FT: המספרים שעשו את 2015 ומה יהיה בעולם בשנה הבאה

הילארי קלינטון תיבחר לנשיאת ארה"ב, וכהונת אנגלה מרקל כקנצלרית גרמניה תגיע לסיומה ■ הבנק הבריטי יפלרטט עם העלאת הריבית אך לא יעשה זאת, וסין תוציא לפועל פיחות משמעותי ביואן ■ וגם: המספרים שעשו את 2015

הילארי קלינטון בשאר אסד אנגלה מרקל / איורים: גיל ג'יבלי,  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הילארי קלינטון בשאר אסד אנגלה מרקל / איורים: גיל ג'יבלי, Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ההשנה החדשה בפתח, ו"פייננשל טיימס" מתענג שוב על הריטואל של חיזוי 12 החודשים הבאים. המומחים והפרשנים שלנו התגברו על זהירותם הטבעית וחזו מה יקרה בכל תחום - מהבחירות לנשיאות בארצות הברית עד למשחקי האירו בכדורגל.

האם הילארי קלינטון תזכה בבחירות לנשיאות?

כן, זו תהיה עוד שנה של רכבת הרים, שתהיה המכוערת ביותר הזכורה לנו. קלינטון תיצלה על ידי היריב הרפובליקאי שלה, טד קרוז, בטענה לחולשת אופי וחולשה מול אויבי אמריקה. חלק גדול מהבוחרים ייחס לה את כל מה שגרוע ומושחת באמריקה של ימינו. אבל את הבחירות עדיין מנצחים במרכז, או במה שנשאר ממנו, וקרוז יהיה ימני מדי בהשוואה לבוחר החציוני מכדי להגיע לבית הלבן. למרות תוצאות די קרובות בקלפיות, קלינטון תזכה בחבר הבוחרים ברוב מוחץ. הדמוקרטים יזכו שוב בסנאט, אבל קלינטון תתחיל את כהונתה בוושינגטון מקוטבת מאוד. לא יהיה לה ירח דבש.

האם בריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי במשאל העם בשנה החדשה?

לא. בריטניה תצביע להישאר ב-EU. לא בתחושת התלהבות או התרגשות, אלא מפני שהשכל הישר של המצביעים הבריטים ינצח. בואו נשכח את הטיעונים הטכניים על האם דייויד קמרון יצליח להשיג עסקה טובה יותר בבריסל או האם בריטניה מקבלת חזרה את התרומה שלה לאיחוד בצורת השקעות וסחר מוגדלים. חישבו במקום זאת על שני המחנות. הבוחרים יעדיפו בסופו של דבר את ההיגיון השקט של ראש הממשלה לשעבר ג'ון מייג'ור על פני הפופוליזם של נייג'ל פראג', מנהיג Ukip. אנו מהמרים על מייג'ור. אם אנחנו טועים, בריטניה ניצבת בפני תקופה סוערת באמת.

האם בשאר אסד יישאר בשלטון בסוף 2016?

כן. אסד יישאר נשיא להלכה של סוריה בשנה הבאה, למרות שבמציאות הוא כבר ראש מיליציה יותר מאשר שליט מדינה. מבחינה צבאית, הוא מחוזק על ידי ההתערבות הצבאית הרוסית נגד אויביו המורדים. מבחינה פוליטית, ההסכם האמריקאי-רוסי מהשבועות האחרונים על תקופת מעבר של 18 חודשים זרוע סיכונים. גם במקרה שתהליך השלום יתבסס, אסד יעשה כל מה שביכולתו כדי להרוויח זמן ולהחזיק בכיסאו בדמשק.

האם הבנק אוף אינגלנד יעלה את הריבית סוף-סוף?

לא. הבנק המרכזי הבריטי ינהל פלירט עם העלאת ריבית לאורך רוב שנת 2016, אבל בסופו של דבר לא יממש את דיבוריו. יש לו סיבות טובות להימנע מכך. האינפלציה תטפס מאפס בקצב איטי מאוד; מחירי הנפט חלשים יותר וצמצום הגירעון התקציבי ימנע בום כלכלי. ה-BoE להוט לנסות את סמכויותיו החדשות להגביל תחילה את האשראי לפני מחשבה על העלאת ריבית. גם ההשלכות של אינפלציה גבוהה מהיעד לתקופת מה מוגבלות. בשלב מאוחר יותר, יתכן שהבנק יחליט לפעול, אבל אפילו אם כך יהיה, ההבדל לא יהיה גדול. הנגיד מארק קרני כבר הגדיר זאת: העולם יהיה "נמוך לזמן רב", יותר מאשר רק 2016.

האם לפחות מדינה אחת במועדון G20 של הכלכלות המובילות תבקש סיוע?

כן. היא לא תהיה מדינה מפותחת. המועמדת היחידה לכך היא איטליה, עם החוב הציבורי הגבוה שלה, אבל הבנק המרכזי האירופי, עם ההקלה הכמותית שלו, כבר מגן עליה. המועדון כולל גם עשר מדינות מתפתחות. כמה מהן נפגעו מאוד מצניחת מחירי הסחורות (ארגנטינה, רוסיה וסעודיה הן דוגמאות בולטות). כמה מדינות מתנהלות בגירעונות שוטפים משמעותיים במאזני התשלומים (שוב סעודיה, לצד ברזיל ודרום אפריקה). להודו ולדרום אפריקה יש גירעונות תקציביים גדולים למדי. אחרות, כמו ברזיל, מתנהלות בגירעונות קטנים יותר אבל עם נטל של חוב ציבורי. המדינות שעונות על כל תנאי אי-היציבות הן ארגנטינה, דרום אפריקה וברזיל. כולן החליפו באחרונה את שרי האוצר שלהן. לארגנטינה יש ממשלה חדשה שמבטיחה גישה חדשה. קרן המטבע ערוכה בכל מקרה. סביר שלפחות אחת המדינות הללו תקרא לעזרה.

האם הנשיאה דילמה רוסף תודח בברזיל לפני המשחקים האולימפיים בריו?

לא, אבל זה כמעט יקרה. לפי שעה, נראה שיש לה מספיק תמיכה בקונגרס כדי לעצור את תהליך ההדחה, אבל ככל שהזמן חולף, המיתון יוחמר והתמיכה הפוליטית בה תתערער. הליכי ההדחה, גם אם בית הנבחרים יצביע על המשכם, יתחילו כנראה רק ב-10 בפברואר. בהנחה שהתהליך ימוצה רק אחרי 180 ימי דיונים, רוסף תודח אולי במחצית אוגוסט. האולימפיאדה מתחילה ב-5 באוגוסט, ומסתיימת ב-16 באוגוסט.

האם אנגלה מרקל תישאר הקנצלרית בסוף 2016?

לא. למרות שהשנה הנוכחית מסתיימת עם תשואות עמידה למרקל בוועידת מפלגתה הנוצרית-דמוקרטית (CDU), נראה כי 2016 תהיה כנראה השנה שבה תסתיים כהונתה הממושכת כקנצלרית. התרועות לכבודה נראו כמו הוכחה חותכת לכך שתפקידה בטוח, חרף הלחצים שנגרמים על ידי בואם של מיליון פליטים לגרמניה ב-2015. ואולם מרקל מבטיחה כעת לצמצם את זרם המהגרים בשנה הבאה; זה יתברר כבלתי-אפשרי, מפני שהפליטים המיואשים ימשיכו להגיע בעזרת מבריחים. ההערצה לאומץ לבה ולמנהיגותה המוסרית של הקנצלרית תתחלף באי-ודאות ותרעומת. הסדק יתחיל במרד ברשויות מקומיות שיטענו כי אינן יכולות לטפל בזרם המהגרים. בסופו של דבר, המרד יתרחב לשורות מפלגת השלטון.

מי יזכה בגביע האירופי לאומות בכדורגל?

בלגיה, הנבחרת הטובה ביותר בעולם, לפי דירוג פיפ"א האחרון. הדירוג המיושן הזה אמנם מגזים באיכות של בלגיה, אבל לא בהרבה. באמצעות שיטה מתקדמת של גיוס כוכבים ואימון - ומדיניות התאזרחות ליברלית - המדינה הקטנה הזו מפיקה מבול של שחקנים איכותיים. בלגיה יכולה להעמיד על המגרש שלישיית התקפה כמו אדן אזאר, קווין דה ברוינה ורומלו לוקאקו, כוכבי ליגת העל האנגלית ששווי השוק הכולל שלהם נוגע ב-150 מיליון ליש"ט. הנבחרת הגרמנית מנוסה יותר, הנבחרת הספרדית מלוכדת יותר, אבל לבלגיה לא חסר כלום באיכות טכנית פשוטה. ועם צרפת כמארחת, לבלגים יש גם משהו כמו יתרון ביתי.

