חדשות 10 לביהמ"ש: תנו לשדר את פסק דינו של אולמרט

טוענת כי "העניין הציבורי הרב שמעורר פסק הדין בעניין אולמרט, זכות הציבור להיחשף אליו באופן בלתי אמצעי, עיקרון פומביות הדיון וחופש הביטוי מצדיקים באופן חריג להתיר לנו להקליט את שימוע פסק הדין"

אהוד אולמרט / צילום: טלי מאייר, וואלה
אהוד אולמרט / צילום: טלי מאייר, וואלה

חברת החדשות של ערוץ 10 פנתה לבית המשפט בבקשה שיתיר להקליט בהקלטה קולית את דיון שימוע פסק הדין של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שנקבע למחר (ג'), ולשדרו בשידור חי. חדשות 10 לא מבקשת לצלם את הדיון בווידאו.

"פסק הדין בעניינו של אולמרט מעורר - מטבע הדברים - עניין ציבורי ותקשורתי רב, בין היתר באשר תהא זו הפעם הראשונה שבה יינתן פסק דין בבית משפט זה בהליך פלילי שהתנהל כנגד ראש ממשלה בישראל", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד ברק גליקמן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

לטענתם, "חדשות 10 סבורה כי העניין הציבורי והתקשורתי הרב שמעורר פסק הדין בעניינו של אולמרט, זכותו של הציבור להיחשף אליו באופן בלתי אמצעי, עיקרון פומביות הדיון וחופש הביטוי שלה, מצדיקים באופן חריג להתיר לה להקליט את שימוע פסק הדין".

על-פי העתירה, הקלטה שכזו תביא את האמור בפסק הדין לציבור באופן ישיר ומדויק. "חדשות 10 סבורה כי בנסיבות הללו לא קם חשש להפרעה לניהולו של ההליך השיפוטי, ואף לא חשש להשפעה כזו או אחרת על צדדים לסיון, עדים או עורכי דין".