הצרכני בארה"ב CTA, עולה ש-74% ממשתתפי הסקר מתכננים לקנות שעון חכם או מכשיר לביש חכם אחר בשנה הקרובה. 35% מתוכם מתכננים לקנות שעון חכם. בסקר השתתפו 1,001 אנשים. עד סוף השנה, 39.5 מיליון צרכנים בארה"ב צפויים להחזיק שעון או צמיד חכם.

בדקנו את שלושת השעונים החכמים הנמכרים היום בצורה מסודרת בישראל. בעוד ש-Watch Urbane של LG ו-Watch של וואווי מציעים חוויה זהה בממשק (מערכת הפעלה אנדרואיד Wear), סמסונג בולטת עם Gear S2 בזכות מערכת הפעלה בשם טייזן.

זו מציעה חוויית שימוש ידידותית מאוד, אפילו יותר מהמתחרות. מצד שני, מבחר האפליקציות מצומצם יותר ואין הכתבה קולית בעברית. סמסונג מציעה בדגם הספורט שעון ספורטיבי בעיצוב נוח מאוד לשימוש, כאשר המסגרת של המסך היא חוגה, המאפשרת לתפעל את המכשיר בקלות רבה. השעון של וואווי מגיע במראה קלאסי ואלגנטי ועם תחושה יוקרתית יותר, לעומת זאת, הגרסה של LG קיבלה מראה גס, המתאימה לחובבי השעונים הגדולים.

סמסונג Gear S2 - מהיר, יפה ועם ממשק ידידותי

עיצוב: השעון מגיע בשני עיצובים: גרסת ספורט עשויה פלסטיק, נעימה מאוד לעין, ספורטיבית ואפילו נוחה מאוד לענידה; וגרסת קלאסיק שעולה מעט יותר (תוספת של כ-100 שקל) וכוללת רצועת עור ומסגרת עגולה למסך עם בליטות רבות, המעניקות לה מראה נשי יותר. השעון יחסית קטן ופחות גס מדגמים אחרים ולכן יתאים גם לידיים של נשים ולא רק גברים. השעון בגרסת הספורט נעים על היד ועבה יחסית (11.4 מ"מ), אבל משקלו כמעט לא מורגש (42 גרם). הוא עמיד לאבק ורטיבות.

מסך: בניגוד לדגמים הקודמים של סמסונג, גיר S2 מגיע עם מסך עגול ולא מלבני. השעון מגיע עם מסך בגודל 1.2 אינץ' בטכנולוגיית SuperAMOLED ברזולוציה של 360 על 360 פיקסלים. איכות התמונה מוצלחת וניתן להסתכל על המסך בשמש.

ממשק: גיר S2 פועל על מערכת ההפעלה טייזן מבית סמסונג ולא על אנדרואיד, כמו בוואווי ו-LG. בניגוד לשעונים קודמים, סמסונג הבינה את נקודות התורפה הגדולה שלה ופתרה אותה. את Gear S2 אפשר לחבר לכל שעון אנדרואיד ולא רק לסמארטפונים של סמסונג. הממשק של השעון הוא הידידותי ביותר שראינו. התפריט בנוי בתצורה עגולה בו מנווטים בעזרת החוגה שמסביב לשעון. מדובר בשיטת ניווט מוצלחת מאוד, אשר לא חוסמת את התצוגה במסך.

עמודי הבית בנויים מתפריט הנע לרוחב ומאפשר את התנועה בו גם באמצעות הגלגלת. באותם עמודים ניתן למקם את האפליקציות החשובות למשתמש. השעון כולל אפליקציית פעילות גופנית מבית סמסונג, המאפשרת גם לנטר פעילויות של ריצה וגם את מספר הצעדים ביום, כאשר השעון כולל גם מד דופק פנימי. אפליקציית הריצה של נייקי גם מותקנת מראש בשעון.

יש אפליקציות פנימיות לאתרי החדשות CNN, בלומברג ופליפבורד וגם נגן מוזיקה. סמסונג חייבת לעודד מפתחים לייצר אפליקציות נוספות כדי להעשיר את הפלטפורמה, אבל בסך הכול היינו מרוצים, אפילו מהמקלדת הפנימית המגיעה בעברית ומאפשרת לענות להודעות יחסית בקלות (באמצעות מנגנון כתיבה מהיר מסוג T9, שהיה פופולרי לפני כעשור בטלפונים).

חומרה: מבחינת ביצועים, הגיר S2 מגיב בצורה חלקה ומהירה. המעבד הוא כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ', זיכרון העבודה הוא חצי ג'יגה ונפח אחסון פנימי של 4 ג'יגה. השעון גם כולל טכנולוגיות תקשורת מסוג: WiFi, בלוטות' וגם NFC. הטכנולוגיה האחרונה מאפשרת לשלם עם השעון בקופות בחנויות פיזיות באמצעות שירות סמסונג Pay. שירות זה מתוכנן להגיע בעתיד גם לישראל.

 

סוללה: הסוללה שורדת בקלות יום שלם, והמסך דולק כל הזמן. הסוללה בקיבולת 250 מיליאמפר/שעה. המטען ייחודי לשעון ועובד בטכנולוגיה אלחוטית שמאפשרת להניח את השעון לטעינה על גבי המשטח.

