לראשונה מזה שנים: 2,650 דירות חדשות לטובת הדיור הציבורי

הדירות ייבנו באמצעות הסוכנות היהודית, כאשר המדינה תממן בשלב הראשון את מענק ההקמה, ולאורך השנים - את שכר הדירה של הזכאים

יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות
יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות

הממשלה מגדילה את מלאי הדיור הציבורי לראשונה מזה שנים רבות: שר האוצר משה כחלון שר הבינוי יואב גלנט ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי חתמו היום (א') על הסכם בנייה של 2,650 יחידות דיור לטובת זכאי הדיור הציבורי במשרד הבינוי והשיכון ובמשרד הקליטה. היחידות יבנו במקרקעין של הסוכנות, אשר תכננה ופיתחה אותם עבור שימוש הציבור.

הדירות ייבנו באמצעות הסוכנות היהודית, כאשר המדינה תממן בשלב הראשון את מענק ההקמה, ולאורך השנים - את שכר הדירה של הזכאים. יחידות הדיור ישמשו את המדינה ל-20 השנים הקרובות, ובהסכם ישנה אופציה להארכה של התקופה ב-20 שנים נוספות. 

"ההסכם מובא בהמשך למאמצי המדינה להקטין את תור הממתינים לדיור ציבורי ולסייע בהגדלת מלאי הפתרונות לזכאים", נמסר בהודעת המשרדים. "בנוסף, מכיוון שההסכם הוא לבניה של יחידות דיור במסגרת ציפוף המרקם הקיים, ההסכם יביא הן להגדלת המלאי, הן, לייעול וניצול נכון יותר של שטחי הדיור הציבורי והן לשימוש מיטבי במשאב הקרקע במרקם הבנוי".

כחלון מסר כי "מיום כינון הממשלה אנחנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים בכדי להביא להגדלת היצע הדיור הציבורי שהלך ונשחק בשנים האחרונות. ההסכם עליו אנחנו מכריזים היום מהווה תוספת דרמטית להיצע הדיור הציבורי. תוספת זו תקל משמעותית על תהליך קבלת דיור ציבורי עבור הזכאים ותקצר את התור הקיים. זהו צעד נוסף ליצירת שוויון הזדמנויות וצדק חברתי בחברה הישראלית".

גלנט הוסיף: "במשך שנים התרגלנו למצב שבו ליותר מדי אנשים אין, אבל זו לא גזירת שמיים. אנחנו מרכזים מאמצים גדולים בדיור הציבורי, כאשר התוכנית הנוכחית עוסקת בדיור עבור האוכלוסייה המבוגרת. ההסכם שייחתם היום מוכיח שהפתרונות קיימים וזמינים, ושהדיור הציבורי לא תלוי רק בתקציבים, אלא בהסתכלות חברתית. אחד המדדים המוסריים שלנו כמדינה הוא האחריות לשכבות החלשות ובייחוד לקשישים - הם שנשאו בנטל בעבר ועלינו לכבד אותם ולדאוג להם. מדובר בפרויקט נוסף במסגרת תכניות מקיפות שמוביל משרד הבינוי והשיכון בתחום הדיור הציבורי, בהשקעה של למעלה ממיליארד שקל, לצורך רכש ושיפוץ דירות לאוכלוסיות נזקקות בכל רחבי הארץ".