משרדי עוה"ד מ. פירון ושות' ואיתן אפשטיין ושות' מתמזגים

כשנתיים לאחר המיזוג עם משרד זלצמן-גילת-קנולר-גראוס-סלומון, נפרד עו"ד איתן אפשטיין מחלק משותפיו במשרד הממוזג (EKT) וממזג את משרדו עם משרד מ. פירון ושות' ■ המשרד הממוזג יכלול כ-163 עורכי דין

איתן אפשטיין, תמי פירון  צבי פירון וצחי נרקיס / צילום: תמר מצפי
איתן אפשטיין, תמי פירון צבי פירון וצחי נרקיס / צילום: תמר מצפי

כשנתיים לאחר המיזוג עם משרד זלצמן-גילת-קנולר-גראוס-סלומון, נפרד עו"ד איתן אפשטיין מחלק משותפיו במשרד הממוזג - EKT (אפשטיין-קנולר-טננבוים ושות') - וממזג את משרדו עם משרד מ. פירון ושות' - אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים והמובילים בישראל.

עו"ד אפשטיין מצטרף למשרד יחד עם 23 עורכי דין, בהם 10 שותפים, המתמחים בכמה מתחומי הליבה של משרד מ. פירון ושות', ובין היתר בתחום מיזוגים ורכישות, דיני תאגידים, הגבלים עסקיים ופעילות בינ"ל.

עורכי הדין ממשרד אפשטיין יצטרפו לכ-140 עורכי הדין העובדים במשרד מ. פירון, כך שהמשרד הממוזג יחצה את קו 161 עורכי הדין המועסקים בו - וייכנס לחמישיית משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל.

פעילות המשרד הממוזג צפויה להתנהל בשלב הראשון הן ממשכנו החדש של משרד מ. פירון בבית אדגר 360 שברחוב השלושה בתל-אביב, והן ממשרדיו של עו"ד אפשטיין שבבית רובינשטיין בעיר. ואולם בהמשך יעתיקו כלל עורכי הדין המצטרפים את מקום מושבם ויחברו למשרדים החדשים של מ. פירון בבית אדגר 360.

בנוסף, תמוזג פעילותה של שלוחת משרדו של אפשטיין בנצרת, סניף שהוקם על-ידי פירמת EKT לאחרונה, לפעילותו של משרד מ. פירון, שהשקיע בשנים האחרונות משאבים רבים בהנגשת שירותים משפטיים ברמת המשרדים הגדולים גם ללקוחות המשרד הפרושים באזורים מרוחקים יותר ממרכז הארץ - באמצעות סניפים בבאר-שבע ובחיפה.

עו"ד איתן אפשטיין (60) נחשב לאחד מבכירי עורכי הדין בישראל, והוא בעל ותק מקצועי של למעלה מ-30 שנה. אפשטיין, שמצטרף כשותף בכיר למ. פירון ושות', מייצג בישראל את איש העסקים הארגנטיני אדוארדו אלשטיין, הבעלים של קבוצת אי.די.בי. בנוסף, עם לקוחות משרדו הבולטים נמנים, בין היתר, טושיבה, מאסטרקארד, קו-אופ, בית-החולים הדסה, DHL ובזן.

משרד מ. פירון ושות' נוסד בשנת 1950 ונחשב לאחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל. המשרד, בראשות עו"ד צבי פירון, נמנה זה שנים ארוכות עם צמרת משרדי עורכי הדין בישראל ומדורג באופן עקבי על-ידי חברות דירוג ישראליות ובינלאומיות, בהן דן אנד ברדסטריטLegal 500, IFLR ,Chambers and Partners ו-BDI Code, כאחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים והבולטים בישראל.

בין לקוחותיו הבולטים של מ. פירון ניתן למנות את אלביט מערכות, דיפלומט מפיצים, M3 ,Pfizer, מלונות דן, GlaxoSmithKline, קבוצת אשטרום, סולל בונהIBM, (Comverse Xura), קופת-חולים כללית, בנק לאומי וחברות ביטוח רבות.

הרקע למיזוג הוא היכרות מוקדמת ויחסי ידידות בין עו"ד אפשטיין לעו"ד צבי פירון, כמו גם העובדה כי ה-DNA של משרד אפשטיין לא התמזג באופן מוחלט עם ה-DNA של משרד קנולר.

לפני כשנתיים עבר המשרד מיזוג, במסגרתו אל משרד אפשטיין-חומסקי-אסנת ושות' הצטרפו חטיבות מסוימות ממשרד זלצמן-גילת-קנולר-גראוס-סלומון ושות'. המשרד הממוזג מנה עד היום כ-70 עורכי דין והיה מדורג ברשימת המשרדים המובילים בישראל לפי דירוגי D&B ודירוגים זרים. לפני כשנה וחצי פנה עו"ד צבי פירון אל עו"ד איתן אפשטיין בהצעה כי ימזגו את עסקיהם, ואולם עקב המיזוג עם קנולר הנושא נדחה עד לשבועות האחרונים.

