הטיפ היומי: מניה שתיהנה מהשוק הצומח של היכרויות אונליין

במחלקת המחקר של ברקליס ממליצים "תשואת יתר" על מניית Match Group במחיר יעד הגבוה ב-25% ממחירה בשוק

חברת האינטרנט Match Group / צילום: רויטרס
חברת האינטרנט Match Group / צילום: רויטרס

חברת האינטרנט Match Group נסחרת בנאסד"ק (סימול: MTCH) לפי שווי של 3.25 מיליארד דולר. החברה הונפקה לראשונה לפני כמה שבועות לפי מחיר מניה של 12 דולר, לעומת המחיר הנוכחי שלה שהוא 13.55 דולר.

Match Group מפעילה אתרים ואפליקציות להיכרויות ב-190 מדינות תחת מספר מותגים, וביניהם Match.com, OkCupid ו-Tinder. לחברה יש כ-59 מיליון משתמשים פעילים בחודש, מתוכם כ-4.7 מיליון מנויים משלמים. בנוסף, יש לה גם אתרים שאינם בתחום ההיכרויות המהווים כ-9% מהכנסותיה.

היכרויות באינטרנט החלו עוד בשנות ה-90, וכבר מאז Match הייתה המובילה הבלתי מעורערת בשוק. בשנים האחרונות המעבר למובייל התגלה כחרב פיפיות. מצד אחד, הוא הוליד את אפליקציית טינדר והוביל לשוק חדש של צעירים המחפשים דייטים. מצד שני, זה יצר אתגרים למותגי הליבה של החברה והעיק על צמיחת ההכנסות מהם. כיום, למעלה מ-70% מרישום משתמשים חדשים בחברה נעשה באמצעות המובייל, לפיכך אנחנו מאמינים שההשפעה השלילית של המעבר למובייל תחלוף, צמיחת מותגי הליבה תתייצב לשיעור חד-ספרתי נמוך, ומותגים חדשים יובילו להאצת הצמיחה בהכנסות ולהתרחבות משמעותית של שולי הרווח.

אנו מעריכים ששנת 2015 תסתיים ללא צמיחה בהכנסות ביחס ל-2014, שבה דווקא צמחו ההכנסות ב-6%, אך אנו מצפים לשיפור בשיעורי הצמיחה בעתיד. להערכתנו, ההכנסות מטינדר יצמחו ל-145 מיליון דולר ב-2016, בהשוואה ל-53 מיליון דולר ב-2015 - צמיחה של כ-173%. הצפי ל-2017 הוא שהכנסות טינדר יצמחו ב-46%, וההכנסות מפרסום יהוו מנוע צמיחה מרכזי.

אנחנו מאמינים ש-Match Group נמצאת בעמדה טובה להשיג נתחי שוק נוספים מהשוק הצומח במהירות של היכרויות אונליין. ציפייתנו מהנהלת החברה היא שתגביר ביעילות את המוניטיזציה של טינדר ותציג צמיחה מהירה יותר.

להערכתנו, השווי הנוכחי של Match משכנע. היא נסחרת במכפיל EBITDA של 12 בלבד ל-2016, נמוך בהשוואה לחברות דומות שנסחרות במכפיל 29. אנחנו סבורים שהסיכון לטווח הארוך, של הגברת התחרות במובייל והאטת מותגי הליבה, כבר מתומחר במניה. המלצתנו היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 17 דולר, 25.5% מעל מחיר השוק.

מחלקת המחקר, ברקליס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם