אלקטרה נדל"ן תרכז עסקי הנדל"ן המניב של קבוצת אלקו

החברה מקבוצת אלקו שבשליטת גרשון זלקינד דיווחה הבוקר על שינוי אסטרטגיה ותיחום פעילות, ולפיו "החברה תתמקד בפעילות של נדל"ן מניב, לרבות כניסה לפעילות של מקבצי דיור בארה"ב"

גיל רושניק / צילום: איל יצהר
גיל רושניק / צילום: איל יצהר

אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקו שבשליטת גרשון זלקינד דיווחה הבוקר על שינוי אסטרטגיה ותיחום פעילות, ולפיו "החברה תתמקד בפעילות של נדל"ן מניב, לרבות כניסה לפעילות של מקבצי דיור בארה"ב". החלטה זו כפופה להסכמת הבנקים המממנים את פעילותה של אלקטרה נדל"ן בישראל.

באלקטרה נדל"ן ציינו היום כי במסגרת תוכנית הפעולה החדשה שגובשה, החברה תהפוך בפועל לזרוע הנדל"ן המניב של בעלת השליטה אלקו, ותרכז את פעילותה בתחום. בהתאם לכך, "תקבל אלקטרה נדל"ן זכות ראשונים לגבי כל עסקה בתחום הנדל"ן המניב אותה תבחן קבוצת אלקו".

כיום פועלת קבוצת אלקו בענף מקבצי הדיור בארה"ב באמצעות החברה הבת ENA (Elco North America). זאת, לאחר שבחודשים האחרונים קרן הריט האמריקאית LAT, בה מחזיקה אלקו 38%, חתמה על הסכם למכירתה לידי הקרנות מיילסטון וסטארווד תמורת 1.9 מיליארד דולר. בהתאם להסדר החדש של אלקטרה נדל"ן ואלקו, הצעות עסקיות שיתקבלו באלקו בתחום מקבצי הדיור יוצעו מעתה לאלקטרה נדל"ן ולא ל-ENA.

עוד הוסיפו באלקטרה נדל"ן, כי במסגרת ההסדר המעודכן, הצעות עסקיות שיתקבלו באלקו בתחום ייזום נדל"ן בישראל יוצעו לזרוע התעשייה והבנייה שלה - חברת הבת אלקטרה, "ולא לחברה (אלקטרה נדל"ן א' ל') ולאלקטרה כפי שנקבע בהסדר המקורי". כיום מחזיקה אלקטרה נדל"ן ב-11 נכסים מניבים, בעיקר בארה"ב ובגרמניה, וכן בכמה פרויקטים לייזום בישראל ובהודו.

ההחלטה על האסטרטגיה העסקית החדשה התקבלה על רקע מצב פיננסי מאתגר בו נמצאת אלקטרה נדל"ן כבר מספר שנים, אשר גרר אותה להתרכז בשנים האחרונות בעיקר במימוש נכסים במטרה לעמוד בהתחייבויותיה. בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2015, הפנו רואי החשבון של אלקטרה נדל"ן את תשומת לב המשקיעים לתוכניות ההנהלה לעמידה בפירעון התחייבויותיה "הכוללות, בין השאר, מימוש נכסים ושחרור עודפים מפרויקטים יזמיים". רואי החשבון הוסיפו כי דירקטוריון והנהלת החברה סבורים כי "יש בידי החברה מקורות מספיקים לפירעון התחייבויותיה".

בדוחות הציגה אלקטרה נדל"ן סך התחייבויות של כ-470 מיליון שקל, מרביתן הלוואות והתחייבויות אג"ח, מהן 155 מיליון שקל לטווח קצר, בעוד בקופת המזומנים שלה היו 36 מיליון שקל. גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, הנסחרת בשווי של 238 מיליון שקל, ציין כי "החלטת הדירקטוריון לעדכן את האסטרטגיה העסקית של החברה הינה בשורה גדולה עבור אלקטרה נדל"ן. לאחר כחמש שנים במהלכן פעלנו למימוש נכסים בהיקף של למעלה מ-5.5 מיליארד שקל, שהניב לחברה תזרים נקי של למעלה ממיליארד שקל, שנועדו לפרעון התחיבויותיה הפיננסיות ולשיפור מקורות הנזילות שלה, תעבור עתה החברה לפסים של השקעה והרחבת הפעילות.

"אנו נשקוד על איתור והשקעה בנכסים מניבים ובפרויקטים שיבטיחו לחברה תזרימי מזומנים יציבים לטווח ארוך", הוסיף רושינק, "וזאת תוך המשך ההקפדה על חיזוק איתנותה הפיננסית של החברה ובסיס ההון שלה. הבשילה העת להכין את הקרקע לשלב הבא בתהליך ההתפתחות של החברה, שיכלול ביצוע השקעות חדשות וניצול הידע והנסיון שנצבר בה בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל, באופן שיבטיח לחברה תזרימים יציבים ויאפשר יצירת ערך מחדש לבעלי המניות. יש בכוונתנו לנצל את היתרון וההצלחה הגדולה של הקבוצה בתחום מקבצי הדיור בארה"ב, כדי להמשיך להשקיע ולפתח תחום זה".