משפחת נהג המונית שגופתו נמצאה בת"א: "הרוצח זרק אותו וברח"

קרוביו של אמין שעבאן, שנמצא אתמול ירוי למוות, הגיעו בהמוניהם לסוכת האבלים בלוד, ושמעו כי המשטרה בודקת את הקשר בין האירוע לפיגוע בדיזנגוף

סכין שנלקחה מתוך זירת רצח / צילום: רויטרס
סכין שנלקחה מתוך זירת רצח / צילום: רויטרס

עשרות בני אדם הגיעו היום (שבת) לסוכת האבלים שהוקמה בלוד לאחר הירצחו של אמין שעבאן, נהג מונית בן 42, אתמול בתל אביב. גופתו של שעבאן, שהיה נשוי לשלוש נשים ואב ל-11 ילדים, נמצאה אתמול מוטלת ברחוב יוניצמן בסמוך למלון מנדרין, כשעה לאחר הפיגוע שאירע ברחוב דיזנגוף, כשעליה פצעי ירי.

משפחתו של שעבאן דיווחה אתמול בשעות אחר הצהריים כי הוא נעדר. לאחר שנמצא פתחה המשטרה בחקירה בחשד לרצח, לאחר שעל גופתו נתגלו סימני ירי. הנרצח לא מוכר למשטרה וכוחות הביטחון בודקים אם יש קשר לפיגוע הירי שאירע אתמול בבר במרכז העיר.

"אתמול שמענו שהוא נרצח, זה מה שאנחנו יודעים", סיפר יאסין, בנו של אמין, לוואלה! NEWS. "יש לו 11 ילדים ועוד אחד בדרך, אחת האמהות בהיריון. אני מקווה שיהיה טוב, אני לא יודע כלום על מה שקרה, רק מה שהיה בטלוויזיה".

סעדיה, אשתו של אמין, סיפרה על אדם שהיה "חי בשביל הילדים". "זהו, רצחו אותו. עד עכשיו לא יודעים מי. ועכשיו מי יפרנס את המשפחה? מי ידאג?", אמרה. "אנחנו מקווים שאלוהים לא ישכח את אף אחד. הילדים נשארו בלי אבא".

ליאלי, אחיינתו, עמדה על כך שדודה הוא "אדם מסודר, לא לוקח כל נוסע ולא מסתכן". היא הוסיפה: "המקרה הזה זעזע את לוד. כולם מכירים אותו, לא רק ערבים. כל הפיגועים האלה מיותרים וגורמים סבל ומייתמים משפחות וילדים. אמין היה בן אדם ישר וטוב שמר על כולם, כולו צחוק. עוזר ודואג".

"הרוצח זרק אותו וברח", אמר ראזי, אחיו של אמין. "הוא השליך את הגופה בלי תעודת זהות ובלי כלום. אתמול היינו במשטרה וחתמנו שאנחנו לא מתנגדים לניתוח הגופה, ואז היא הועברה למכון הפתולוגי. עכשיו אני מקווה שישחררו את הגופה כמה שיותר מהר, שיעשו את הבדיקות שלהם ויסיימו, כדי שנוכל לקבור אותו. כתוב שצריך לקבור את המת מהר. יש פה אנשים מכל הארץ, מבוגרים שמחכים לגופה וקשה להם להתמודד עם הקור הזה. כל המצב הזה קשה, אנחנו בהלם מוחלט, לא מאמינים שזה קרה".

"מהרשויות עדיין לא הגיעו אלינו", הוסיף. "הבן הגדול שלו רק בן 19 ויש לו גם ילד נכה. מה יהיה עם הילדים? אנחנו מקווים שהרווחה והעירייה יתנו יד ויעזרו. לא קל לפרנס שלוש משפחות עם כל כך הרבה ילדים".