פרופ' ארי שמיס יעיד מטעם התביעה נגד פרופ' רוטשטיין

שמיס, מנהל ביה"ח הכללי תל-השומר, עשוי להפליל את רוטשטיין כמי שעודד לכאורה ניתוחים פרטיים בניגוד לנהלים ■ בינתיים, המשנה ליועמ"ש תוקפת את ההשתלחות של רוטשטיין נגד שומרי הסף

פרופ' ארי שמיס / צילום: אוריה תדמור
פרופ' ארי שמיס / צילום: אוריה תדמור

פרופ' ארי שמיס, מנהל בית-החולים הכללי תל-השומר, צפוי להעיד ביום ראשון הקרוב בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, במסגרת ההליך שנפתח נגד מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא (תל-השומר), פרופ' זאב רוטשטיין - כך נודע ל"גלובס". שמיס יופיע בדיון מטעם התובעת בתיק, סגנית הממונה על אגף המשמעת בנציבות, עו"ד אילה הוניגמן-ליפץ.

פרופ' שמיס, בדומה לעדותו בחקירה שערכה הנציבות במה שמכונה "פרשת קלאס קליניק", צפוי לחזק את עמדת התביעה ולהצהיר כי לפחות למיטב הבנתו, הנהלת שיבא ידעה על אופן ההפעלה של המרפאה לניתוחים קוסמטיים בשיבא, בראשות המנהל המושעה של המחלקה לכירורגיה פלסטית, פרופ' אייל וינקלר.

נזכיר כי במסגרת התובענה המשמעתית שהוגשה נגד פרופ' רוטשטיין, מואשם רוטשטיין כמי שידע, אישר ואף עודד ביצוע ניתוחים קוסמטיים פרטיים בניגוד לכאורה לנהלים, זאת בין היתר משום שחלק ניכר מהניתוחים נעשו בשעות הבוקר, על-ידי רופאי בית-החולים ותוך תשלום כסף פרטי ישירות מהמטופל למנתח - דבר האסור לחלוטין במסגרת בית-חולים ציבורי.

לא מן הנמנע כי באי-כוחו של פרופ' רוטשטיין יטענו כי פרופ' שמיס מונע לכאורה ממניעים זרים, זאת על רקע יחסים עכורים בין השניים בשנים האחרונות ועל רקע תמיכתו המוצהרת של רוטשטיין בפרופ' יצחק קרייס בהתמודדות הצפויה שלו מול שמיס על תפקיד מנכ"ל שיבא בחודשים הקרובים.

רק באחרונה סיפר ל"גלובס" בכיר בשיבא על היחסים בין שמיס לרוטשטיין: "שמיס עבד 'תחת המגף' של רוטשטיין 15 שנה. כל דבר ששמיס עשה, רוטשטיין עשה הפוך".

נציין כי דיון ראשון בעניינו של רוטשטיין התנהל בבית הדין למשמעת כבר בשבוע שעבר, ובמסגרתו העיד מטעם התביעה ד"ר אשר פרל, רופא מרדים שהוצב על-ידי הנהלת שיבא באופן קבע במרפאת "קלאס קליניק" לצורך פעילותה הפרטית, זאת במקום לבצע את עבודתו במחלקות הרגילות של בית-החולים.

זילבר נגד ברסי ובאב"ד

בתוך כך, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, שיגרה אתמול (ג') מכתב למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ולמנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב ("ברסי"), והלינה בפניהם כי הם אינם עומדים בסיכומים ובהצהרות שהיוו תנאי להסכמת היועמ"ש באשר למינויו של פרופ' רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל הדסה.

זילבר הזכירה כי השניים הבטיחו כי רוטשטיין מחויב לעמוד בכללי מינהל תקין, לסור לסמכותם ומרותם של הרגולטורים ולשתף פעולה עמם, ואולם בפועל רוטשטיין לא היסס להשתלח בעת האחרונה הן בחשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו ("המתעללת הראשית בהדסה... בעלת מגה אגו") והן באנשי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה.

עוד הזכירה זילבר כי באב"ד וברסי טענו עוד באוגוסט האחרון כי מינויו של רוטשטיין חייב להיעשות בדחיפות לאור מצבו של הדסה, אך בפועל רוטשטיין לא מיהר עד היום להיכנס לתפקיד, וכי על-פי תשובתו של ברסי אליה, הוא צפוי להגיע להדסה רק בחודש פברואר.

באב"ד, שמלכתחילה לא היה שלם לחלוטין עם המינוי, שיגר היום (ד') הודעה חריפה: "משרד האוצר דוחה את ההתקפה חסרת הרסן של פרופ' רוטשטיין על החשבת הכללית. מנכ"ל המשרד נזף ברוטשטיין על השתלחויותיו כנגד החשבת וכנגד נציבות שירות המדינה. החשכ"לית היא משומרי הסף החשובים ביותר על הקופה הציבורית והמינהל התקין, והיא זוכה לגיבויו של שר האוצר ומוערכת מאוד על פועלה. נבהיר כי רוטשטיין צפוי להיכנס לתפקידו בשבועות הקרובים".