אלקטרה נדל"ן ונכסים ובנין מוכרות פרויקט מגורים בהודו בכ-120 מ' ש'

נכסים ובנין מדווחת כי הרווח הנקי שהיא תרשום מהעסקה צפוי להסתכם בכ-20 מיליון שקל ■ מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "זו הצלחה של גוף ישראלי, המחיר יוצא דופן"

החברות נכסים ובנין ואלקטרה נדל"ן דיווחו היום כי חברה בה הן מחזיקות 90% מהזכויות בחלקים שווים חתמה בסוף השבוע על עסקה למכירת כלל החזקותיה בפרויקט נדל"ן למגורים בהיידרבאד שבהודו. התמורה תהיה בהיקף של כ-30 מיליון דולר (כ-120 מיליון שקל), והיא נגזרת משווי פרויקט של כ-34 מיליון דולר. נכסים ובנין מדווחת כי הרווח הנקי שהיא תרשום מהעסקה צפוי להסתכם בכ-20 מיליון שקל, עיקרו ברבעון הראשון השנה. מאלקטרה נדל"ן נמסר כי "לא צפויה השפעה מהותית מהשלמת העסקה על תוצאות החברה".

כל אחת משתי החברות עדכנה כי חלקה בתזרים המזומנים שינבע כתוצאה ממכירת כלל הפרויקט, לאחר העלויות הכרוכות בביצוע עסקת המכירה ולאחר מסים, יעמוד על כ-13.8 מיליון דולר (54 מיליון שקל). ההסכם נחתם עם השותף המקומי של השתיים בהודו, כאשר לפי שעה הושלם השלב הראשון בפרויקט: מתוך 14 בניינים מתוכננים נבנו עד כה ארבעה בניינים (שאוכלסו כמעט במלואם) כשעוד ארבעה בניינים נמצאים בשלבי פיתוח שונים.

במועד חתימת ההסכם השלימה החברה המשותפת את מכירת השלב הראשון בתמורה ל-15 מיליון דולר (כ-59 מיליון שקל). לגבי מכירת הקרקעות הנותרות, בתמורה ל-19 מיליון דולר (כ-75 מיליון שקל), ציינו בנכסים ובנין ובאלקטרה נדל"ן שהתשלום יועבר "בשישה מועדים (מדי שישה חודשים ולא יאוחר מסוף 2018)", והוסיפו כי "הקרקעות תימכרנה במצבן והחברה לא תפתח אותן בתקופה זו".

סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובנין, מסרה כי "מימוש זה הוא חלק מאסטרטגיית החברה של מימוש נכסים שהשבחתם הגיעה לנקודה אופטימלית. נכסים ובנין בשיתוף עם אלקטרה נדל"ן תמשיך לפעול בשוק ההודי".

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, גיל רושינק, הוסיף: "העסקה משקפת מבחינתנו הצלחה יוצאת דופן של גוף ישראלי שמימש פרויקט וזכויות נדל"ן בהודו באופן המניב עודף תזרימי גבוה, והממחיש כי שווי הפרויקט בספרי החברה מבטא נכונה את שוויו הכלכלי. הצלחנו למכור את הפעילות בהידרבאד במחיר יוצא דופן".

נזכיר כי לפני כשבועיים דיווחה אלקטרה נדל"ן על כך שחתמה על הסכם למכירת בניין משרדים בשטוטגרט גרמניה, תמורת כ-101 מיליון שקל (כ-24 מיליון אירו). העסקה תניב לחברה רווח של כ-9.5 מיליון שקל (כ-2.2 מיליון אירו) לאחר מס, ותזרים מזומנים חופשי, בניכוי מס והוצאות הכרוכות בעסקה, של כ-77 מיליון שקל (כ-18 מיליון אירו).

אלקטרה נדל"ן מיישמת בשנים האחרונות אסטרטגיה למיקוד עסקי, תוך מימוש נכסים לשיפור יחסיה הפיננסיים. נכסי החברה ממוקמים כיום בעיקר בישראל, גרמניה, ארה"ב וקנדה. לאחרונה הודיעה החברה כי במסגרת תוכנית הפעולה החדשה שגובשה בקבוצת אלקו, היא תהפוך בפועל לזרוע הנדל"ן המניב של הקבוצה, ותרכז את פעילותה בתחום. בהתאם לכך, "תקבל אלקטרה נדל"ן זכות ראשונים לגבי כל עסקה בתחום הנדל"ן המניב אותה תבחן קבוצת אלקו, כולל בתחום מקבצי הדיור בארה"ב. הצעות עסקיות שיתקבלו בקבוצה בתחום ייזום נדל"ן בישראל יוצעו לזרוע התעשייה והבנייה שלה - החברה האחות אלקטרה".

בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2015, הציגה אלקטרה נדל"ן סך התחייבויות של כ-470 מיליון שקל, מרביתן הלוואות והתחייבויות אג"ח, מהן 155 מיליון שקל לטווח קצר, בעוד בקופת המזומנים שלה היו 36 מיליון שקל בלבד.