ביהמ"ש מינה מפרק זמני לרשת מרפאות השיניים תדהר

זאת בעקבות בקשת הפירוק שהגישו 44 עובדי הרשת המפוזרים בחמשת סניפיה, לאחר שהחברה נקלעה לקשיים תזרימיים כבדים

 איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר
איתן אורנשטיין / צילום: איל יצהר

לרשת תדהר, המפעילה מרכזים רפואיים פרטיים לרפואת שיניים בסניפים שונים ברחבי הארץ, מונה היום (א') מפרק זמני על-ידי שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין. זאת, בעקבות הבקשה לפירוק החברה שהגישו 44 עובדי הרשת המפוזרים בחמשת סניפי הרשת, לפני כשבוע. המפרק הזמני שמונה הוא עו"ד ורו"ח אשר אנגלמן. 

בבקשה הוסבר כי הסניפים השונים למעשה מאוגדים בתור 5 חברות נפרדות, אשר הלכה למעשה כולן נמצאות בבעלות של אותם בעלי מניות, תחת אותה הנהלה במטה הראשי בתל-אביב. לפיכך הדיון עצמו בבקשות אוחד (למרות שהתיקים כרגע לא אוחדו).

בבקשת הפירוק טענו העובדים כי החברות נקלעו לקשיים תזרימיים כבדים, "תוך שהן מודיעות לעובדים כי אין כסף לשלם להם את משכורותיהם ויתר זכויותיהם על-פי דין".

העובדים ציינו כי לא שולמו להם משכורות עבור חודש נובמבר וחלק מדצמבר הנוכחי. ואולם, במסגרת הבקשה מציינים העובדים כי מנהל החברה, ד"ר קלמן סבוב, כינס אותם והסביר להם כי מתקיימים מגעים רציניים עם משקיע פוטנציאלי אשר ירכוש את החברות, כמו גם את הפעילות על עובדיהן.

במסגרת ההחלטה למינוי המפרק הזמני, השופט אורנשטיין התרשם כי מצבה של החברה אכן רעוע. "מדברי באי-כוח העובדים מצטיירת תמונה עגומה על פעילות החברות", ציין שופט הפירוקים. "הסניפים סגורים, שמה של החברה נפגע, וקיים קושי בשיווק המקשה גם על מכירה כעסק חי. עוד נטען על איומים שהושמעו כלפי העובדים מצד המטופלים".

אורנשטיין הזכיר כי אתמול הוגשה בנוסף הודעה של 35 מטופלים, שאף הם מצטרפים לבקשה לפירוק.

"אני מסמיך את המפרק הזמני לתפוס את כל נכסי החברות, לשומרם, לבטחם ולעשות כל פעולה שדרושה כדי להבטיח את רכוש החברות מכל מין וסוג שהוא", פסק השופט.

אורנשטיין הורה למפרק, עו"ד אנגלמן, להפקיד התחייבות עצמית על סך 100 אלף שקל בכל אחד מהתיקים.