"הלקוחות ירוויחו"

"איתן ואני מכירים אחד את השני שנים רבות", אומר עו"ד פירון. "הוא הצטייר בעיניי מאז ומתמיד כאיש מקצוע מהרמה הראשונה, נעים, חברותי, ידידותי ואמין. לפני כשנה וחצי יצרתי איתו קשר ראשון לצורך מיזוג הפעילות שלנו, אך אז הוא היה בעיצומו של מימוש המיזוג שלו עם אביתר קנולר, והוא אמר 'תן לי לסיים את ענייניי פה, ואז נדבר'. לפני מספר שבועות נוצר הקשר מחדש, והשלמנו את התהליך במהירות".

עוד מוסיף עו"ד פירון כי "משרד אפשטיין, על שותפיו ועובדיו, מהווים צוות יוצא מן הכלל המתאים לערכי הליבה של מ. פירון - מקצועיות, אמינות ומאבק בלתי מתפשר למען הלקוח. המיזוג יגביר את הנוכחות ואת העומק של משרדנו במכלול התחומים בהם אנו פועלים ויאפשר לנו לספק מגוון רחב יותר של שירותים משפטיים בזמינות מקסימלית ללקוחותינו. אנחנו מצפים ומקווים שהחיבור של האיכויות שלהם עם האיכויות שלנו יאפשר לנו במחלקות שלנו ליותר עומק ויותר זמינות ויותר תועלת ללקוחות. נראה שגם הלקוחות שלנו וגם הלקוחות שלו ירוויחו הרבה מאיחוד הכוחות".

בשוק המשפטי נפוצו בחודשים האחרונים שמועות שונות על מספר משרדים גדולים שפנו אל עו"ד אפשטיין עם הצעות למיזוג, ואולם לדברי אפשטיין, הוא בחר דווקא במשרד מ. פירון עקב החיבור המעולה בינו לבין עו"ד פירון.

לדבריו, "ההיכרות הקודמת, ההערכה המקצועית ההדדית המאוד חזקה וניתוח והבנה שהיכולות המשותפות של שני המשרדים הם פוטנציאל מדהים - הובילו למיזוג הנוכחי. אנו נרגשים לקראת המיזוג עם מ. פירון, אחד ממשרדי עורכי הדין הוותיקים והאיכותיים בישראל. מדובר במיזוג שיוצר יתרונות סינרגטיים במספר רב של תחומים בהם טיפלו המשרדים, עד היום בנפרד ומעתה במשותף.

"אנו משוכנעים כי הרמה המקצועית הגבוהה, לצד החברות האישית השוררת בין ראשי המשרדים, הקולגיאליות וסגנון העבודה המשותף ייצרו רקמה מקצועית אחת שתעניק הן לעובדים והן ללקוחות ביטחון ועוצמה רבים מבעבר".

- אתה נפרד מאביתר קנולר לאחר פחות משנתיים. מה הרקע לכישלון המיזוג עם קנולר?

"לא מדובר בכישלון. קנולר היה ונותר חבר טוב מאוד ואיש שאני מאוד אוהב ומעריך, אבל הפרקטיקות שלנו הן פרקטיקות שונות, ומבחינה מקצועית הן נשארו שונות גם במהלך המיזוג. אני מאחל לו המשך הצלחה. אנחנו נישאר חברים טובים".

מגמה של מיזוגים

המשרד הממוזג ייכנס, כאמור, לרשימת חמשת המשרדים הגדולים בארץ, עם 161 עורכי דין, ואולם יצוין כי שלושת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל חצו בשנים האחרונות את רף 200 עורכי הדין המועסקים בהם (משרד הרצוג-פוקס-נאמן מעסיק 265 עורכי דין; במשרד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות' מועסקים 250 עורכי דין; ומשרד גולדפרב-זליגמן מעסיק 210 עורכי דין).

משרדי הענק הללו (במונחים ישראליים) נולדו על רקע מגמה שכבשה את שוק עורכי הדין בשנים האחרונות - מגמת המיזוגים ואף מגה-מיזוגים. אחד מאותם "מגה-מיזוגים", שנחשב בשנת 2011 למיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה של ענף עריכת הדין, היה המיזוג בין המשרדים גולדפרב וזליגמן. ואולם, בשנים האחרונות התקיימו לא מעט מיזוגים קטנים יותר, בינוניים, שאף להם הייתה השפעה משמעותית על המשק.

על-פי סקר שערכה חברת המחקר GLawBAL בראשות עו"ד דוד (דודי) זלמנוביץ', ופורסם ב"גלובס" לאחרונה, שנת 2013, ועוד יותר מכך שנת 2014, היו שנות שיא במיזוגים, ובפרט במיזוגים גדולים. ואולם, בשנת 2015 נרשם שקט יחסי בגזרת המיזוגים.