האם סין תפחת משמעותית את היואן בשנה הבאה?

כן. לסין יש סיבות טובות לראות יואן יציב מול הדולר ב-2016 - כמו עודף מסחרי חזק, יתרות מט"ח מאסיביות ושאיפה להראות לעולם שהמטבע האדום שלה הוא מטבע יתרות שווה. אבל היואן (רנמינבי) עדיין צפוי להיות מפוחת כ-7 יואן לדולר, מ-6.48 לדולר כעת. הכלכלה הסינית הנחלשת תזדקק לעוד שתי הקלות ריבית בשנה הבאה, בה בעת שהדולר ייתמך על ידי המשך ההידוק בארה"ב. זרימת ההון אל מחוץ לסין תישאר ברמה גבוהה, ותלחיץ את היואן. מסלול הירידה של היואן לא יהיה חלק ונוח. יתכן ש-2016 תהיה השנה התנודתית ביותר של המטבע הסיני.

האם האבנומיקס, כלכלת אבה ביפן, תיכשל ב-2016?

לא. הביצועים של המדיניות הכלכלית הקרויה עם שם ראש הממשלה שינזו אבה מעורבים, אבל בסך הכול היא מועילה יותר ממזיקה לכלכלת יפן, וזה יימשך בשנה הבאה. היעד המרכזי - אינפלציה של 2% - הוחמץ אמנם והאינפלציה עדיין אפסית על רקע מחירי הנפט. ממשלת אבה החריפה את הבעיה על ידי העלאה מוקדמת מדי של מס הצריכה (קנייה), שלוקח כסף מכיסי התושבים בדיוק כשהם אמורים להוציא אותו. אבל יעדי האינפלציה הרחבים יותר של האבנומיקס עובדים. ללא מחירי האנרגיה, האינפלציה עלתה לכ-1%. החוב הציבורי הפסיק לעלות כאחוז מהתמ"ג. החברות היפניות רושמות רווחי שיא. הבעיה של אבה היא שהוא התחייב להעלות את מס הצריכה שוב ב-2017. אז יגיע אולי המחנק.

האם הספורטאים הרוסים ישתתפו במשחקים האולימפיים 2016?

כן. אין רצון פוליטי להעניש אות רוסיה על חזרתה לסימום המאסיבי של הספורטאים מהתקופה הסובייטית. בחודש שעבר רוסיה הפכה למדינה הראשונה בהיסטוריה שהושעתה לזמן לא מוגבל מהשתתפות בתחרויות אתלטיקה, עד שתוכל להוכיח שהיא נקייה מסמים. אבל מוסקבה והמערב להוטים למזער את המבוכה של דיווח עצמאי שפירט כמה מהמקרים הגרועים ביותר של ניצול ספורט לרעה. כדי להתחרות בריו, רוסיה תצטרך לפטר כל פקיד שהיה מעורב בתוכניות מתן הסמים, לפתור את כל ההליכים המשמעתיים, לחקור את תרבות הסימום שלה ולהוכיח שהיא יכולה להשתנות. הרוסים אומרים שזה ייקח להם שלושה חודשים.

האם באירופה תהיה ירידה במכירות רכבי דיזל?

כן. רוכשי רכב באירופה כבר חדלו להיות מאוהבים במנועי דיזל, והגילויים בספטמבר על כך שפולקסווגן התקינה תוכנה להונאת מבחני פליטת גזים רעילים ב-11 מיליון כלי רכב בהנעת-דיזל שלה יחזקו את המגמה הזו. חדירת מנועי הדיזל בשוק הרכב החדש באירופה הגיעה לשיא של 55% ב-2010, ויורדת במהירות בצרפת, שבה הסובסידיות הופחתו והחששות מזיהום הסביבה גברו. פולקסווגן, שהיא יצרנית רכב דיזל גדולה, דיווחה על ירידה של יותר מ-20% במכירותיה בשוקי מפתח בנובמבר, אחרי השערורייה.

האם נפט ברנט יסיים את השנה מעל 50 דולר לחבית?

