יותר מ-2.5 מיליון ניודים בסלולר אשתקד; הוט מובייל ניצחה

הוט מובייל גייסה ב-2015 כ-158 אלף מנויים, לעומת 130 אלף מנויים בגולן טלקום ■ פרטנר איבדה 118 אלף לקוחות נטו ב-2015; פלאפון איבדה הכי פחות מבין הוותיקות - 95 אלף מנויים; סלקום איבדה נטו 115 אלף מנויים

גולן טלקום ניצחה בחודש דצמבר במספר הניודים נטו (מצטרפים חדשים פחות נוטשים) בשוק הסלולרי, אבל את הכסף סופרים במדרגות ומי שלקחה את השוק בשנת 2015 זו חברת הוט מובייל שניידה אליה 158 אלף מנויים לעומת 130 אלף מנויים בגולן טלקום. הניצחון של גולן טלקום בדצמבר היה צפוי, בעקבות המבצע האגרסיבי שאיתו יצאה (29 שקל לחבילה פלוס 10 ג'יגה גלישה) ואשר הביא לה 42 אלף מנויים חדשים.

המבצע האגרסיבי של גולן ניצח את מבצע הזוגות של הוט מובייל (60 שקל לשני קווים). מקובל להעריך שמחיר 1 ג'יגה בשוק האינטרנט שווה 3.5-4 שקלים למפעיל ולכן 10 ג'יגה משקפים הפסד. גם אם אין הרבה לקוחות שצורכים 10 ג'יגה בחודש במכשיר הסלולרי שלהם, עדיין מדובר במחיר שהוא ככל הנראה הפסדי לגולן.

בקרב המפעילות הוותיקות, נדמה שפרטנר החליטה להוריד את הרגל מהגז בחודש דצמבר והיא איבדה למעלה מ-8,000 מנויים. בהתחשב בכך שהחברה צמצמה בחודשים האחרונים את הנטישה, לא ברור מה קרה בחודש דצמבר שהביאו אותה לפער כך כך גדול מול מתחרותיה. ייתכן והסיבה נעוצה בתגובות האגרסיביות של סלקום ופלאפון למבצע של גולן, והחלטה של פרטנר שלא להיגרר למלחמת המחירים הזו.

כך או כך, סלקום ופלאפון איבדו מספר פחות או יותר דומה של מנויים בדצמבר (כ-2,500 מנויים), ואת התוצאות הכספיות של המלחמה השיווקית נראה בתוצאות הרבעון הרביעי שכן ברור שהחברות נאלצו לסבסד הרבה מאד לקוחות על מנת לסיים עם מספר כה נמוך של ניודים נטו.

מעניין לראות בטבלה השנתית את הפערים בין החברות הוותיקות. פלאפון מסיימת את השנה עם איבוד של 18 אלף מנויים והיא החברה שאיבדה הכי פחות מנויים נטו. נציין, כי פלאפון איבדה בפועל 95 אלף מנויים מנויים ב-2015, אך קיבלה את 77 אלף הלקוחות של יופון שאת פעילותה רכשה.

אחרי כן יש את סלקום שאיבדה נטו 115 אלף מנויים ופרטנר איבדה הכי הרבה עם 118 אלף מנויים. אבל אם מסתכלים מי התמודדה עם הנטישות בלבד בצורה הטובה יותר נראה שדווקא פרטנר ננטשה הכי פחות עם 601 אלף מנויים לעומת 677 אלף בסלקום ו-623 אלף בפלאפון. במצטרפים החדשים פרטנר הייתה הכי חלשה כאמור.

בקרב המפעילים הווירטואליים חברת טלזר הייתה זו שסיימה את דצמבר עם נתונים טובים מאשר המתחרה העיקרי רמי לוי אבל בסיכום השנתי לוי ניצח. צריך לזכור שטלזר היא מפעיל סלולרי וירטואלי חדש שנכנס במהלך 2015 לשוק ולכן די היה צפוי שלוי יגייס יותר ממנה, אם כי טלזר עושה עבודה יפה בקהלי היעד שאליהם היא פונה.

ניודים בסלולר
 ניודים בסלולר

סיכום ניודי חודש דצמבר
 סיכום ניודי חודש דצמבר