מחפשים קריירה? איפה תמצאו עבודה עם משמעות ובשכר גבוה

מחקר של חברת Pay scale ניסה לענות על השאלה באיזה מקצוע תצאו מתוגמלים - בכיס ובנפש

טלפנית / צילום: שאטרסטוק
טלפנית / צילום: שאטרסטוק

אם העבודה שלכם הופכת את העולם לטוב יותר? האם תוכלו למצוא עבודה ששכרה בצדה והיא גם משמעותית בעיניכם? ומהי בכלל עבודה משמעותית? על כך ניסה לענות מחקר של חברת Pay scale. חברת המחקר פנתה ל-2 מיליון איש ברחבי העולם, ב-500 תפקידים שונים ב-24 ענפים, ובדקה כיצד הם מדרגים את החשיבות של עבודתם ומהו היחס בין המשמעות לשכר. Pay scale הגדירה "עבודה משמעותית" בהתאם לאחוז המשתתפים שענו שעבודתם הופכת את העולם לטוב יותר. ככל שהאחוזים גבוהים יותר, העבודה היא משמעותית יותר. השכר בגין העבודה המוצג במחקר הוא שכר חציוני שנתי.

ומה גילה המחקר? בראש ובראשונה, שיש מעט עבודות יחסית שהן גם מתגמלות מאוד בשכר וגם משמעותיות למי שעוסק בהן, ורוב העבודות הללו הן בתחום הרפואה, בעיקר רופאים מומחים. רופאים מומחים ממוקמים הכי גבוה בגרף - שכר חציוני שנתי של 83,500 דולר ו-82% המרגישים שהם עוסקים בעבודה משמעותית.

תחום נוסף המשלב שכר ומשמעות גבוהים יחסית הוא מחשבים ומתמטיקה: שכר חציוני שנתי של 74,300 דולר ו-46% שענו כי לעבודתם יש משמעות גבוהה. נקודה שלישית היא של מנהלים: שכר חציוני שנתי של 66,100 דולר ו-62% שענו כי לעבודתם משמעות גבוהה.

מאחר שהשילוב בין שכר גבוה למשמעות גבוהה הוא מועט יחסית, חברת המחקר ניסתה לבדוק מהי העבודה הכי מתגמלת מזווית אחרת, הפחות אנוכית, אפשר להגיד. והתשובה? כמורה. 98% מהנשאלים בסקטור זה השיבו כי עבודתם הופכת את העולם לטוב יותר. השכר החציוני השנתי בצידה הוא 46,600 דולר, בערך חצי מהשכר בסקטור הרפואה. "זו מסקנה לא מפתיעה", כותבים החוקרים.

"כשאתה מקדיש את רוב חייך לשירות מוסד דתי, אתה מודע לכך שהעבודה לא תהפוך אותך לעשיר אך תתגמל אותך בדרכים אחרות". אחרי כמורה, העבודה הכי משמעותית היא מרצים לספרות ולשפה האנגלית במוסדות אקדמיים. 96% מהנשאלים בסקטור זה טענו כי העבודה שלהם הופכת את העולם לטוב יותר, והשכר החציוני בצדה הוא 43,600 דולר בשנה. "אם אתה מספיק אוהב ספרות אנגלית עד לרמה של דוקטורט - שזה אומר עד שבע שנות לימוד של תואר שני - ואז מוצא לעצמך עבודה כמרצה לתחום באוניברסיטה, סביר להניח שתרגיש די טוב עם עצמך למרות השכר הנמוך", נכתב במחקר.

את המקום השני (96%) חולקים עם המרצים לספרות אנגלית מנהלי פעילויות דת וחינוך ורופאים מנתחים. במקרה של אנשי דת וחינוך, השכר החציוני הוא 37,600 דולר בשנה. "לא מדובר בכמרים אלא באנשים שמנהלים קהילות של אנשים בעלי זיקה לדת ולחינוך, וברור שהם לא עושים זאת מאהבה לכסף", נכתב. במקרה של מנתחים, השכר החציוני הוא 304,000 דולר בשנה. "זה לוקח הרבה זמן, דורש הרבה עבודה קשה וכסף כדי להפוך למנתח, אך התגמול הוא גבוה בהרבה מובנים", מציינת Pay scale.

ומה הוא הסקטור התעסוקתי הכי פחות מתגמל, כלומר רחוק מלהפוך את העולם ליותר טוב? ובכן, הכנת מזון ושירות (36% ענו שזו עבודה עם משמעות והשכר החציוני הוא 23,100 דולר). בתחומי האמנות, העיצוב, הבידור, הספורט והמדיה רק 49% מהנשאלים השיבו כי עבודתם בתחומים אלו הופכת את העולם לטוב יותר והשכר החציוני הוא 46,900 דולר.

ומהי העבודה הספציפית שהכי פחות מתגמלת? סדרן בחניון. רק 5% ממחזיקי עבודה זו טענו כי היא הופכת את העולם לטוב יותר.

עבודה עם משמעת
 עבודה עם משמעת