2016 החלה ברגל שמאל לעובדי NXP ישראל: 150-200 איש יפוטרו

NXP ישראל היא למעשה פריסקייל האמריקאית שבעבר רכשה את מוטורולה סמיקונדקטורס ■ המשמעות: NXP מעדיפה לסגת מ"אינטרנט של הדברים"

עובדי מרכז המו"פ של NXP ישראל, שנמצא בהרצליה, כנראה יעדיפו לשכוח את תחילתה של 2016. הזרוע המקומית של חברת הסמיקונדוקטור ההולנדית החליטה לסגור את המרכז הישראלי ו-150-200 איש יפוטרו - מספר לא קל לעיכול בשוק התעסוקה ההייטקי, שהתחרות בו על כל משרה היא די גדולה.

מרכז NXP היה במקור מוטורולה סמיקונדוקטור, עד שזו נרכשה על ידי חברת השבבים האמריקאית פריסקייל (FreeScale), לפני כעשור. פריסקייל עצמה נרכשה ב-2006 על ידי קרנות פרייבט אקוויטי בעסקת ענק בהיקף של 17.6 מיליארד דולר. בשנת 2011 הונפקה בשוק ההון האמריקאי אך המחזוריות של שוק סמיקונדוקטור לא עשתה טוב לחברה ולפעילותה, ובתחילת שנה זו נמכרה בשנית ל-NXP ההולנדית תמורת 11.8 מיליארד דולר במזומן ובמניות NXP.

NXP ציינה בהודעת הרכישה כי המיזוג בין שתי החברות (NXP נסחרת לפי שווי של 29 מיליארד דולר) ייצור חיסכון שנתי של חצי מיליארד דולר בעלויות, ונראה שסגירת המרכז הישראלי היא חלק מתוכנית ההתייעלות הזאת. ככל הידוע, NXP תותיר בישראל פעילות שיווק ומכירה אך לא פעילות מחקר ופיתוח.

לפי האתר של NXP ישראל, פריסקייל נחשבת מובילה בשוק מעבדי התקשורת בעולם (מקום ראשון לפי נתח שוק), והיא מפתחת, מייצרת ומוכרת שבבים לתעשיית הרכב, לשוק הצרכני והתעשייתי ולשוקי הרישות והאלחוט.

"את השבבים של פריסקייל סמיקונדוקטור ישראל ניתן למצוא במיליוני מוצרים של חברות התקשורת הגדולות בעולם המרכיבים את תשתיות האינטרנט והרשתות הסלולריות. החברה מתמקדת בפיתוח שבבים לתחום התקשורת שמאפשרים את החיבור של אנשים, מחשבים ומכונות לעורקי מידע חוטיים ואלחוטיים", נכתב באתר, והכוונה כאן היא ל"אינטרנט של הדברים", נישה ש-NXP העולמית החליטה כנראה לסגת.