10 אתרי אינטרנט שכל מי שנוסע לחו"ל צריך להכיר

איפה תוכלו להזמין איגלו ללילה, איזה אתר יבנה לכם חבילת נופש משתלמת, ולמה תמיד כדאי לבדוק מחירים גם אצל ספקי השירותים המקוריים? ■ "גלובס" מציג 10 אתרים בינלאומיים בולטים שכדאי לבקר בהם לפני שאורזים

מזוודה- חופשה/ קרדיט: שאטרסטוק
מזוודה- חופשה/ קרדיט: שאטרסטוק

לינה

Booking.com

האתר, שנוסד ב-1996, הוא חלק מקבוצת פרייסליין גרופ. זהו האתר הגדול בעולם להזמנה של מקומות לינה אונליין: מבתי מלון בדרגות אירוח שונות ועד חדרי אירוח בכפרים נידחים, והכול בתוך הבטחה למחירים הטובים ביותר וללא גבייה של עמלת הזמנה (שמשלמים המלונאים). לפי נתוני האתר, מדי שבוע מוזמנים דרכו 6.3 מיליון לילות אירוח.

■ יתרונות: לאתר יש מנוע חיפוש ידידותי בעברית שמציג לא רק תוצאות חיפוש של בית מלון ביעד ובתקופה המבוקשים, אלא גם מספק טיפים כגון פופולריות היעד בקרב מטיילים בתאריכים שביקשתם והמלצה להזיזם קדימה או אחורה בלוח השנה כדי להוזיל עלויות. בבתי מלון רבים ניתנת האפשרות לבצע הזמנה עם תנאי ביטול גמישים, אם בכלל. המידע באתר מפורט וכולל קישור לאתר בית המלון, תמונות, חוות-דעת אותנטיות המשוקללות בדירוג ועוד.

■ חסרונות: רישום באתר עשוי להוביל לשליחת פרסומים למייל עם הצעות למלונות במקום שאליו כבר נסעתם. נוסף על כך, לעתים המחירים באתר, למרות ההבטחה להצעות הזולות ביותר, מתבררים כזהים או אפילו יקרים במעט בהשוואה לזה שמציעים המלונות עצמם. לכן מומלץ לבדוק במקביל לאתר גם בבית המלון עצמו, שיכול לקזז את העמלה לטובתכם. כמו כן, יש לזכור שבהזמנת מלון בישראל יש להוסיף מיסוי שלא מופיע בשורת המחיר באתר. 

booking
 booking

Airbnb.com

האתר מציע לינה אלטרנטיבית לבתי מלון ב-190 מדינות ברחבי העולם: מחדרים בבית מגורים, דרך דירות ועד טירות ואפילו איגלו. טווח המחירים רחב בהתאם. ההזמנה מתבצעת ישירות מול המארחים, אבל Airbnb כאתר תומך בפן השירותי של העסקה. כך, למשל, ישראלים שנאלצו לבטל הזמנה במהלך מבצע "צוק איתן" סיפרו שהצליחו להשיג את הביטול בקלות בין היתר בתמיכת האתר. צרכנית אחרת סיפרה שפנייה לאתר בעקבות הזמנה שהתבררה כשונה מהותית מההבטחה באתר הניבה ביטול מיידי והחזר כספי. לכן כדי לאבטח את העסקה חשוב לבצע את ההזמנה מול המארח רק בגבולות האתר ולא ישירות. הפרט הזה מצוינת באותיות הקטנות של האתר אולם יש לה משמעות רבה.

■ יתרונות: האתר מספק אינספור אפשרויות אירוח, שאמנם לא תמיד זולות ממחיר בית מלון ביעד שאליו טסים אבל מאפשרות להרגיש את היעד מזווית אחרת, של תושב מקומי אם תרצו. לנוסעים עם ילדים יש יתרונות נוספים בבחירת בתים עם חדרי ילדים מאובזרים. תוצאות החיפוש מוצגות על גבי מפת העיר עם שורת המחיר ודירוג גולשים.

■ חסרונות: לא הכול ורוד. לא מעט תלונות של תיירים מצביעות על פערים בין המובטח (כולל בתמונות) למציאות בחלק מהדירות. במקרי קיצון מספרים תיירים על כך שנעקצו: הם ביצעו העברה בנקאית למארח והוא נעלם מיד אחריה. לא בכדי קם האתר airbnbhell.com המציף סיפורי אימה מצד אורחים ומצד מארחים שנחלו אכזבה. מטרת האתר היא להאיר את הסיכונים ואת הסכנות למשתמשים ב-Airbnb.

Slh.com

ראשי-התיבות של האתר, Small Luxury Hotels of the World, מלמדים על המידע שהוא מספק: אל מול בתי המלון הגדולים ורשתות הענק מוצעים מאות מלונות בוטיק בעשרות יעדים בעולם (את ישראל מייצג מלון נורמן התל-אביבי), שלפי ההבטחה נבחרו בקפידה על-ידי צוות האתר. מדי שנה פונים לאתר כ-1,000 בתי מלון המבקשים להיכלל בו, אך רק 5% מתקבלים. חברי מועדון של SLH (ההצטרפות חינמית) זכאים להטבות כמו שדרוג החדר או לצ'ופרים כמו ארוחת בוקר. ניתן לבצע הזמנות ישירות מהאתר ולמזמינים מראש ניתנות הנחות.

■ יתרונות: לאור הסלקציה המובטחת, יש להניח שרק הדובדבן שבקצפת מוצע לגולשים. על כל מלון ויעד יש מידע מקיף המוגש באופן נוח, בליווי סופרלטיבים לרוב.

■ חסרונות: ברגע שצללתם לבתי המלון המרשימים שבאתר, לא בטוח שתצליחו לחזור לבתי מלון "רגילים".

חוות-דעת

Tripadvisor.co.il

אחד האתרים הוותיקים שמספקים ל-340 מיליון המבקרים בו מדי חודש מידע שהוא אולי המעשי ביותר לתייר: חוות-דעת אותנטית מתיירים אחרים. האתר פועל ב-45 מדינות ובשפות שונות, כולל בעברית, והוא עשיר במידע על בתי מלון ומסעדות ביעדים רבים. לצד חוות-הדעת האתר מציג מחירים מתוך אתרים כמו הוטלס, בוקינג, אגודה ואקספדיה, עם לינק להזמנה ישירה.

■ יתרונות: חוות-הדעת באתר בהחלט מסייעות במציאת בית המלון הטוב ביותר מבחינתכם, וניתן לנטר את מאות התגובות לפי הקריטריונים המתאימים לכם - למשל משפחה, זוג ועוד.

■ חסרונות: חוות-הדעת המופיעות בשלל שפות אינן מתורגמות לעברית ולא תמיד תואמות את הציפיות של התייר הישראלי. כמו כן, לאחר ביקור בבית מלון שממנו התרשמתם באתר, תתבקשו להשתייך לקהילת נותני חוות-הדעת ותזכו לקבל כמה ניג'וסים לתיבת המייל שלכם.

Gogobot.com

"מצאו את המקומות הטובים לאכול, לישון או לשחק בהתבסס על טיפים שנתנו אנשים בדיוק כמוכם", מבטיח סלוגן האתר, המיועד לאנשים שנהנים מתכנון הטיול לא פחות מהטיול עצמו. האתר כולל מידע על בתי מלון, מסעדות, אטרקציות, בילויים, חיי לילה ועוד. כדי להתמצא ביתר קלות, ניתן לחפש המלצות לפי תחומי עניין. בין הממליצים קהילה קבועה או מזדמנת של גולשים. ניתן גם להזמין דרך האתר חדר בבית מלון, עם הבטחה למחיר נמוך בעד 30% מהממוצע. המחיר מוצג בשקלים והוא נלקח מאתרים כמו בוקינג, אקספדיה ודומיהם.

■ יתרונות: אין כמו חוות-דעת של תיירים כמוני וכמוך להתרשמות.

■ חסרונות: לאחר הרשמה קצרה באתר כל אחד יכול להכניס את התרשמותו, וכך האותנטיות של הדיווחים עשויים להיות מוטלים בספק.

תכנון

Viator.com

האתר, שנרכש על-ידי טריפאדוויזר, מציע מידע מקיף בהתאם ליעד שתחפצו: הצעות לבילויים, מסעדות, מופעים וסיורים בכל פורמט אפשרי (עם או בלי הדרכה, סיורי אופניים, סיורים נושאיים ועוד). לכל אחת מהפעילויות מצורפת העלות וחשוב מכך - חוות-דעת של תיירים שהתנסו בה, כולל דירוג.

■ יתרונות: האתר מאפשר לתכנן את החופשה בהתאם לתחומי עניין ועל בסיס חוות-דעת של בעלי ניסיון. המידע ברור, כולל תמונות ותקציר העניין, ועדכון על זמינות הכרטיסים שניתן עוד לרכוש ("נראה שבקרוב יאזלו", "הצעה מיוחדת"). בין אלפי הפעילויות תמצאו סיורים וסדנאות של אנשים פרטיים (איך להכין מקרונים בפריז) וסיורי "דלג על התור" בקבוצות קטנות שכשמם כן הם - יחסכו התייבשות בתורים משתרכים. עוד מציע האתר טיפים לרכישה מוקדמת של כרטיסים לאתרים מעניינים כולל אפשרות לרכישה.

■ חסרונות: אם אתם צפויים לשהות ביעד ימים ספורים בלבד, האתר הזה עשוי לתסכל בשלל ההצעות המעניינות שבו.

Expedia.com

הסופרמרקט הוותיק והטוב של ענף התיירות, המגיש את כל המידע הנחוץ לנוסעים: מחירי טיסות, בתי מלון, דילים משולבים, השכרת כלי רכב ואפילו קרוזים, כולל חוות-דעת. במרוצת השנים רכשה אקספדיה אתרים בולטים וביניהם הוטלס, אורביץ וטראוולסיטי.

