הבסיס הענק של צה"ל בדרום שנבנה ב-22 מיליארד שקל

פרויקט "צה"ל יורד דרומה" כמעט והושלם כשבקרוב מאוד יגיעו לנגב כ-35 אלף חיילים בסדיר ובקבע ■ כך נראה בסיס הענק החדש שצפוי לשנות לחלוטין את החיים בדרום

פרויקט "צה"ל יורד דרומה" כמעט והושלם. מעבר קריית ההדרכה, אגף המודיעין וקריית התקשוב צפוי להסתיים בחודשים הקרובים ולאזור הנגב צפויים להגיע כ-35 אלף חיילים - משרתים בסדיר ובקבע. 22 מיליארד שקל הוקצבו למעבר בסיסי צה"ל לנגב, כ-10% מתקציבה השנתי של מדינת ישראל. סכום אסטרונומי ומשנה מציאות, בעל השפעה רחבה על כלל החיים בדרום.

מעבר של עשרות אלפי אנשים לנגב צפוי להפעיל לחץ רב על מערכת השירותים הממשלתית, שכבר היום קורסת בחלקה תחת העומס. גורמי מקצוע שונים מתריעים בחודשים האחרונים על חוסר מוכנותן של תשתיות התחבורה, הבריאות, החינוך והדיור לקלוט את כמות החיילים ומשפחות משרתי הקבע החדשה. מנהלי הפרויקט מבטיחים כי קצב התפתחות התשתיות ידביק את קצב גידול המשרתים והתושבים.

עד כה הושלם מעבר בסיס חיל האויר מבן גוריון לנבטים, הושלמה הקמת בית הספר לסייבר בבאר שבע ולאחרונה החל אכלוסה של עיר הבה"דים בצומת הנגב. מדובר בפרויקט המשמעותי ביותר שהוציאה מערכת הבטחון לדרך. מנהלי מינהל המעבר דרומה משוכנעים גם אנשי הקבע שיהגרו דרומה יוציאו מדי שנה כחצי מיליארד שקל בעסקים מקומיים, וכי על כל חייל שיעבור לשרת בנגב ייתוספו 4 מקומות עבודה חדשים בשוק המקומי.