רמי לוי זכה בהתמחרות על 2 סניפי YOU ברעננה ובאר-שבע

תמורת הסניפים תשלם רשת רמי לוי כ-21.65 מיליון שקל ■ החברה-האם של רשת מגה מתכננת הסדר חוב נוסף עם מחיקות של מאות מיליוני שקלים

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

חברת רמי לוי  דיווחה הבוקר (ב') כי זכתה בהתמחרות שנערכה אצל כונס הכנסים הרשמי בקשר עם שני סניפים של רשת YOU ברעננה ובבאר-שבע. 

תמורת הסניפים ישלם רמי לוי כ-21.65 מיליון שקל, כששטח הסניפים עומד על כ-9,000 מ"ר.

כזכור, אלון רבוע כחול, החברה-האם של רשת מגה, מתכננת הסדר חוב נוסף כדי לנסות ולאפשר לה למכור את רשת "מגה בעיר". אלון רבוע כחול מתכננת מחיקת ענק של חובות בהיקף של יותר מ-700 מיליון שקל.

כיום יש לרשת מגה גירעון בהון של 800 מיליון שקל, והחברה-האם מתכוונת להוריד את הגירעון לכ-60 מיליון שקל בלבד, וזאת באמצעות מחיקת הענק המתוכננת.

במסגרת הסדר החוב המתגבש יידרשו הספקים לוותר על החוב הנדחה בהיקף של 200 מיליון שקל. החוב הנדחה הוא למעשה 30% מהחוב המקורי של מגה לספקים, שאותו הם הסכימו לדחות בשנתיים ולאחר מכן לפרוס אותו ל-36 תשלומים.

מי שעוד יידרש לוויתור גדול הוא הבנקים, שהיקף החובות אליהם עומד על 440 מיליון שקל. אלון רבוע כחול ערבה ל-200 מיליון שקל מתוך חוב זה, והבנקים יידרשו להסכים למחיקת 30% מהחוב הנותר בהיקף של כ-70 מיליון שקל. נותני שירותים אחרים לרשת מגה יתבקשו לוותר על חוב של 40-50 מיליון שקל.