כתום הוא הצהוב החדש

למה היה דחוף לחדשות 10 לתאר בפרוטרוט מה מצפה לאולמרט בכלא?

אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן
אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן

מאחר שבטלוויזיה עסקינן, אצא תחילה ידי חובתי במשפט, תרתי-משמע: ברגשות מעורבים, כך אני מניח, ישבו הצופים אל מול משדרי החדשות של אמש (ג'). מצד אחד הוכח כי "ייקוב הדין את ההר", וגם האיש רם-המעלה ביותר עתיד להישלח לכלא כאחד האדם.

מצד שני, לא יום חג הוא - ולא רק בגלל ההיבט הלאומי, אלא יותר מפני שאהוד אולמרט אינו ליהוק טוב לתפקיד הנבל: הוא לפחות ביקש, אם ביקש, למען אחיו - ולא למען כלבה שאומצה לצרכים תקשורתיים.

עכשיו טלוויזיה: הפרשנות המשפטית בשני הערוצים (2 ו-10), הייתה די דומה, כך גם הסיקור הכללי. בגדול, יש לברוך קרא מערוץ 10 יתרון על מתחריו (שמשיגים תמיד את המרואיינים הטובים יותר) - לא רק בשל השכלתו המשפטית, אלא בעיקר בשל הלהט שמאפיין את הופעותיו. אני מודה שמרגש אותי לראות מדי פעם עיתונאי בכיר שהשנים הארוכות בתקשורת לא הפכו אותו לציני חסר תקנה. קרא מסתער על כל פרשנות כאילו הייתה הופעת הטלוויזיה הראשונה בחייו (קצת כמו ערן זהבי על מגרש הכדורגל), והרעב הזה עושה את ההבדל.

אלא שערוץ 10 לא השכיל לשמור על היתרון: עוד מהדהדת מעל המסך הפרשנות הנבונה של קרא, והיה דחוף להם לעבור לפורנו כלא: הנה, זה השער שבו ייכנס אולמרט. כאן ייפרד מעורך דינו, זה מה שצפוי לו ביום הראשון (בין היתר, פגישה עם פסיכולוג), שיחות טלפון יוכל לעשות רק בטלכרט, כאן יאכל את ארוחתו - אם כי, כך צוין בכתבה, יוכל להשלים את מזונו בקנטינה, אם יטרח מישהו להפקיד שם כסף עבורו. מסתבר כי במשך הזמן תוסבר לו גם חומרת פשיעתו במטרה לתקן את דרכיו, למרות שלדעתי הבין כבר ראש הממשלה לשעבר את הסכנה העיקרית שבלקיחת שוחד: אתה עלול להיתפס.

בתי כלא שהעניקו תמיד השראה ליוצרי סרטים פורנוגרפיים, מהווים, מסתבר, השראה לא רעה גם לעורכי חדשות. אני מקבל מראש את הנימוק שהציבור אוהב את הצהוב הזה (במקרה דנן, כתום הוא הצהוב החדש!), אבל מחדשות 10 בהחלט ציפיתי ליותר.