הבכיר בעיריית אשקלון החשוד באונס: ראש העיר איתמר שמעוני

(עדכון) - הותר לפרסום: ראש העיר אשקלון נעצר בחשד לאונס ועבירות שחיתות ■ עפ"י החשד, שמעוני שילם דמי שתיקה לנשים אותן תקף מינית וקידם פרויקטים בעיר תמורת תשלום ■ יחד אתו נעצרו 3 אנשי עסקים

איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון / צלם: איל יצהר
איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון / צלם: איל יצהר

הותר לפרסום כי ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, הוא הבכיר שנעצר הבוקר (ג') על-ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירות מין שונות, בהן גם אונס. שמעוני גם חשוד בשורה של עבירות שחיתות. בית משפט השלום בראשון-לציון האריך את מעצרו.

מלבד שמעוני נעצרו לחקירה 3 אנשי עסקים, בחשד שהיו מעורבים יחד עם ראש העיר בביצוע עבירות שוחד ומירמה. על-פי החשד, שמעוני קידם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בתמורה לשוחד - וכל זאת תוך ביצוע עבירות מירמה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

החקירה מנוהלת על-ידי המשטרה, בליווי פרקליטות מחוז תל-אביב.

עוד עולה כי שמעוני ניסה לשלם דמי שתיקה למספר עובדות במועצת העיר ולנשים נוספות, על-מנת שלא יתלוננו ולא יעידו על עבירות מין שביצע בהן. מהחקירה עולה כי בין המותקפות גם נשים שלא עבדו בעירייה, אך נזקקו לשירותים מסוימים מהרשות המקומית. 

הבוקר, בתום חקירה סמויה, ערכו שוטרים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, כולל במשרדי העירייה ובמשרדי חברה קבלנית. השוטרים תפסו מסמכים, מחשבים וגם רכוש וחשבונות לצורך בקשת חילוט.