מיני מבחן דרכים: פורד פוקוס טיטניום 2016 - משנים פוקוס

ב-133 אלף שקל לדגם טיטניום המהודר, פוקוס היא כעת משפחתית ראויה, מצוידת ואיכותית, עם שפע של כוח ואחת השלדות המהנות ביותר לנהיגה בפלח שלה ■ האם זה יספיק כדי להחזיר אותה לצמרת? נחכה ונראה

שיקום מותג אחרי היעדרות ממושכת הוא מהמשימות הקשות בעולם השיווק. המשימה קשה שבעתיים כאשר מדובר בשוק הרכב הישראלי, שאין לו סנטימנטים ורוב הלקוחות בו נמצאים בחיפוש מתמיד אחרי הדבר הבא.

גם פורד פוקוס, מי שהייתה לפני כמה שנים האירופאית הנמכרת ביותר בישראל, נדרשת כיום לזנק בעלייה. לאחר שנה וחצי של היעדרות היא חוזרת לפלח היפר תחרותי, שנמצא בעיצומה של מלחמת מחירים ומאבד מכירות לטובת ג'יפונים אופנתיים מסגמנטים דבוהים ונמוכים. לקאמבק נדרש נשק רציני מאוד, וכאן מדובר בתמורה רצינית לכסף ובטיפול קפדני בפגמים של המכונית היוצאת.

נתחיל דווקא במנוע. יחידת ההנעה העתיקה, הצמאה ונטולת הכריזמה, ששודכה לתיבה כפולת מצמדים בעייתית, הוחלפה במנוע 1.5 ליטר טורבו אולטרה-מודרני עם 150 כ"ס ו-24 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית נורמלית בת שש מהירויות, ולמי שמכיר היטב את הדגם היוצא (כמו כותב שורות אלה), מדובר בשדרוג שהוא לא פחות מדרמטי.

המנוע החדש מספק דחף חלק וחרישי כבר מסיבובי סרק והודף את המכונית במרץ כמעט ספורטיבי. שיוט ב-130 קמ"ש על הכביש המהיר הוא עסק נטול מאמץ עם 2500 סל"ד בלבד על השעון ואין גם בעיה לבצע עקיפות נמרצות בעליות תלולות וארוכות, שעליהן בעלי הפוקוס היוצאת יכלו רק לחלום. התיבה החדשה היא אחת הטובות והחלקות בקבוצה כיום אם כי התפעול הידני שלה באמצעות הבוהן הוא אנכרוניזם מיותר. פורד נוקבת בצריכה ממוצעת של 17.2 קילומטרים, אבל מי שירצה לנצל את הטורבו צריך לצפות לכ-12 קילומטרים לליטר ומטה.

הלאה. העיצוב החיצוני עבר מתיחת פנים קלה במקומות הנכונים. הגריל "המכווץ" והפגוש בעל המשולשים השחורים התמהוניים הוחלף בעיצוב מודרני עם פגושים אווירודינמיים ונאים. גם הזנב עבר ליטוש וחישוקי ה-18 אינץ' המרהיבים מוסיפים קסם נמרץ וספורטיבי וממקדים לא מעט תשומת לב במכונית שהיא די מוכרת ברחוב הישראלי.

השדרוג מורגש בהחלט גם בתא הנוסעים. המושבים נוחים יותר ומספקים תמיכה הולמת לגב התחתון והריפוד פחות תעשייתי. מערך המתגים המגושם על ההגה הוחלף בסידור הגיוני ונוח לשימוש ואילו הצג הצבעוני הזעיר שהיה במרכז הקונסול ולצידו מערך מתגים מבולגן הוחלף במערכת מולטימדיה מרשימה למראה, עם מסך מגע גדול ושלל אפליקציות.

כמו רוב המערכות מהתקנה מקומית, יש מקום לשיפורים גם בממשק התפעול של המערכת הזו ואיכות הקול לא משתווה למערכת המעולה של סוני, שהייתה במכונית היוצאת. אבל, באופן כללי הנדסת האנוש השתפרה וכך גם האיכות. בידוד הרעשים קפץ מדרגה, במיוחד במהירויות גבוהות. תא הנוסעים מציע מרחב דומה למקובל.

אחרונה חביבה היכולת הדינמית. זו של הפוקוס היוצאת הייתה מצוינת והמכונית המחודשת מוסיפה עוד ליטוש וחידוד למערכת ההיגוי, בתוספת אחיזה משופרת משמעותית של צמיגי הספורט הגדולים. שיפור מוחשי במיוחד נרשם באיכות הנסיעה ובספיגת הזעזועים בעיר.

ב-133 אלף שקל לדגם טיטניום המהודר, פוקוס היא כעת משפחתית ראויה, מצוידת ואיכותית, עם שפע של כוח ואחת השלדות המהנות ביותר לנהיגה בפלח שלה. האם זה יספיק כדי להחזיר אותה לצמרת? נחכה ונראה.