שכר הנגדים בצה"ל, במשטרה ובשב"ס עולה ב-1,500 שקל

הממונה על השכר, קובי אמסלם, חתם על הסכם להעלאת שכר הנגדים ■ מדובר בנגדים המשרתים במשטרה כסיירים, בלשים וחוקרים ונגדים המשרתים בשב"ס כסוהרים ■ להסדר יצורפו גם נגדים המשרתים בשורות צה"ל

עו"ד קובי אמסלם   / צלם:  יונתן בלום
עו"ד קובי אמסלם / צלם: יונתן בלום

שינויים במבנה השכר של נגדים המשרתים בצה"ל, במשטרה ובשירות בתי הסוהר: הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם חתם היום (ה') עם מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, רותם פלג על סיכום שבמסגרתו יעודכן שכרם של נגדים במשטרה ובשב"ס המשרתים בתפקידי ליבה בכ-1,500 שקל בחודש.

מדובר בנגדים המשרתים במשטרה כסיירים, בלשים וחוקרים ונגדים המשרתים בשב"ס, כסוהרים. להסדר זה יצורפו גם נגדים המשרתים בשורות צה"ל וזאת מתוקף הסכמות שהושגו באחרונה בין שר האוצר, משה כחלון ושר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

בצה"ל ובמערכת הביטחון הביעו במהלך השנה האחרונה תרעומת על כך שהבנות שהושגו בעבר בין אגף כל האדם בצה"ל לבין משרד האוצר בנוגע לשכר הנגדים לא כובדו על ידו. זאת, למרות שבשנת 2007 הצבא ויתר על גמול השתלמות לנגדים המשרתים בשורותיו, אך חלקו השני של ההסכם, המדבר על העלאת שכרם של הנגדים - לא נעשה.

באוצר נמנעו מיישום ההסכם, כי כל העלאת שכר בקרב הנגדים, היתה מחייבת אותו להעלות את שכרם של בעלי דרגות מקבילות בשב"ס ובמשטרה.

בחודש אוגוסט האחרון התייחס גם מבקר המדינה בדוח שפרסם לסוגיית השכר הנמוך של נגדים המשרתים בצה"ל. מהדוח עולה כי 25% ממשרתי הקבע בצה"ל (רובם נגדים), קיבלו השלמות לשכר המינימום במשק ומתח ביקורת חריפה על העיכוב במימוש הסכם שכר הנגדים.

"העלאת השכר המשמעותית לנגדים תגדיל את יכולת המשטרה ושב"ס לגייס לשורותיהם משרתים מיומנים ואיכותיים ולשמור על כח האדם שלהם לאורך זמן", אמר היום הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם.