כתבי אישום נגד חברות גז: "סיפקו גז לגורמים לא מורשים"

מדובר בחברות סטאר גז, גזגל, מ.א.ד ואובק גז

המשטרה הגישה כתבי אישום נגד מספר חברות אספקת גז באשמה שהן מספקות גז לגורמים בלתי מורשים, ואלה מובילים, מאחסנים ומשווקים את הגז באופן לא חוקי ומסוכן. עוד הגישה כתבי אישום נגד 10 מנהלים באותן חברות. מדובר בחברות סטאר גז, גזגל, מ.א.ד ואובק גז.

צווי סגירה מינהליים

לפני שבועיים פשטו שוטרי מחוז צפון בשילוב צוותי מינהל הגז של משרד האנרגיה על המתחמים של אותן חברות והחרימו יותר מ-300 בלוני גז. נוסף על כך נתפסו שתי משאיות וטנדר המשמשים להובלה ולשינוע של בלוני הגז שלא על-פי היתר.

הפשיטה נערכה בעקבות פעולתו של סוכן משטרתי סמוי, שאסף ראיות שביססו חשד לכך שהחברות מתנהלות בצורה לא חוקית. הפעלת הסוכן והמבצע המשולב נוהלו במסגרת המאבק של הרשויות בתופעת העיסוק הרשלני והמסוכן בגז. המשטרה הוציאה צווי סגירה מינהליים ל-5 החברות, ומנהלת בימים אלה את השימועים.

מהמשטרה נמסר: "המדינה רואה חשיבות רבה בטיפול בפעילות עבריינית באמצעות אכיפה משולבת על מנת למנוע פעילות זו ולעקור אותה מן השורש, בתוך אכיפה פלילית מצד אחד ופגיעה בכיסם של העבריינים מצד שני".

עוד הוסיפו כי "הגשת כתבי האישום והבקשות מצטרפת לשורת חשיפות, פעילויות וכתבי אישום במסגרת המאבק הנחוש והמשולב של המשטרה, של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים וכלל הרשויות בתופעת העיסוק המסוכן בגז ומחולליה, ובכוונת הרשויות להמשיך ולהכביד ידם על מבצעי העבירות המסכנים את הציבור".