הרשת החברתית: מי הייתה אורחת הכבוד באירוע של "תגלית"?

וגם: מי הגיע לאירוע התרמה של עמותת SOS חיות?

שלדון ומרים אדלסון, ננסי שפילברג וגידי מרק / צילום: ארז עויזר
שלדון ומרים אדלסון, ננסי שפילברג וגידי מרק / צילום: ארז עויזר

מגלים תגליות

"סבלנו כילדים ממעשי אנטישמיות. ישראל היא ביתם של היהודים, המקום היחידי בו אנו יכולים להרגיש בטוחים" - כך אמרה אתמול (ב') מפיקת הקולנוע האמריקאית ננסי שפילברג, אחותו של סטיבן שפילברג, מי שהייתה אורחת הכבוד ביום הקולנוע של פרויקט תגלית.

שפילברג פגשה באירוע את נכדו של גדעון ליכטמן, הטייס האמריקאי שהתנדב להילחם במלחמת השחרור ומדמויות המפתח בסרטה "Above and beyond".

באירוע שהתקיים בסינמה סיטי גלילות נכחו ד"ר מרים ושלדון אדלסון; גידי מרק, מנכ"ל תגלית; הבימאית טליה לביא; גל אוחובסקי; אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי; איש העסקים האמריקאי פיל רוזן; וכ-1,000 צעירים יהודים מרחבי העולם, ששמעו הרצאה מפי שפילברג על תהליך יצירת סרטה.

שפילברג הגיעה לאירוע עם בעלה שמעון ובנותיה מליסה וג'סיקה. לאחרונה בנתה משפחתה בניין בירושלים, בו הם מתגוררים בחופשותיהם בישראל.

פרויקט תגלית יוצר את החיבור של צעירים יהודים בתפוצות למדינת ישראל ולזהותם היהודית, באמצעות הבאתם לסיור חינוכי חינם בן 10 ימים בישראל. מאז הקמת תגלית, ב-1999, השתתפו בסיורים כ-500 אלף צעירים יהודים מיותר מ-66 מדינות.

שלדון ומרים אדלסון, ננסי שפילברג וגידי מרק / צילום: ארז עויזר
 שלדון ומרים אדלסון, ננסי שפילברג וגידי מרק / צילום: ארז עויזר

על סדר היום

ביום ראשון התקיים מפגש ראשון של פורום שוק ההון במרכז הבינתחומי בהרצליה. את הפורום ייסד עו"ד עמירם גיל, ראש הקליניקה לשוק ההון בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי והוא נועד לייצר שיח בלתי אמצעי בין רגולטורים, מנהלים במגזר העסקי ושותפים במשרדי עורכי דין בנושאים שעל סדר היום הכלכלי בישראל. המפגש עסק ברפורמות בענף האשראי, והדוברת המרכזית בו הייתה המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר.

בין המשתתפים: בני איל, מנכ"ל אינפיניטי; פרופ' צביקה אקשטיין, דיקן בית ספר אריסון למינהל עסקים ובית ספר טיומקין לכלכלה בבינתחומי הרצליה ולשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל; עו"ד אברהמי וול, שותף במשרד פישר בכר, חן, וול אברהמי; עו"ד דליה טל, שותפה במיתר ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'; איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט; עו"ד שריה אורגד, סמנכ"ל הבורסה לניירות ערך; פרופ' שרון רבין-מרגליות, דיקן בית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי; ואחרים.

ארבע על ארבע

ביום ראשון התקיים אירוע התרמה של עמותת SOS חיות שציינה 35 שנות קיום. באירוע שהתקיים בבית החייל בתל-אביב ובחסות חברת ביופט, הופיעו שורה של אמנים, בהם קורין אלאל, אורנה בנאי, אורי חזקיה ושלמה בראבא. את הערב הנחה אבי קושניר.

הגיעו לתמוך בהולכים על ארבע: שר התחבורה ישראל כץ; השרה לשעבר לימור לבנת; רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו; ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר תל-אביב-יפו, ח"כ איציק שמולי; ריקי בצרי, יו"ר SOS חיות; מירום שיף, מנכ"ל ביופט, בת אל ישי, מנהלת שיווק ביופט; ואחרים. כל ההכנסות מהאירוע הינן קודש להצלת כלבים וחתולים מחוסרי בית ולהקמת מרפאת העיקורים.

ריקי בצרי, מירום שיף ובת אל ישי / צילום: שי אייש
 ריקי בצרי, מירום שיף ובת אל ישי / צילום: שי אייש

נותנים גז

אלי אלעזרא, בעלים ומנכ"ל קבוצת אלעזרא ובעל השליטה בהכשרת היישוב, אלבר ואלבר-מוטו, המשווקת בין היתר את מותג האופנועים האמריקאי, הארלי דוידסון, הגיע לחגוג במסיבת השקת לוח השנה של "בלייזר", את שיא מכירות ההארלי בארץ מאז החזרת היבוא הסדיר לישראל. כ-130 אופנועי הארלי נמכרו בשנה הראשונה לפעילות החברה בישראל, כשהשיא היה מכירת 4 אופנועי טורינג ULTRA LIMITED ב-310 אלף שקל כל אחד. 

מעצבים ריקוד

האוצר והאדריכל גל גאון השיק גלריה חדשה בתל-אביב. באירוע הפתיחה נערך מופע וירטואוזי של רקדני להקת המחול של עידו תדמור שעטו על גופם פריטי אופנה בעיצובם של קארן וגדעון אוברזון. הגלריה מתמחה בדיזיין ארט ומציגה פרטי ריהוט ועיצוב של גאון עצמו ושל מעצבים בהם אילן פיבקו, אריק בן שמחון, אילן גריבי ושל בת זוגו של גאון, מעצבת התכשיטים הילה נבו. על החלק האמנותי של התערוכה מופקדת האוצרת קרן בר גיל. הגיעו להתרשם: ארז טל ואשתו גילי לוי; אביבה ומשה פטרבורג; יהושוע וענת קסטיאל; אלון קסטיאל שבא לראות את הרקדנית, אם בתו, אורית רזילי; האדריכלית דנה שמר-אוברזון; תמר קרוון; בוקי צוקר; האדריכל מושיק בכר; יואב מסר; איש העסקים אריק הרשמן; ואחרים.

 

מדנמרק לשרונה

עציון ואלך, בעלי רשת חנויות סוהו, השיק בישראל את המותג הדני Bloomingville, מותג ריהוט ואביזרי נוי. פריטי המותג יימכרו בשלב הראשון בחנות פופ-אפ שהוקמה במתחם שרונה בתל-אביב. בהשקה שהתקיימה בקומה השלישית במבנה הטמפלרי השתתפה גם איריס ראור-ברץ, מנכ"לית שרונה, נעמה בליצקי מנהלת השיווק של שרונה; ואחרים.

איריס ראור-ברץ ועציון ואלך / צילום: שגיא גולן
 איריס ראור-ברץ ועציון ואלך / צילום: שגיא גולן