אי.טי.ויו: חברות רב-לאומיות הביעו עניין ראשוני ברכישת החברה

העדכון - על רקע הנפקת זכויות מתוכננת של חברת המכשור הרפואי "עקב הצורך הדחוף בהזרמת הון"

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

האם חברת המכשור הרפואי אי.טי.ויו מדיקל תייצר את האקזיט הישראלי הבא בתחום? היום (ה') עדכנה החברה כי "לאחרונה הביעו חברת רב-לאומיות בתחום המכשור הרפואי עניין, וביקשו לקבל מידע על החברה לשם בחינת האפשרות לרכישת החברה או עסקיה. בעקבות כך נחתמו הסכמי סודיות ומידע מסוים סופק".

עם זאת, החברה מדגישה כי מדובר על שלב ראשוני בלבד, ולא התקבלו הצעות קונקרטיות.

עם פרסום דוחות שנת 2014, אי.טי.ויו עדכנה כי היא בוחנת אפשרות לשיתופי-פעולה עסקיים, ודירקטוריון החברה אישר התקשרות עם בנק השקעות, לצורך איתור רוכש פוטנציאלי.

המידע בנוגע להתעניינות דווח היום לבורסה על רקע הנפקת הזכויות המתוכננת של אי.טי.ויו מדיקל, שמתבצעת "עקב הצורך הדחוף של החברה בהזרמת הון", כפי שנכתב בדיווח. לדוחות החברה מצורפת הערת "עסק חי" ובסוף הרבעון השלישי היו בקופתה פחות ממיליון שקל. לאחרונה שריינה קו אשראי של מיליון שקל מבעלת השליטה, קבוצת טרנדליינס.

אי.טי.ויו מדיקל נסחרת בשווי צנוע יחסית של 31 מיליון שקל, אחרי ירידה של כ-33% במחיר המניה בשנת 2015. אתמול זינקה המניה ב-15.6%.

אי.טי.ויו מדיקל מפתחת מוצר להנשמה סלקטיבית של ריאה אחת. המוצר שלה, ברונכוסקופ שהוא למעשה צינור ייחודי שמוחדר בעזרת מצלמה שמאפשרת דיוק רב יותר בתפעולו, משמש בעיקר בניתוחי ריאה שבהם יש צורך בבידוד של ריאה אחת.

מתעניינות פוטנציאליות ברכישת החברה עשויות להיות חברות מכשור רפואי שפעילות בתחום ההנשמה, ובהן לדוגמה Covidien (שהיא כיום חלק מחברת מדטרוניק) ו-Hudson, שמחזיקות בנתחי שוק משמעותיים בתחום זה. המתחרות העיקריות במכשיר הברונכוסקופ הן אולימפוס ו-Pentax.

כאמור, הדיווח מגיע על רקע הנפקת זכויות שתתבצע בימים הקרובים, שבמסגרתה צפויה החברה לגייס כ-5 מיליון שקל. החברה חתמה על הסכם השקעה עם משקיע שהתחייב להזרים לה עד 2 מיליון שקל, לפי מחיר של 2 שקלים למניה (שדומה למחיר הנוכחי), בכפוף לכך שאי.טי.ויו תגייס לפחות 3 מיליון שקל (גם כן במחיר של 2 שקלים למניה) עד מארס 2016.

מניית אי.טי.ויו איבדה 26.3% בשנה החולפת
 מניית אי.טי.ויו איבדה 26.3% בשנה החולפת