מצוד נרחב אחר המחבל בצפון ובמרכז: "מחכים לידיעת הזהב"

כוחות גדולים של משטרה ושל יחידות מיוחדות מנהלים סריקות בוואדי ערה ובאזור תל אביב לאיתור המחבל שרצח אתמול שני בני אדם בבר ברחוב דיזנגוף ■ "כשיהיה מידע מדויק - נפשוט על מקום הימצאו ונלכוד אותו"

ירי בת"א / צילום: הדי כהן
ירי בת"א / צילום: הדי כהן

המשטרה ממשיכה הבוקר (שבת) את הסריקות אחר המחבל שביצע אתמול את הפיגוע בתל אביב. בצפון, מתמקדים השוטרים ממחוז חוף ומהמחוז הצפוני, בשיתוף עם אנשי ימ"מ ויחידות מיוחדות נוספות, באזור ואדי ערה, שבו מתגוררת משפחתו של המחבל. באזור המרכז הרחיבו כוחות הביטחון את המצוד לאזור שמצפון לתל אביב בעקבות קבלת ממצאים חדשים. בסריקות משתתפים כוחות משטרה, שב"כ ויחידות מיוחדות.

"ברגע שתתקבל ידיעת הזהב המודיעינית הכוחות המיוחדים יפשטו על מקום הימצאו של המחבל וילכדו אותו", אמר גורם במשטרה.

שני בני אדם נהרגו ושבעה נפצעו בפיגוע הירי שאירע אתמול מחוץ לפאב "הסימטא" סמוך לשעה 14:45. ההרוגים הם אלון בקל בן 26 מתל אביב, ושמעון רווימי בן 30 מאופקים. מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר קשה ושלושה אחרים נפצעו באורח בינוני. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך קיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב בעיר, שיבא בתל השומר, וולפסון שבחולון ובילינסון שבפתח תקווה.

המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף הוא אזרח ערבי-ישראלי תושב ואדי ערה שבצפון שריצה בעבר עונש מאסר בגין חטיפת נשק מחייל צה"ל. בן משפחתו של המחבל זיהה אותו בסרטונים שהופצו ודיווח לרשויות.

בשיחה עם וואלה! NEWS הבוקר הביעו כמה מקרובי משפחתו של המחבל חשש כי הוא יפגע בעצמו. "הרי הוא יודע שכשהשוטרים ימצאו אותו הם יירו בו. הוא לא בן אדם בריא", אמר אחד מקרוביו.

הוא ישב בעבר בכלא בישראל בעקבות ניסיון לחטוף נשק מחייל וכיוונו אליו בצומת כרכור בשנת 2007, אך טען כי עשה זאת על רק מצבו הנפשי. אז, גזר עליו בית משפט המחוזי בחיפה חמש שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון שנקבע בין סנגורו לפרקליטות. הוא הביע חרטה על מעשיו ו"ביקש את רחמי בית המשפט".

על פי כתב האישום שהוגש ב-2007, החשוד הגיע לתחנת הסעה בצומת כרכור בחודש יולי באותה שנה ותקף חייל שהיה במקום. הוא היכה את הלוחם באגרופים, השכיב אותו על מכסה מנוע של כלי רכב וחבט בו ראשו, תוך שניסה למשוך מידיו את רובה ה-16-M שלו. במהלך המאבק, נקרעה רצועת הנשק, והחשוד נטל אותו וכיוון אותו לעבר החייל.

בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, הצליח החייל לקום, התגבר על המחבל ונמלט מהמקום. ביום שלמחרת, הוא נלכד על ידי השב"כ והמשטרה. ואולם, שם זה לא נגמר - וכשהגיע לתחנת המשטרה, תקף החשוד שוטר וניסה לחטוף את אקדחו האישי. כמו כן, במהלך השחזור של אירוע תקיפת החייל, הוא תקף שוטר נוסף וחנק אותו.

סנגוריו של החשוד טענו, בין היתר, כי הוא התמכרותו לסמים מסוג ספידים ואקסטזי הובילה להידרדרות במצבו הנפשי. הוא הודה במעשיו והביע חרטה עליהם, וחוות דעתו של פסיכיאטר קבעה כי הוא "בחור בעל הפרעות אישיות הצורך סמים ואלכוהול מגיל צעיר, הנוהג בעבריינות סביב נושא הסמים". קודם לכן, הוא ריצה שנת מאסר בגין עבירות סמים.