בשורה התחתונה: גיר S2 הוא ללא ספק אחד השעונים היפים בשוק, אם לא היפה ביותר. הממשק ידידותי מאוד והחוגה המאפשרת לשלוט בו היא רעיון מעולה. החיסרון הוא מערכת ההפעלה טייזן, שצריכה להוכיח את עצמה מבחינת אפליקציות. מצד שני, אם סמסונג אכן תשיק בארץ את שירות התשלומים שלה, זו תהיה הובלה רצינית על המתחרים.

וואווי Watch - חכם עם מגוון רצועות

עיצוב: השעונים החכמים הם קודם כל פריט אופנתי שהמשתמשים עונדים כל היום על היד. יצרניות השעונים יודעות זאת, ומשקיעות מאוד בעיצוב. השעון של וואווי מגיע עם רצועת עור אלגנטית ומעט מבוגרת, כאשר בתשלום נוסף, ניתן לקנות רצועה אחרת, למשל, רצועת מתכת ב-200 שקל. השעון נעים מאוד על היד, הוא עבה יחסית - 11.3 מ"מ, אבל המשקל שלו כמעט לא מורגש (30.6 גרם).

מסך: מלבד אפל, רוב שעוני האנדרואיד של היצרניות הגדולות מגיעים עם מסך עגול. השעון של וואווי מגיע עם מסך מהסוג הזה בגודל 1.4 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED. המסך מצופה זכוכית מסוג קריסטל ספיר המסוגלת להגן מפני שריטות. הרזולוציה גבוהה 400 על 400 פיקסלים. מדובר במסך באיכות גבוהה וטובה.

ממשק: מערכת ההפעלה של השעון היא אנדרואיד Wear מבית גוגל. זו מאפשרת חיבור גם לסמארטפוני אנדרואיד וגם אייפון. הממשק של השעון מגיע באנגלית, אבל הוא תומך בתצוגת עברית של הודעות נכנסות וגם הכתבה קולית בעברית, למשל, במענה להודעת וואטס אפ. ההכתבה הקולית של גוגל עובדת ברוב המקרים בצורה טובה. הכניסה לתפריט הראשי מתבצעת בלחיצה ארוכה על הכפתור הפיזי בצד השעון.

בוואווי כללו מספר אפליקציות פנימיות לניטור מספר הצעדים, שריפת קלוריות וגם אפליקציה לריצה. כמובן שניתן להתקין אפליקציות חיצוניות לביצוע המשימות הללו, כמו Endomondo. יש גם אפליקציה פנימית המשתמשת בחיישן לזיהוי דופק.

חומרה: החומרה של השעון סטנדרטית - מעבד סנפדרגון 400 של קוואלקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם חצי ג'יגה זיכרון עבודה ועוד 4 ג'יגה נפח אחסון. השעון כולל התקן תקשורת אלחוט מסוג בלוטות' וגם WiFi, המאפשר להתחבר לשעון מרחוק ולקבל חיווי על התראות.

סוללה: הסוללה שורדת בקלות יום שלם ואפילו קצת יותר, גם כשהמסך פועל כל הזמן (עבור צפייה בשעה, מבלי ללחוץ על כפתור או להחזיק את היד בתנוחה מסוימת). קיבולת 300 מיליאמפר/שעה. כדאי לשים לב, ששעונים חכמים דורשים מטען מיוחד, כך שחייבים לזכור לטעון אותם כל לילה.

בשורה התחתונה: וואווי מציעה שעון מוצלח מאוד בקטגוריית האנדרואיד. מי שחיפש הזדמנות לקנות שעון חכם, הדגם של וואווי לא יאכזב אותו.

LG Watch Urbane - הכתבה בעברית ומחיר אטרקטיבי

עיצוב: דגם Watch Urbane הוא שעון בעיצוב גס. גוף השעון עשוי ממתכת אל-חלד עמידה, וזמין בגימור כסף או זהב. רצועת השעון עשויה מעור וניתן להחליף אותה עם כל רצועה בגודל 22 מ"מ. השעון מגיע בעובי 10.9 מ"מ והמשקל שלו הורגש מעט יותר מהמתחרים על היד - 45 גרם. השעון עמיד למים עד לעומק של מטר למשך חצי שעה.

מסך: השעון מגיע עם מסך עגול בטכנולוגיית OLED. המסך בגודל 1.3 אינץ' והרזולוציה היא 320 על 320 פיקסלים - התצוגה מוצלחת.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד Wear וזהה לזו של וואווי, פרט לאפליקציית חייגן של LG. השעון כולל הכתבה קולית בעברית וגם אפליקציה פנימית מאוד נוחה למדידת הדופק (באמצעות חיישן המשולב בשעון).

חומרה: החומרה של השעון סטנדרטית - מעבד סנפדרגון 400 של קוואלקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם חצי ג'יגה זיכרון עבודה ועוד 4 ג'יגה נפח אחסון. השעון כולל תקשורת אלחוט מסוג בלוטות' וגם WiFi, המאפשר להתחבר לשעון מרחוק ולקבל חיווי על התראות.

סוללה: הסוללה שורדת בקלות יום שלם ואפילו קצת יותר, גםכ שהמסך פועל כל הזמן (עבור צפייה בשעה, מבלי ללחוץ על כפתור או להחזיק את היד בתנוחה מסוימת). קיבולת 410מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: Urbane אמנם קיים בשוק מספר רב של חודשים, אבל מחירו יחסית אטרקטיבי למתחרים והוא מתאים למי שמחפש שעון עם מראה מעט גס.