כן. שוק הנפט של 2015 היה ברוטלי במיוחד לכל מי שציפה להתאוששות מהמפולת של 2014. תעשיית הפצלים בארה"ב והעלייה בתפוקה של עיראק וסעודיה הציפו את העולם בנפט גולמי. בשנה הבאה, הסרת העיצומים מעל איראן יכולה להביא עוד יותר נפט לשוק. אבל המצוקה הפיננסית של מפיקות נפט ברחבי העולם מאלצת אותן לבטל קידוחים ושאיבה ולרסן משלוחים עתידיים, והאפקט ילך ויתברר. מחיר מתחת ל-50 דולר לחבית נמוך מדי לתעשייה לעשות את ההשקעות הנדרשות לעמידה בעלייה בביקוש העולמי. בהנחה שכלכלת העולם לא תגלוש למיתון, זו תהיה השנה שבה מחירי הנפט ינועו לרמות בנות-קיימא יותר.

האם המציאות הווירטואלית תמריא סוף-סוף בשנה הבאה?

לא, אבל זו תהיה השנה שבה רבים יחוו לראשונה את מה שביום מן הימים עשויה להפוך לטכנולוגיה המהפכנית ביותר. המבט הראשון במסכה של VR - המשקפיים שמשמשים לראייה תלת-ממדית - בלתי-נשכח לרובנו, כך אומרים, אבל מצגות כאלה עוד לא עושות תעשייה. משחקי VR אמנם מתחילים להופיע, אבל יש מחסור במשחקים למכשירים. והיישומים שידחפו את הטכנולוגיה למיינסטרים - כמו ביקור וירטואלי אצל רופא או ישיבת משרד וירטואלית - הם יותר חלום ממציאות. ובכל זאת, הטכנולוגיה צפויה ללכוד את הדמיון האנושי. מציאות רגילה כבר לא תיראה כמו שנראתה.

המספרים של 2015

כתבי "פייננשל טיימס" מציגים את הסטטיסטיקות המשכנעות ביותר של השנה היוצאת - מהקטנות (בכמה זמן מאיצה מכונית מודל S של טסלה ל-100 קמ"ש) עד לגדולות ביותר (כמה חוב מצטבר בשווקים המתעוררים)

בעולם

הגירה - 3,692 מספר הפליטים ההרוגים בים התיכון ב-2015 הוא נתון קודר. מצוקת הפליטים הודגמה היטב בספטמבר, כאשר גופת פעוט סורי בן שלוש, איילן כורדי, נשטפה אל חוף טורקי. יותר ממיליון מהגרים הגיעו לאירופה בשנה היוצאת - רובם מסוריה, אפריקה ודרום אסיה - בתנועת ההגירה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. זרם המהגרים פיצל את היבשת: אנגלה מרקל פתחה לרווחה את גבולות גרמניה, והציתה בכך האשמות שהיא רק תעודד עוד פליטים להגיע. אמנת שנגן של חופש התנועה באירופה מצויה בסכנה, כאשר המדינות החתומות החזירו ברובן את ביקורת הגבולות. וקבלת הפנים הראשונית בגרמניה הופכת לעייפות ולתסכול, מה שפוגע בשיעור התמיכה בקנצלרית מרקל, שירד באוקטובר מ-63% ל-54%, שפל של כמעט ארבע שנים

4.4 מיליון מספר הפליטים הסורים הרשומים, לפי האו"ם

847,819 סך הפליטים שהגיעו לאיחוד האירופי מהים התיכון, הרוב הגדול דרך יוון. 28% היו ילדים

160,000 מספר הפליטים שמנהיגי אירופה הסכימו לקלוט ברחבי האיחוד

266 מספר הפליטים שהועברו רשמית מיוון לאיטליה עד כה.

1.5-2 מעלות צלזיוס טווח היעד המרבי של עליית הטמפרטורה על פני כדור הארץ, לפי ועידת האקלים 21COP שהתקיימה בפריז

600 מדד זיהום האוויר הלא רשמי בבייג'ין בדצמבר, רמה שנחשבת מסוכנת. העיר פרסמה את "ההתראה האדומה" הראשונה שלה על הזיהום כעבור כמה ימים

129 הרוגי התקפות הטרור שהתרחשו בפריז בירת צרפת ב-13 בנובמבר

1.5 מיליון דולר ההכנסה היומית המשוערת של דאעש ממכירת נפט

5,000 מספר הצנטריפוגות שאיראן תוכל להחזיק לפי ההסכם מחודש יולי עם שש המעצמות, ירידה מ-20,000 צנטריפוגות

