יאיר המבורגר עושה סדר בקבוצת הביטוח הראל

מיזוגים בפעילויות הגמל, הפנסיה וביטוחי הבריאות והסיעוד ■ במקביל, מישל סיבוני ושמעון אלקבץ סיימו את כהונתם כמנ"כלים בחברה האם הציבורית ■ יחליף אותם רונן אגסי, מנהל הכספים של הראל ביטוח

יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר
יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, עושה סדר בית עם תחילת השנה האזרחית והעסקית החדשה. היום דיווחה החברה על חילופי אישים בצמרת החברה האם הציבורית לצד שינויים מבניים ומיזוגי פעילויות מרכזיות שבוצעו במורד הקבוצה.

כפי שדיווחה לפני שבועות ספורים, החל מתחילת 2016 קבוצת הביטוח השנייה בגודלה במשק הודיעה שמנכ"ל הקבוצה האם הינו רונן אגסי, מנהל הכספים הראשי של החברה הבורסאית ושל החברת הבת שלה - הראל ביטוח. הוא מונה לתפקידו החדש בנוסף על תפקידיו האחרים בקבוצה, בדומה למינוי זהה שנעשה בקבוצת מגדל אחזקות הציבורית.

המינוי בוצע לאחר פרישתם של המנכ"לים המשותפים בקבוצה, בסוף השבוע שעבר: מישל סיבוני, שייוותר מנכ"ל פעילות הליבה המרכזית של הקבוצה בהראל ביטוח ללא כל שינוי מהותי במעמדו ובתפקידו; ושמעון אלקבץ, שימשיך לעמוד בראש זרוע השירותים הפיננסיים של הקבוצה, הגם שהוא מפחית את היקף פעילותו בקבוצה ולא מן הנמנע שבכך הוא מתחיל את יציאתו ממנה בעתיד. יו"ר הראל הינו יאיר המבורגר.

דקלה: מעתה סוכנות ביטוח

במקביל, קבוצת הראל הודיעה על מיזוגה של דקלה, שנוהלה על-ידי אבי קלר, לתוך הראל ביטוח. לאור המיזוג של פעילות דקלה לתוך החברה האם, פוסקת החברה מלהיות חברת ביטוח והופכת להיות סוכנות ביטוח.

כבר במאי השנה דיווחה הראל שדקלה, שמרכזת פעילות משמעותית של הקבוצה בתחומי ביטוחי הבריאות והסיעוד, תמוזג לחברה האם. בהראל דיווחו כי "סוכנות דקלה תמשיך לנהל את הפעילויות בתחום מתן שירותי תפעול עבור שירותי בריאות כללית לתוכנית השב"ן וכן להעניק שירותים בתחום יישוב התביעות ושירות לקוחות עבור הראל ביטוח".

בנוסף, הראל דיווחה על מיזוגים בתוך פעילויות הגמל והפנסיה החדשה של הקבוצה החל מתחילת 2016. במסגרת זו מוזגה פעילות חברת ניהול הגמל עתידית לתוך הראל גמל, ופעילות הפנסיה במנוף מוזגה להראל פנסיה ולתוך קרן הפנסיה הגדולה של הקבוצה: הראל גילעד.

נכון לסוף נובמבר, בהראל פנסיה מנוהלים נכסים בהיקף כולל של כ-36 מיליארד שקל - השחקן הרביעי בגודלו בשוק זה, ואילו בהראל גמל מנוהלים כספים בהיקף כולל של כ-29.6 מיליארד שקל - השחקן החמישי בגודלו בשוק זה.

הארגון מחדש בקבוצת הראל

החברה הבת דקלה תמוזג לתוך הראל ביטוח ותהפוך לסוכנות

קרן הפנסיה מנוף תמוזג לקרן הראל גילעד

קופת הגמל עתידית תמוזג להראל גמל

רונן אגסי יכהן כמנכ"ל החברה האם הציבורית, במקום מישל סיבוני ושמעון אלקבץ