עו"ד דוני טולידאנו עוזב את צלרמאיר-פילוסוף לארדינסט בן-נתן

טולידאנו, ראש מחלקת המיזוגים והרכישות במשרד צלרמאיר פילוסוף, ואנשי צוותו מצטרפים למשרד עורכי הדין ארדינסט בן-נתן ■ המשרד הממוזג ייקרא מעתה ארדינסט, בן-נתן, טולידאנו ושות'

עו"ד דוני טולדנו / צילום: איל יצהר
עו"ד דוני טולדנו / צילום: איל יצהר

עו"ד דוני טולידאנו, ראש מחלקת המיזוגים והרכישות במשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות', ואנשי צוותו, מצטרפים למשרד עורכי הדין ארדינסט, בן-נתן ושות'. המשרד הממוזג ייקרא מעתה ארדינסט, בן-נתן, טולידאנו ושות'.

עו"ד טולידאנו, מעורכי הדין המובילים בישראל בעסקאות M&A ומימון עסקאות, יעמוד בראש מחלקת המיזוגים והרכישות של המשרד.

טולידאנו וצוותו היו מעורבים בכמה מהעסקאות הגדולות והבולטות במשק בשנה האחרונה, וביניהן רכישת לומניס על-ידי קרן XIO, רכישת הייפיריון על-ידי הורייזון פארמה, רכישת החזקות CRH בחברת משאב על-ידי כלל תעשיות, מכירת מפעל המלט של נשר בהרטוב ועסקאות מימון בחברות פסגות ונטפים. 

עבור דוני טולידאנו מדובר בפרידה שנייה ממשרד מוביל בעשור האחרון. ב-2006 עזב טולידאנו, יחד עם עו"ד אייל רוזובסקי, חברו הקרוב מזה כ-40 שנה, את משרד עורכי הדין צדוק ושות', ממשרדי עורכי הדין המובילים בתחום המסחרי, ועבר למשרד צלרמאיר-פילוסוף ושות'.

טולדנו הגיע למשרד צלרצאיר עם רקע בינלאומי הכולל תואר שני מאוניברסיטת מישיגן, 3 שנות עבודה במשרדים בניו-יורק ובדטרויט (1990-1993) וכעשור של שותפות במשרד צדוק (1995-2006).

בספטמבר 2010, לאחר 26 שנים בהם שמרה פירמת עורכי הדין צלרמאיר-פילוסוף על שמה המקורי (שכלל את שמות השותפים המייסדים שלה: עוה"ד מיקי צלרמאיר ואבי פילוסוף בלבד), צורפו לשם הפירמה שמות 3 שותפים נוספים: אייל רוזובסקי, דוני טולידאנו וגיא צפריר; ושם הפירמה שונה ל"צלרמאיר-פילוסוף-רוזובסק-צפריר-טולדנו". היום (א') כבר הודיעה פירמת צלרמאיר-פילוסוף-רוזובסקי-צפריר על גריעת שמו של טולידאנו משם הפירמה. 

לדברי גורמים במשרד צלרמאיר-פילוסוף, עזיבתו של טולידאנו לא הפתיעה אף אחד. לדבריהם, מזה תקופה טולידאנו מבקש לערוך מיזוג עם משרד גדול, הנמנה עם 20 המשרדים הגדולים בארץ, אך השותפים הבכירים במשרד צלרמאי-פילוסוף לא מעוניינים בכך.

בסופו של דבר, כך נמסר ל"גלובס", החליט טולידאנו לעזוב, לבד, גם "במחיר" של פרידה מחברו הקרוב ושותפו המקצועי מזה שני עשורים - עו"ד אייל רוזובסקי.

