מכרה חברה ב-20 מ' ד' - ומסבירה איך מקימים סטארט-אפ

יום אחרי האקזיט, מאיה גורה התייצבה במעון לנרקומניות בשיקום: "הרגשתי שכל חיי עומדים להשתנות, זה היה מבהיל" ■ בראיון ראשון ובלעדי ל"ליידי גלובס" היא מספרת איך הרוויחה 3,000 שקל בחודש, כשבבנק ישבו לה מיליונים

מאיה גורה / צילום: איליה מלניקוב - צולם בבית פיטרו הכט, מדינת היהודים 60 הרצליה פיתוח
מאיה גורה / צילום: איליה מלניקוב - צולם בבית פיטרו הכט, מדינת היהודים 60 הרצליה פיתוח

בפגישה עמה היא נראית לגמרי שלווה ורגועה, לא מסגירה דבר מהחיים העמוסים שמחכים לה מעבר לדלת. היא קמה מוקדם בבוקר, עוברת על המיילים ומבצעת את השיחות הדחופות יותר, בעוד בעלה לוקח את הילדים לגן ולבית הספר. במהלך הנהיגה היא מתאפרת, בודקת את הפגישות של היום ומתכוננת אליהן, עושה סידורים בטלפון ובווטסאפ.

"כשאני נוסעת ברכב שלי זה כמו משרד מהלך", מספרת היזמית מאיה גורה, "אני עונה למיילים, מוודאת דברים עם הבייביסיטר של הילדים, מזמינה דגים לסוף השבוע, מזמינה את המשפחה לשישי, מתכננת נסיעות לחו"ל. זו הסיבה שאני ממש אוהבת רמזורים ופקקים - אני מחכה להם רק כדי שאוכל לסגור עוד משהו".

בשמונה וחצי היא מגיעה למשרדי הסטארט-אפ שלה בהרצליה, והאקשן מתחיל. "אני רצה ממקום למקום ותמיד מאחרת ותמיד בלחץ, יש לי סלט בראש ויכולת הקשב שלי מוגבלת. אבל אני מספיקה הרבה בנסיעות מפגישה לפגישה, מחלקת מטלות עם הצוות, ולא מתעכבת על מה שלא חיוני לחלוטין, אחרת נקרוס.

"תוך כדי עבודה אני מוודאת שאוספים את הילדים - המטפלת, בעלי או הוריי, שעוזרים המון - ומתפעלת גם את זה. אני מגיעה הביתה בשעות הערב המאוחרות, אבל גם אם זה בשמונה בערב, בתשע אני כבר חוזרת לעבוד. יש יום אחד בשבוע שאני יוצאת מוקדם יותר, ומבלה עם הילדים.

"אני עובדת לפחות 12 שעות ביום, אחרת לא אספיק את כל המטלות שלי. בסטארט-אפ את עושה הכול בעצמך, אין לנו מזכירה או הנהלת חשבונות, כל המטלות הגדולות והקטנות נופלות עליי ועל השותף שלי".

גורה, 38, היא יזמית סדרתית שמאחוריה כבר שתי חברות מצליחות שכל אחת מהן נמכרה בכ-20 מיליון דולר. הראשונה נקראה PicScout, והתמחתה בניטור זכויות יוצרים של תוכן דיגיטלי באינטרנט. את השנייה, The Gifts Project, שעסקה במתנות קבוצתיות - מסחר חברתי המאפשר להרבה אנשים לרכוש מתנה אחת ביחד - מכרה ל-ebay.