שרה נתניהו תיחקר באזהרה ביום חמישי בפרשת מעון רה"מ

החשד: בני הזוג נתניהו הציגו תשלומים לנותני שירותים בביתם הפרטי בקיסריה כאילו היו קשורים למעון הרשמי בירושלים, ובכך השיגו מימון של המדינה להוצאות פרטיות ■ מטעם משפחת נתניהו נמסר: "לא היה ולא נברא"

בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס

חקירתה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, באזהרה במשטרה תעשה ביום חמישי הקרוב - כך נודע ל"גלובס".

מחר (ג') יפסוק בית המשפט העליון בערעורי הנאשמים במשפט פרשת הולילנד, ובהם בערעורו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ויקבע האם לראשונה בישראל ילך ראש ממשלה לשעבר לכלא. כפי שנודע ל"גלובס", יומיים אחר-כך תיחקר לראשונה אשת ראש ממשלה מכהן באזהרה במשטרה.

הגברת נתניהו תיחקר בנוגע למעורבותה בפרשה המכונה פרשת מעונות ראש הממשלה, תוך תיאום בין עורך דינה, יעקב וינרוט, לבין חוקרי המשטרה ובעקבות אישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למהלך.

נתניהו חשודה בביצוע עבירות על טוהר המידות, והיא מכחישה את הנטען נגדה.

הבוקר (ב') פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" כי שרה נתניהו תיחקר השבוע באזהרה. הבקשה לחקור את נתניהו הונחה על שולחנו של וינשטיין לפני כחודש בחשד לעבירות על טוהר המידות בפרשה, שעיקרה חשד שהזוג נתניהו הציגו תשלומים פרטיים לנותני שירותים בביתם הפרטי בקיסריה כאילו היו קשורים למעון הרשמי בירושלים, ובכך השיגו מימון של המדינה להוצאות הפרטיות.

 

אחת הפרשיות שבהן חשודה רעיית ראש הממשלה קשורה לרהיטי הגן, שלפי הפרסומים נרכשו עבור המעון הרשמי בירושלים, ונעשה בהם שימוש פרטי בווילה בקיסריה.

פרשייה נוספת שנבדקת עוסקת בהתקשרות לביצוע עבודות חשמל בווילה של הזוג נתניהו בקיסריה. בדוח שפרסם מבקר המדינה, יוסף שפירא, בחודש פברואר האחרון הוא מצא כי חשמלאי בשם אבי פחימה מאור-עקיבא הוזמן על-ידי שרה נתניהו או מזכירותיה לביצוע עבודות בבית באופן ישיר. זאת, תוך יצירת מצג כוזב לכאורה של העסקת קבלן אחר ובניגוד להנחיית ועדה שכללה את היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, סמנכ"ל בכיר למינהל ולמשאבי אנוש וחשב המשרד ("ועדת השלושה").

המבקר ציין כי החשמלאי, מקורבם של הזוג נתניהו, עבד בווילה בקיסריה כמעט בכל סוף שבוע וגם ביום כיפור. ואולם, לפי החשד שנבדק, החשמלאי לא באמת עבד באותם סופי שבוע, ומדובר ברישום כוזב לכאורה של העבודה שנועד להעברת כספים לחשמלאי לכיסו חובות עבר.

בנוגע למקרה החשמלאי אמר בזמנו בא-כוחה של שרה נתניהו, עו"ד וינרוט, ל"גלובס" כי "ביחס לחשמלאי היה הליך מכרזי שביבי ושרה לא נטלו בו חלק, ולכן לא ניתן לבוא אליהם בטענות ביחס אליו. הם לא ידעו מימינם ומשמאלם בנוגע להליך המכרזי, ולכן גם לא יכול היה להיות מצג כוזב מצדם בנוגע להעסקה".

נזכיר כי לאחרונה נפגש וינרוט עם היועמ"ש וינשטיין בניסיון למנוע את חקירתה של שרה נתניהו, אך הניסיון, כאמור, לא צלח. 

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר בתגובה: "הטענות כלפי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הן עורבא פרח, לא היו ולא נבראו, ודבר זה יוכח באופן ברור וחד-משמעי".