רווח של כ-270 מיליון שקל לקבוצת אלקו ממכירת קרקע בסין

אלקו מכרה את חלקה בקרקע ששימשה את מפעל המזגנים שלה תמורת כ-440 מיליון שקל ■ מניית אלקו זינקה והשלימה עלייה של 30% בשנה האחרונה

חברת ההחזקות אלקו של גרשון זלקינד עדכנה הבוקר (ה') על אקזיט נאה הצפוי לה, הכולל מכירת חלקה (35%) בחברה זרה המחזיקה בקרקע בסין בתמורה כוללת של כ-440 מיליון שקל. מהעסקה צופה אלקו תזרים מזומנים חופשי לאחר הוצאות בהיקף של 325 מיליון שקל ורווח נקי במחצית הראשונה של 2016 בהיקף של 270 מיליון שקל.

מניית אלקו הגיבה לדיווח בעליות של כ-14%, השלימה זינוק שנתי של כ-35% ומשקפת לחברה שווי של כ-840 מיליון שקל. מדובר בקרקע בעיר שנזן בה מחזיקה אלקו באמצעות חברה הולנדית, אשר עליה עמד מפעל מזגנים שהיה בבעלותה. בדוחותיה ל-2014 ציינה אלקו כי במקרה בו יאושר שינוי יעוד לקרקע בהתאם לשינוי הייעוד שנעשה בקרקעות סמוכות, שוויה עשוי לעלות באופן משמעותי לעומת שוויה הנוכחי.

באלקו ציינו כי בהתאם להסכם שנחתם מול השותף שלה בחברה הנמכרת, יזם נדל"ן מקומי, הוא צפוי להפקיד את התמורה בחשבון נאמנות עד אמצע החודש (15.1), והיא צפויה להשתחרר לידי החברה הבת של אלקו עד סוף חודש יוני, בתלות בהתקיימות התנאים המתלים בהסכם, הכוללים בין היתר את קבלת אישור הרשויות בסין.

עוד הוסיפו בחברה כי "העסקה הנוכחית מתבצעת בהמשך לעיסקה שבוצעה ב-2009, שבה מכרה החברה הבת הזרה של אלקו 65% מהבעלות בחברה הסינית תמורת 110 מיליון שקל, והותירה בידה 35% מהבעלות בחברה הסינית, שבידיה אופציית מכר (PUT), למכור בכל עת את יתרת אחזקותיה בחברה הסינית".

מימוש שני בתקופה האחרונה

אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלקו, מסר היום כי "אנו שמחים על העיסקה הנוכחית, באמצעותה מימשנו נכס שלא הניב הכנסות במשך שנים רבות. השלמת העיסקה צפויה להניב לאלקו תזרים חופשי משמעותי, שיחזק את איתנותה הפיננסית".

מדובר במימוש שני מוצלח עליו מדווחת אלקו תוך חודשים ספורים. באוקטובר האחרון עדכנה החברה כי קרן הריט האמריקאית LAT, בה היא מחזיקה כ-38%, חתמה על הסכם למכירתה לידי הקרנות מיילסטון וסטארווד תמורת 1.9 מיליארד דולר, בעסקה הצפויה לייצר לה תזרים מזומנים חופשי בהיקף של כ-640 מיליון שקל. שתי העסקאות טרם הושלמו.

מוקדם יותר השבוע עדכנה אלקטרה נדל"ן, החברה הבת של אלקו, על שינוי אסטרטגיה ותיחום פעילות, במסגרתו היא צפויה להפוך בפועל לזרוע הנדל"ן המניב של אלקו, ותרכז את פעילותה בתחום.

בהתאם לכך, "תקבל אלקטרה נדל"ן זכות ראשונים לגבי כל עסקה בתחום הנדל"ן המניב אותה תבחן קבוצת אלקו".

מלבד אלקטרה נדל"ן, אלקו פועלת בתחום התשתיות והנדל"ן באמצעות חברת אלקטרה, בייבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים באמצאות אלקטרה מוצרי צריכה, ומחזיקה ומנהלת מקבצי דיור להשכרה בארה"ב באמצעות ENA (Elco North America).

אלקו
 אלקו