■ יתרונות: יש פה כל מה שתרצו: תוצאות החיפוש מוגשות כרשימה (בדומה לבוקינג) כולל מחירים (הממחישים את גובה ההנחה), חוות-דעת של גולשי האתר, תמונות, דירוגים ועוד.

■ חסרונות: כמו באתרים אחרים, גם כאן עודף המידע עלול לגרום למחפשים לאבד את הידיים ואת הרגליים. כמו כן, המידע מופיע בעשרות שפות, אך לא בשפה העברית.

השוואות

Skyscanner.net

כמעט כל נסיעה לחו"ל מתחילה בהשוואה. אחד האתרים ההשוואתיים הבולטים הוא Skyscanner, המשווה מחירי טיסות, בתי מלון והשכרת מכוניות. ההזמנות מתבצעות ישירות מול חברות התעופה או סוכני הנסיעות בתוך התחייבות להציג את התוצאות המשתלמות ביותר. האתר פעיל זה עשור ב-30 שפות שונות (אך לא בעברית) וגולשים בו יותר מ-50 איש בחודש.

■ יתרונות: החיפוש פשוט וידידותי, ותוצאותיו מלמדות על הפערים במחיר לחלק מהיעדים. לדוגמה, טיסה לפריז בתאריכים מסוימים בינואר תעלה כ-2,000 שקל בחברה אחת לעומת 3,640 שקל באחרת. באתר ניתן להשוות לאורך חודש או שנה או לפי יעד. יש גם אפשרות לקבל התראת מחיר למייל ולבחור את סוג המטבע המוצג.

■ חסרונות: למרות ההתחייבות להציג תוצאה התואמת את זו שבאתרי החברות, משתמשים קבועים אומרים שלעתים, לאחר ההעברה לאתר לשם ביצוע ההזמנה, המחיר המוצג שונה.

Kayak.com

השוואת המחירים באתר מתבססת על נתונים מאתרי חברות התעופה, סוכני נסיעות, בתי מלון וחברות להשכרת רכב. המחירים מוצגים לפי התעריפים באתרים, והגולש יכול לבחור היכן להשלים את ההזמנה.

■ יתרונות: לגבי בתי מלון, האתר מציג את תוצאות החיפוש של האתרים הגדולים בעולם, כך שהוא מייתר את הצורך לשוטט בכל אחד מהם בנפרד, והוא מאפשר לקבל התראת מחיר למייל ולעבור לאתרי השוואה אחרים.

■ חסרונות: עומס המידע עלול לגרום לכם ללכת לאיבוד.

Hipmunk.com

הייחוד של היפמאנק, שהוקם ב-2010, הוא באופן הצגת תוצאות החיפוש: טבלאות עשירות במידע. כאשר התוצאות מרובות, תוצג טבלה שנראית כלוח טיסות הכולל מחיר, משך הטיסות, הצעות למסלולים אלטרנטיביים או שעות הטיסה. בהשוואת בתי מלון, התוצאות מוצגות על מפת העיר הרלוונטית. האתר גם מציע לבנות חבילות שהוא יוצר בעצמו. ההזמנה עצמה נעשית דרך האתר שבו נמצאה העסקה, גם אם מדובר בחבילה.

■ יתרונות: אופן התצוגה מקל את ההשוואה, וגם כאן ניתן לקבל התראות על ירידת מחיר או להסתייע במוקד טלפוני שמפעיל האתר.

■ חסרונות: יש צרכנים המדווחים שבמעבר לאתרים לצורך לביצוע ההזמנה המחיר לא היה תקף. כמו כן, יש לזכור שבענף התיירות דברים משתנים במהירות ולכן ייתכן שכרטיסים במחלקות הזולות אוזלים בדקות הספורות שבהן התלבטתם.

10 טיפים לנוסעים בעולם האונליין

1. השוואות עשויות לבלבל, ולכן לפני הזמנה השוו גם למחיר שמציע הספק עצמו.

2. חבר מועדון? הזמנה דרך אתרי השוואות לרוב לא תזכה אתכם בצבירות או בשדרוגים.

3. שלמו באתרים המציעים תשלום מאובטח עם עדיפות לפייפאל. הזמנה ישירות מול המארח ב-Airbnb תסיר מהאתר אחריות על ההזמנה.

4. חוות-דעת אותנטיות הן שימושיות, לכן דרגו גם אתם באתרים שביקרתם בהם והיו חלק מהקהילה העולמית.

5. ודאו את פרטי ההזמנה: המחיר, המלון, החדר, הרכב האורחים. בדקו מראש מהם תנאי הביטול למלון או לטיסה ואם האתר מאפשר לשפר תנאים.

6. בדקו אם המחיר באתר הוא סופי, בעיקר בטיסות לואו קוסט.

7. החדר זול מדי? ייתכן שזה בגלל מיקום בעייתי (למשל צמוד למעלית). כדאי לוודא לפני התשלום.

8. לא רוצים לקבל פרסומות למייל? שימו לב שאתם חוסמים את האפשרות הזאת.

9. תכננו מראש. הזמנה שמבוצעת מוקדם עשויה לחסוך לא מעט.

10. בכל זאת ספונטנים? היעזרו בהתראות המחיר שמציעים האתרים.