1 שנה משך הזמן שיידרש לאיראן להרכיב פצצה גרעינית אם תנטוש את הסכם הגרעין

17 מספר המועמדים הרפובליקאים למועמדות המפלגה לנשיאות ארה"ב. 5 כבר ויתרו

24 מיליון ציבור צופי הטלוויזיה בעימות הרפובליקאי הראשון, מול 3 מיליון בלבד לפני ארבע שנים. העלייה מיוחסת לדונלד טראמפ

79% שיעור מושבי הפרלמנט שבהם זכתה "הליגה הלאומית לדמוקרטיה" של אנג סאן סו קי בבחירות התקדימיות במיאנמר (בורמה) בנובמבר

שווקים וכלכלה

הצמיחה בסין - 7% צמיחת התמ"ג הסיני ב-2015 ירדה כנראה מ-7%, לראשונה בדורנו. בפעם האחרונה זה קרה ב-1981, כאשר סין הייתה הכלכלה העשירית בגודלה בעולם במונחי שוויון כוח קנייה. כיום היא הראשונה. היעד של בייג'ין לחמש השנים הבאות הוא 6.5%, אם כי כלכלנים רבים סבורים שהוא אופטימי. גם כך, הצמיחה האיטית יותר השנה תרמה יותר לכלכלת העולם מאשר במחצית שנות ה-80, שבהן שיעור הצמיחה היה כפול

43% הירידה במדד המשולב של המניות בשנחאי בין השיא ביוני לשפל באוגוסט. המדד סיים את השנה בעלייה של 10.5%

5 טריליון דולר שווי השוק בשנחאי שנמחק במפולת של אוגוסט

0.25% העלאת הריבית שהוכרזה החודש על ידי הפדרל ריזרב

114 מספר החודשים שחלפו מאז שהפדרל ריזרב העלה את הריבית בפעם האחרונה. שיעור האבטלה בארה"ב היה 4.6% ביוני 2006, כיום הוא 5%

36.69 דולר מחיר חבית נפט ברנט ב-30 בדצמבר, ירידה מ-55.60 דולר לפני שנה

357 מיליארד הגירעון התקציבי הסעודי השנה, בריאלים סעודיים

86 מיליארד אירו גודל חבילת החילוץ השלישית ליוון, שהוסכמה ביולי, זמן קצר אחרי ההצבעה במשאל עם נגד חילוץ דומה

194.8% תחזית הנציבות האירופית ליחס החוב הציבורי לתמ"ג ביוון, שיא מאז הצטרפותה לאיחוד האירופי

7% הצמיחה באירלנד ברבעון השלישי, שנתיים אחרי ההתעוררות מהחילוץ. זו הכלכלה מהירת הצמיחה ביותר במרחב האירו

23.7 טריליון דולר סך החובות של החברות בשווקים המתעוררים, אחרי עלייה של יותר מפי חמישה בעשור האחרון

31.2% קריסת הריאל הברזילאי מול הדולר ב-2015

39% העלייה של הפרנק השווייצי מול האירו מאז שהבנק המרכזי בשווייץ ביטל את ההצמדה לאירו בינואר

עסקים

פארמה - 750 דולר מחיר גלולה של תרופה שנקראת דרפרים זינק מ-13.50 דולר ל-750 דולר בספטמבר, בעקבות רכישת הזכויות לתקופה ב-55 מיליון דולר על ידי חברה עלומת-שם שנקראת טורינג פארמה. התרופה נגד דלקות משמשת בטיפולים לחולי איידס וסרטן, והקפצת המחיר הציתה בארה"ב דיון על העלות הגואה של תרופות. טוויט של הילארי קלינטון, שאיים בפעולה נגד נוהגי התמחור ה"שערורייתיים" של יצרניות התרופות, מחק 162.4 מיליארד דולר משווי מניות הביוטק בנאסד"ק בשבעת ימי המסחר הבאים. מנכ"ל טורינג, מרטין שקרלי, התפטר בדצמבר לאחר שתובעים פדרליים האשימו אותו בהונאה בניירות ערך.

21 מיליארד דולר - החיסכון הצפוי במס לחברת פייזר מהמיזוג שלה עם אלרגן, שרשומה באירלנד

664 מיליארד דולר - שווי עסקאות המיזוג שהוכרזו השנה במגזר הבריאות/רפואה - 14% מסך שווי המיזוגים השנה, 4.59 טריליון דולר

11 מיליון - מספר כלי הרכב עם מנועי הדיזל EA 189 של פולקסווגן שבהם הותקנה התוכנה המיוחדת להונאת מבחני הפליטה

2.2 מיליארד ליש"ט - הפסדי הנייר של איבן גלייזנברג, מנכ"ל חברת הכרייה גלנקור, שמניותיה קרסו ב-70% על רקע הקריסה בשוקי הסחורות

70 מיליון דולר - הקנס ששילמה לרשויות בארה"ב יצרנית כריות האוויר לרכב טקאטה היפנית, על הסתרת העובדה שהכריות שלה יכולות להתפוצץ

24 מייל לשעה, מהירות הנסיעה של המכונית העצמונית של גוגל לפני שהורדה מהכביש בעוון עיכוב התנועה בנובמבר

2.8 שניות שלוקחות לטסלה דגם S להגיע למהירות 100 קמ"ש במצב מנוע "אבסורדי"

700 מיליארד דולר שווי השוק של אפל בחודש פברואר, החברה הראשונה שחצתה את הרף הזה. השווי ירד מאז ל-607 מיליארד דולר

130 מיליארד דולר שווי המיזוג המוצע בין חברות הכימיקלים דאו ודופונט

62.5 מיליארד דולר שווי השוק של Uber אחרי גיוס ההון האחרון שלה - שיא לחברת טק פרטית מאז פייסבוק

14 שנות מאסר לטום הייס, סוחר UBS לשעבר שהורשע בהטיית ריבית הליבור. העונש הופחת ל-11 שנה בבית משפט בריטי לערעורים

96,400 מספר המפוטרים ב-11 מהבנקים הגדולים בארה"ב ובאירופה

ספורט, תרבות ומדיה

המעצרים בפיפ"א - 41 מספר היחידים והגופים שנגדם הוגשו כתבי אישום בארה"ב בחקירת השחיתות בגוף הזה. המשבר בגוף השולט בכדורגל העולמי התחיל במאי, במעצר שבעה מעובדי פיפ"א בעת בחירת נשיא חדש. למרות ההאשמות שהעצורים מעלו ביותר מ-150 מיליון דולר, ספ בלאטר נבחר מחדש. נוסף על החקירה האמריקאית, חקירה שווייצרית חשפה יותר מ-100 העברות בנקאיות חשודות. בסופו של דבר, ארבעה משישה נותני החסות הגדולים ביותר לפיפ"א קראו לבלאטר להתפטר, והוא הושעה לשמונה שנים בגלל תשלום של 2 מיליון פרנק שווייצרי למישל פלטיני, מנכ"ל אופ"א

238 מיליון דולר הכנסות הקופות בסוף השבוע הראשון להקרנת "מלחמות הכוכבים: הכוח מתעורר" בארה"ב, עם שבירת השיא הקודם של 208 מיליון דולר שקבע "עולם היורה" מוקדם יותר השנה

2,477,875 מספר הצופים בגביע העולמי ברוגבי, שיא חדש

62% שיעור התמיכה בלגליזציה של נישואים חד-מיניים באירלנד במאי

2 מיליארד ליש"ט עלות האיצטדיון האולימפי החדש ביפן ל-2020 לפני שהתוכנית נגנזה על ידי ראש הממשלה שינזו אבה

179 מיליון דולר מכירת "האישה מאלג'יר" של פיקאסו בניו יורק במאי - שיא למכירה פומבית של ציור

93% שיעור משחקי הטניס שבהם זכה השנה נובאק דיוקוביץ', הגבר הראשון שזכה בשישה תארי מאסטר בעונה אחת

2.4 מיליון מספר אלבומי "25" של אדל שנמכרו בארה"ב בשבוע הראשון

21 גילו של ג'ורדן ספיט כשהפך לשחקן הגולף הצעיר ביותר שזכה גם באליפות ארה"ב הפתוחה וגם במסטרס באותה שנה. סך הפרסים שלו השנה עלה על 12 מיליון דולר

500 מיליון דולר שווי עסקת החסות של הכדורסלן לברון ג'יימס עם נייק, לכל ימי חייו

4.5 שעות שנדרשו להעברת התצלומים מפלוטו על ידי רכב החלל ניו הורייזון לכדור הארץ