גדעון לוי זכה בפרס 75,000 ד' מארגון שבדי: "הוא שביב תקווה"

אתר האינטרנט "The local" מצטט ראיון שהעניק לוי לתחנת רדיו שבדית: "לשרת החוץ השבדית לא הייתה סיבה להתנצל. פלסטינים מנסים לדקור ישראלים ומוצאים להורג בלי משפט"

גדעון לוי / צלם: איל יצהר
גדעון לוי / צלם: איל יצהר

עיתונאי "הארץ" גדעון לוי זכה בפרס אולוף פאלמה בסך 75 אלף דולר שמעניק ארגון הליבור השבדי, על כך שהוא "מעניק שביב תקווה" בסכסוך הישראלי-פלסטיני. לוי זכה בפרס במשותף עם כומר הפלסטיני בשם מיטרי ריהאב. 

אתר האינטרנט "The local", שמדווח על הזכייה, מציין כי היא באה על רקע תקופה מתוחה במיוחד ביחסים הדיפלומטיים בין ישראל ושבדיה. כזכור, שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום, גינתה את הפיגועים שמבצעים פלסטינים נגד ישראלים, אך האשימה את ישראל כי תגובתה מופרזת כשהיא מבצעת במחבלים "הוצאות להורג ללא משפט".

זו לא הייתה ההתבטאות השערורייתית הראשונה של וולסטרום: שעות ספורות לאחר מתקפת הטרור הגדולה בפריז היא הזכירה את התסכול הלאומי הפלסטיני כהסבר אפשרי לאלימות בבירת צרפת.

גדעו לוי  קתרין אורמסטד / צילום: גל חרמוני
 גדעו לוי קתרין אורמסטד / צילום: גל חרמוני

לוי וזוגתו לחיים, העיתונאית השבדית קתרין אורמסטד 

"חוצפה שלא תיאמן"

"The local" מצטט ראיון שנערך עם לוי ברדיו השבדי המקומי, בו נשאל גם על הידרדרות ביחסי ישראל-שבדיה. לוי ענה: "העובדה שישראל תוקפת את שבדיה לעתים כה תכופות היא חוצפה שלא תיאמן. איך מעזה ישראל, איך מעזה הכובשת לבקר את שבדיה על כך שהיא מכירה בפלסטין? הצטערתי ששרת החוץ מעין התנצלה, כי לא הייתה לה שום סיבה להתנצל. מה שאנחנו רואים בחודשים האחרונים זה פלסטינים שמנסים לדקור ישראלים ומוצאים להורג בלי משפט".  

הליבור השבדי נחשב לארגון התומך בתנועת ה-BDS, התומכת בחרם כלכלי על מדינת ישראל.