חולדאי: נתניהו מתוסכל, לא מצליח לפתור בעיית הביטחון

ראש עיריית ת"א-יפו תקף הבוקר בראיון לגלי צה"ל את ראש הממשלה:  "התזה שלו מתנפצת מול פניו" ■  "הרגשתי עצוב עבור אזרחי מדינת ישראל. במקום להגיד אין לי כרגע תשובות, נתניהו השתלח באוכלוסייה אחרת" 

רון חולדאי, ראש עיריית ת"א-יפו, תקף הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל את ראש הממשלה בנימין נתניהו.  "הרגשתי שעומד כאן בנאדם מתוסכל, שהתזה שלו מתנפצת מול פניו והוא לא יכול לפתור את בעיית הביטחון של אזרחי מדינת ישראל", אמר חולדאי. 

הדברים נאמרים לאחר שנתניהו אתמול בערב ביקר אתמול בזירת הפיגוע בתל אביב, פאב "הסימטא", והתייחס לעובדת היותו של המפגע ערבי-ישראלי. 

חולדאי הוסיף: "הרגשתי שלנתניהו אין בשורה ואז הוא מוצא מישהו אחר אשם, אנשים אחרים, שכאילו אשמים במצב הנתון, בעוד שכל הפעולות שהוא מציע הוא היה יכולך לבצע בשבע השנים שהוא ראש הממשלה. וגם אם זה ייעשה, זה מה שימנע הטרור? הרגשתי אתמול עצוב עבור אזרחי מדינת ישראל. במקום להגיד אין לי כרגע תשובות, אני מחפש תשובות, נתניהו השתלח באוכלוסייה אחרת". 

"בקרב אזרחי ישראל המוסלמים יש הרבה גורמים שיוצאים נגד האלימות ומשוועים לכך שתהיה אכיפת חוק מלאה ביישובים ועם זאת כולנו יודעים שיש הסתה באסלאם הקיצוני", אמר נתניהו אתמול, "אני לא מוכן לקבל שתי מדינות, מדינת חוק לרוב אזרחיה ומדינה בתוך מדינה לחלק מאזרחיה שאין בהם אכיפת חוק ונשק בלתי חוקי למכביר שלעיתים קרובות יורים בו באירועים כמו חתונות וגם באירועי פשע. העידן הזה הסתיים... גיבשתי תוכנית, עם הרבה כסף, הרבה משאבים, ישראל תאכוף את החוק ואת ריבונותיה - בגליל, במשולש, בכל מקום. נגייס עוד שוטרים ניכנס לכל היישובים ונדרוש מכולם נאמנות למדינה. אי אפשר להגיד אני ישראלי בזכויות ופלסטיני בחובות - מי שרוצה להיות ישראלי שיהיה ישראלי עד הסוף, גם בזכויות וגם בחובות".