הטיסה לאיטליה עוכבה ב-8 שעות - הנוסעים תובעים 417 א' ש'

ישראלים שציפו לנפוש בחגים באיטליה ולהמריא מנתב"ג בשעת בוקר מוקדמת נתקעו כל היום בשדה

מטוס / צילום: shutterstock
מטוס / צילום: shutterstock

נוסעים בחברת התעופה אליטליה הגישו בחודש שעבר תביעה נגד החברה לבית המשפט השלום בת"א, בטענה כי אחת הטיסות מת"א לאיטליה במהלך תקופת החגים התעכבה במשך למעלה מ-8 שעות. במסגרת תביעתם הנוסעים ביקשו פיצוי של כ-417 אלף שקל.

31 נוסעים רכשו לפני מספר חודשים כרטיסי טיסה מנמל התעופה בן-גוריון לרומא, בירת איטליה. יום הנסיעה תוכנן ליום השני של ראש השנה (14 בספטמבר) בשעה 10:30 בבוקר.

"לכלל התובעים נאמר והדבר אף הוטבע בכרטיסי הטיסה שרכשו כי הטיסה תמריא ביום ובשעה שנקבעו להם מראש", ציינו הנוסעים המאוכזבים בכתב התביעה. "לשעת הטיסה (המוקדמת בבוקר) חשיבות רבה בבחירת התובעים להזמין כרטיסים דווקא לטיסה זו, שכן הטיסה אמורה הייתה לנחות ברומא בשעה אחת בצהריים לערך (שעון איטליה) ומרבית התובעים ביקשו לנצל יום זה בשהותם ברומא. עוד יצוין, כי מרבית התובעים טסו למספר ימים בודד כך שלנחיתה בשעות הצהריים הייתה חשיבות רבה".

אלא שככל העולה מכתב התביעה, בפועל הטיסה המריאה בשעה 18:30 בערב: "עת הגיעו התובעים לדלפק הבידוק (check in) בנמל התעופה בן-גוריון, נמסרה להם הודעה כי הטיסה תידחה לשעה 18:00 אך הומלץ להם להישאר בשדה התעופה כיוון שקיים סיכוי שהאיחור יצומצם ובסופו של דבר תמריא הטיסה בין השעות 15:30-16:00".

רק בהמשך היום, פורסם בלוח הטיסות כי הטיסה מתוכננת להמריא בשעה 19:00. הנוסעים הדגישו כי במהלך ההמתנה הארוכה המריאו מספר טיסות של החברה לאיטליה, אך לדבריהם לאף אחד מהנוסעים לא הוצע לטוס בה.

"במהלך ההמתנה הארוכה לטיסה, לא סופקו לתובעים השירותים אותם מחויבת הנתבעת לספק ובכללם שירותי הסיוע והמזון. הנתבעת הסתפקה במסירת הודעה חד פעמית במערכת הכריזה המזמינה את נוסעיה לקבל ללא תשלום ארוחת צהריים באחת ממסעדות המזון המהיר שבנמל התעופה, אך רק מעט מהתובעים שמעו ההודעה וניצלו בפועל זכות זו. לפיכך, מרבית התובעים לא נהנה משירותי הסיוע להם הם זכאים על-פי דין", נכתב בתביעה.

במסגרת התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אילון עישר ממשרד עורכי הדין סימון, עישר, פורת ושות', כאמור, ביקשו הנוסעים פיצוי של 417 אלף שקל על בזבוז זמן חופשתם, כספים ששילמו בעקבות ההמתנה הארוכה וכן על עוגמת-נפש.