"חתונת השנאה" של הימין הקיצוני: ארבעה נעצרו, בהם החתן

במשטרה מייחסים לארבעה חשדות להסתה, החזקת נשק בניגוד לחוק והפרה של שורת צווים ■ באירוע תועדו פעילי ימין כשהם מניפים רובי צה"ל, ואחד מהם נראה דוקר את תמונת הפעוט עלי דוואבשה שנרצח בדומא

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

מעצר נוסף במסגרת חקירת "חתונת השנאה": ארבעה ממשתתפי החתונה נעצרו היום (ג'), בהם גם החתן יקיר אשבל. במשטרה מייחסים להם חשדות של הסתה, החזקת נשק שלא כדין והפרה של שורת צווים מינהליים ומעצרי-בית ליליים. בנוסף, נגד חלקם ישנם צווי הרחקה מירושלים ויהודה ושומרון.

אמו של החתן לא ידעה על כך שבנה נעצר. בשיחה עם חדשות 2 Online היא אמרה: "חששנו שזה יקרה".

המעצר הנוכחי מגיע שעות ספורות לאחר מעצרו של תושב כפר תפוח, שתועד רוקד באירוע, כשהוא אוחז בנשק ולובש חולצה של תנועת כך. מדובר באירוע שבו חגגו פעילי ימין קיצוני תוך שהם דוקרים ומציתים את תמונת הפעוט הפלסטיני שנרצח, עלי דוואבשה.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי החשוד נעצר במסגרת חקירת התיעוד והמשתתפים באירוע, וצפויים מעצרים נוספים בפרשה. 

30 חוגגים צפויים להיחקר

בחינת התיעוד מהאירוע העלתה כי בין המשתתפים בריקודים היו גם חיילי צה"ל, ששמותיהם ידועים למערכת הביטחון. עוד עולה כי חייל צה"ל שלא השתתף בריקודים נתן את נשקו לאדם אחר, שהניף אותו.

על-פי ההערכות, חוקרי מחוז ש"י במשטרה מתכוונים לזמן קרוב ל-30 חשודים מבין המשתתפים בחתונה שזכתה לכינוי "חתונת השנאה". הפרקליטות אישרה למשטרה לחקור גם חשד להסתה לאלימות. כל מי שתועד כשהוא מחזיק את תמונת דוואבשה או כלי נשק ייחקר בחשד להסתה לאלימות, וחלקם אף ייחקרו בהחזקת נשק ללא רישיון.

כמו כן, כאמור, ייחקרו אורחים נוספים בחתונה, חלקם מוכרים למערכת הביטחון, בחשד שהפרו צווי הרחקה, מעצרי-בית או צווי הגבלה ליליים; וכן בחשד שנאסר עליהם להיפגש עם נוכחים אחרים באירוע, המזוהים כחברים בהתארגנות לא חוקית.