עו"ד טולידאנו מסר היום: "אני נפרד מקצועית מחברים טובים עימם הלכתי כברת דרך ארוכה - אייל רוזובסקי, חברי הקרוב מאז ימי בית-הספר התיכון, מיקי צלרמאיר ואבי פילוסוף. החברות בינינו ושיתוף-הפעולה יימשכו. אני נלהב משילוב הכוחות עם גיורא, רמי ועורכי הדין ממשרדיהם, אותם אני מכיר ומוקיר מזה שנים. השותפים ועורכי הדין המצטרפים איתי הם הטובים ביותר בשוק, והמהלך הזה הוא מהלך נכון, הפותח בפני כולנו אפשרויות יוצאות דופן". 

ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסק, צפריר ושות' נמסר בתגובה: "החלטתו של עו"ד דוני טולידאנו לצאת לדרך חדשה התקבלה בהבנה ובידידות. המשרד מודה לו ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך. מיקי צלרמאיר ימשיך לעמוד בראש המחלקה המסחרית ולהובילה כפי שעשה במשך כל השנים יחד עם שאר השותפים ועורכי הדין במשרד".

עו"ד איל רוזובסקי מסר: "דוני ואני חברים קרובים כבר למעלה מ-40 שנה, ונמשיך להיות חברים טובים. אני מבין את רצונו לצאת לדרך חדשה במסגרת משרד גדול. דוני טלידאנו הוא עורך דין מצוין, וארדינסט בן-נתן הוא משרד מצוין, ואני בטוח שהם ייהנו מאוד איש מרעהו".

משרד ארדינסט בן-נתן, שהוקם על-ידי עורכי הדין גיורא ארדינסט ורמי בן-נתן, נמנה עם השורה הראשונה של המשרדים בישראל. במשרד מועסקים כ-70 עורכי דין, והוא עוסק במשפט מסחרי ואזרחי, תוך התמקדות מיוחדת בליטיגציה מסחרית, מיזוגים ורכישות, שוק ההון, מדיה ותקשורת, אנרגיה ותשתיות, היי-טק, הקמת קרנות השקעה, הגבלים עסקיים, בנקאות ועוד. 

עם לקוחותיו הקבועים של המשרד נמנים בין היתר: קבוצת מי עדן; קבוצת תעבורה של משפחת לבנת; חברת די.בי.אס שירותי לוויין (yes); קבוצת אי.די.בי; כלל תעשיות; Starwood (בעלי רשת שרתון העולמית); בזק; מוטורולה ישראל; קבוצת ניסקו-ארדן; חברות האנרגיה הבינלאומיות AES ו-ABENGOA; רכבת ישראל; אפריקה ישראל ועוד. 

עורכי הדין גיורא ארדינסט ורמי בן-נתן מסרו כי צירופו של דוני טולידאנו על צוות עורכי הדין המצוין שלו מהווה המשך ישיר של החשיבה שאפיינה אותם מאז הקמת המשרד, לפיה האיכות האנושית והמצוינות המקצועי, יחד עם ניסיון מוכח, הן העיקר - והמצטרפים החדשים שעימם מספקים בדיוק יכולות אלה.

עוד הם הוסיפו כי מדובר במהלך היוצר משרד ממוזג אשר יעמוד בשורה הראשונה במגוון רחב של תחומים.

לדברי עו"ד גיורא ארדינסט, "הצטרפותו של דוני, עם יכולותיו המקצועיות וצוותו המנוסה בתחום המיזוגים והרכישות ובתחום המימון, והצטרפויות נוספות למשרד אותן אנו מתכננים, הן בבחינת מהלך משנה משחק בשוק פירמות עורכי הדין בישראל, הממצב את משרדנו בחזית האיכות המקצועית של עורכי הדין בישראל - בכל תחום שהוא". 

עו"ד רמי בן-נתן הוסיף כי "מדובר בעורך דין מן המובילים בתחומו בישראל, אולם מעבר לכך - מדובר באיש ובצוות שאנו מכירים לאורך שנים רבות וחולקים עימם חזון ומטרות דומים, ואשר יעניקו למשרד בסיס רחב וגיוון אנושי תוך שמירה על ייחודו".